REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biurko Cię urządzi, czyli personalizowane miejsce pracy na zamówienie

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 13 gru 2016 10:55
Biurko Cię urządzi, czyli personalizowane miejsce pracy na zamówienie
fot. materiały prasowe Mikomax Smart Office

Biura, budynki i wnętrza, stają się powoli takie same. Stalowe konstrukcje, szkło, identyczne open space’y i podobne do siebie sale konferencyjne. Brytyjski designer Thomas Heatherwick ostrzega, że zalewa nas globalna „takasamość”.

REKLAMA

Gensler UK Workforce Survey 2016 udowadnia, że wśród kluczowych potrzeb pracowników jest między innymi odpowiednia aranżacja biura. ¼ respondentów przyznaje, że obecny design ich miejsc pracy jest zwyczajnie mało ciekawy i nie wspiera efektywności. Tymczasem ponad połowa badanych menedżerów pracowałaby wydajniej w przestrzeniach lepiej zorganizowanych i bardziej przyjemnych. Renesans przeżywają teraz biura informal, tj. miejsca, gdzie wygląd, kultura organizacyjna, zachowanie, a nawet ubiór, są mniej formalne niż do tej pory. Wraz z umacnianiem się na rynku pokolenia Y i wejściem generacji Z, zmienia się podejście pracodawców do sztywnych reguł funkcjonowania biura. Dla przykładu ponad połowa menedżerów wybiera styl casual częściej niż pięć lat temu, a jedna trzecia przyznaje, że chciałaby czuć się w pracy mniej oficjalnie.

- Takie odczucia nie dotyczą wyłącznie wyglądu. Obserwujemy, że projektowanie przestrzeni biurowych na całym świecie ewoluuje. Po latach funkcjonowania open space’ów traktowanych po prostu jako otwarte sale do pracy wspólnej, przyszedł czas na zmiany dyktowane przede wszystkim potrzebom pracowników. Ci, oprócz wydzielenia stref do działania w skupieniu, szybkich spotkań i lepszej akustyki, oczekują personalizacji biura, aranżacji przestrzeni tak, by była przyjazna, funkcjonalna, ale też interesująca. Chcą się utożsamiać z firmą, która się wyróżnia. Pracodawcy zaczynają to zjawisko dostrzegać. Co najważniejsze - rozumieją, że by sprostać oczekiwaniom pracowników i klientów nie jest potrzebna rewolucja – mówi Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. marketingu i handlu, członek zarządu Mikomax Smart Office.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY