REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biura przyjazne pracownikom

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 18 sty 2019 09:25
Biura przyjazne pracownikom
fot. mat. prasowe

Kawa i herbata w ogólnodostępnej kuchni, czy świeże owoce raz w tygodniu już nie wystarczą, by "przyciągnąć" do firmy najbardziej poszukiwanych pracowników. Czym charakteryzują się nowoczesne przestrzenie biurowe? Jakie udogodnienia mają wpływ na to, czy miejsce pracy wydaje się atrakcyjne? Postanowiliśmy to sprawdzić!

REKLAMA

Rynek pracownika kształtujący się w Polsce sprawia, że pozyskanie do pracy specjalistów wymaga czegoś więcej, niż atrakcyjna pensja i pakiet benefitów. Dzisiejsze biura to nie tylko wizytówka firmy, ale także przestrzeń społeczna, w której ludzie spotykają się i dzielą pomysłami.

Jak wynika z badań przeprowadzonych na Uniwersytecie w Exeter pod kierownictwem dr. Craiga Knighta, im większy wpływ na kształtowanie przestrzeni biurowej mają pracownicy, tym bardziej rośnie ich poziom szczęścia i motywacja do pracy. Architektura, elementy designu biura i jego wyposażenie są kluczowe w przekazywaniu wartości firmy i marki jej klientom, pracownikom i partnerom biznesowym. Potwierdzają to badania przeprowadzone przez Ipsos z których wynika, że aż 70 proc. respondentów pomiędzy 36.-45. rokiem życia zadeklarowało, że wygląd i aranżacja wnętrza biura ma dla nich duże znaczenie.

Nie mniej ważny od samego czasu spędzanego w pracy jest dojazd do biura i jego otoczenie. Coraz popularniejsze staje się lokalizowanie kompleksów biurowych na obrzeżach miast, co z jednej strony uzasadnione jest względami ekonomicznymi, z drugiej zaś utrudnia, a czasami nawet uniemożliwia dojazd do pracy komunikacją miejską czy rowerem. Jeżeli w porze lunchu skazani jesteśmy na catering, a w pobliżu brakuje sklepu, gdzie możemy kupić ulubiony napój, czy przekąskę, to biuro staje się “więzieniem” i nie nastraja pozytywnie do pracy.

Masaż w pracy? Dlaczego nie!

Pracodawcy chcąc poprawić efektywność pracowników sięgają po naprawdę niekonwencjonalne metody. Jak grzyby po deszczu rosną w dużych miastach firmy oferujące masaże w siedzibie firmy. Warto zadać sobie pytanie, czy dla pracodawców to tylko kolejny wydatek, czy może takie praktyki praktyki przynoszą pozytywne efekty. Jak się okazuje, w 2017 roku osoby ubezpieczone w ZUS z powodu stresu i depresji przebywały na zwolnieniu chorobowym łącznie 11,4 mln dni. Masaże pozwalają pracownikom się zrelaksować i zmniejszają problemy związane z siedzącym trybem życia.

Nie trzeba sięgać tak daleko, warto jednak zorganizować w biurze miejsce, w którym pracownicy będą mogli przez kilkanaście minut dziennie zrelaksować się, np. przy piłkarzykach, czy rzutkach. Aktywność fizyczna także ma zbawienny wpływ na radzenie sobie ze stresem, więc bliskość siłowni, czy ścieżek biegowych sprawi, że pracownicy chętniej z nich skorzystają.

Nowoczesne biura w zabytkowych budynkach

Ciekawym przykładem przestrzeni biurowej tworzonej z myślą o pracownikach i najemcach, jest łódzki kompleks biurowy klasy A - Textorial Park II. Nowa inwestycja zlokalizowana na Księżym Młynie obejmuje rewitalizację dwóch zabytkowych magazynów bawełny oraz budowę korespondującego z nimi obiektu biurowego. Łączna powierzchnia biurowo-usługowa wyniesie niemal 26 tys m.kw. Projekt znalazł się wśród 10 najlepszych na świecie wg certyfikacji BREEAM 2018.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.