REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Azjatyckie inspiracje Dymitra Malcewa

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 03 gru 2018 11:00
Azjatyckie inspiracje Dymitra Malcewa
fot. mat. pras.

Innowacyjne, elastyczne, architektoniczne – tak Dymitr Malcew mówi o zaprojektowanych dla MDD produktach. Ich powstanie jest efektem wieloetapowego procesu, w którym inspiracje pochodzą z różnych źródeł i łączą się we wspólny, nakierowany na oczekiwania odbiorcy nurt.

REKLAMA

Singapur, w którym mieszka projektant, to esencja azjatyckiej dynamiki. Na styku kultur funkcjonuje społeczeństwo nastawione na rozwój, technologię i przyszłość. Szybkie tempo charakteryzuje każdy aspekt tutejszego życia, zarówno w sferze zawodowej, jak i prywatnej. Podziały te zacierają się zresztą, co znajduje swoje odzwierciedlenie w architekturze i inwestycjach. - Granice pomiędzy pracą, domem, biurem czy hotelem zanikają – wyjaśnia Dymitr. – Nowopowstające hotele, nad którymi pracuję, prawie zawsze mają komponent coworkingu czy co-livingu, a przestrzeń recepcyjna lub lobby tętnią życiem, płynnie przechodząc w publiczną przestrzeń miejską.

Wysokie ceny azjatyckich nieruchomości oraz duża gęstość zabudowy ograniczają powierzchnie biur i hoteli. Na tym gruncie powstał – obserwowany globalnie, lecz w Azji zintensyfikowany szczególnie – trend nasycenia biur miejscami pracy zespołowej, strefami spotkań i skupienia zamiast typowych stanowisk, przypisanych do osoby.

Dymitr Malcew dużo podróżuje po Azji, czerpiąc inspiracje z bardzo różnych źródeł: od dynamicznych centrów biznesowych Hong Kongu i Jakarty po japońskie kamienne ogrody. Najnowsze kolekcje MDD: budki akustyczne Hana i Hako oraz Kaiva są bezpośrednim przełożeniem tych obserwacji i inspiracji na produkt użytkowy bez uciekania w dosłowność.

Proces

W warstwie estetycznej paleta inspiracji jest szeroka. Ważne, aby każdy projekt miał swoją historię i tożsamość, wykraczającą poza typowo biurowy design. Dla Dymitra Malcewa to dynamiczny proces, a gotowy produkt jawi się jako strategia działania, a nie tylko mebel. Inspiracje konfrontowane są z realiami w trakcie tworzenia koncepcji i długich rozmów z odbiorcami.   

- Myślę, że czasy odizolowanego projektanta, dopieszczającego swoje dzieła w garażu, dawno minęły. Wszystkie produkty są odpowiedzią na potrzeby, które obserwuję podczas pracy i dialogu z klientami. To jedyna droga do tego, by wiedzieć, co jest dla nich ważne – wyjaśnia projektant.

Schemat ten w szczególny sposób sprawdził się w procesie powstawania budek akustycznych. - Takie produkty istnieją już na rynku. Przy okazji kilku projektów zauważyłem jednak, że często stoją samotnie pośrodku biura i nie są używane zbyt często. Przeprowadziłem sondę i okazało się, że jest to spowodowane „efektem akwarium” – stosowaniem budek jako szklanego boksu zupełnie wyrwanego z kontekstu – mówi Dymitr. - Tak narodził się koncept budki Hana. Jej forma zapewnia więcej prywatności wizualnej i akustycznej niż inne produkty na rynku, tworząc też pewnego rodzaju enklawę w przestrzeni biurowej.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.