REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biuro dla ludzi, czy ludzie dodatkiem do biura

  • Autor: Nina Bocheńska, Grupa Nowy Styl
  • 23 cze 2017 14:35
Biuro dla ludzi, czy ludzie dodatkiem do biura
Sand Grupa Nowy Styl fot. mat. prasowe
Biuro dla ludzi, czy ludzie dodatkiem do biura
Biuro dla ludzi, czy ludzie dodatkiem do biura

Biuro to miejsce, w którym pracują ludzie i to oni są jego głównymi użytkownikami. Czasem to oczywiste stwierdzenie wydaje się być jednak pomijane w procesie aranżacji przestrzeni biurowej. Firmy, które projektując swoje nowe biuro, zapominają o użytkownikach, narażają się na spore straty. Często straty liczone w ludziach.

REKLAMA

Człowiek z natury zazwyczaj negatywnie nastawia się do zmian, ponieważ wydaje mu się, że straci poczucie bezpieczeństwa związane z funkcjonowaniem w dobrze znanym otoczeniu. Również przy zmianie biura lub rearanżacji obecnej przestrzeni pojawić się może opór ze strony zespołu. Najlepszą metodą używaną w zarządzaniu zmianą jest zaangażowanie pracowników w proces, po to, by czuli się współtwórcami projektu.

Użytkownik w centrum uwagi

Zgodnie z ideą projektowania zwaną human centered design, to użytkownik stoi w centrum, a jego potrzeby i oczekiwania są najważniejsze. Koncepcja ta charakteryzuje się kreatywnym podejściem do poszukiwania najlepszych rozwiązań, które sprawią, że projekt będzie maksymalnie dopasowany do realnych potrzeb jego użytkowników.

Zaangażowanie pracowników w proces aranżowania nowej przestrzeni biurowej może mieć wiele wymiarów. Choć ciężko wyobrazić sobie dopuszczenie wszystkich pracowników do projektu, warto pozostawić jakąś jego część inicjatywie pracowniczej.

Oczekujesz efektywnych zmian – zaangażuj pracowników

Najczęściej, przygotowując się do zmiany biura, firmy powołują multidyscyplinarną grupę projektową, składającą się ze specjalistów z zakresu zarządzania nieruchomościami, zakupów i administracji, komunikacji i marketingu oraz HR. Różnorodność perspektyw zapewnia kompleksowe podejście do projektu nowego biura oraz wspomaga jego skuteczną realizację. Czy to jednak wystarczy, aby projekt stał się sukcesem dla organizacji?

W procesie zarządzania zmianą warto uwzględnić następujące elementy:

Komunikacja – regularne informowanie pracowników o poszczególnych etapach projektu.

Współuczestnictwo – zaangażowanie pracowników w projekt poprzez zbadanie ich potrzeb oraz zapraszanie do różnych inicjatyw mających na celu współtworzenie nowej przestrzeni.

Adaptacja – organizowanie przedsięwzięć oraz warsztatów ułatwiających poznanie funkcjonalności nowego biura, wypracowania zasad pracy w nowej przestrzeni.

Współuczestnictwo

Firmy często organizują grupy projektowe, z którymi konsultowane są założenia nowego biura oraz projekty aranżacji. Warto wyselekcjonować z tej grupy kilku przedstawicieli, którzy będą tzw. ambasadorami, czyli osobami, które propagują zmiany oraz są łącznikiem pomiędzy szeregowymi pracownikami a kadrą zarządzającą, podejmującą finalne decyzje w projekcie. Często również daje się ludziom możliwość współtworzenia projektu poprzez konkursy na nazwy sal spotkań czy też motyw przewodni wybranych części biura. Efektem tego może być zaaranżowanie np. kantyny w stylu amerykańskiego baru, miejsca spotkań z fototapetą konstelacji gwiazd, czy też strefy relaksu pełne zieleni i ukrytych w niej hamaków. - Wspólnie z jednym z naszych klientów, firmą z branży IT, zorganizowaliśmy warsztaty dla pracowników, które miały na celu poznanie ich potrzeb w zakresie przestrzeni biurowej. Efektem burzy mózgów było wypracowanie ciekawego rozwiązania – zaaranżowaliśmy przestronną strefę socjalną z chillout roomem, siłownią oraz biblioteką z miejscem do pracy w ciszy. Co więcej, kuchnię oddaliśmy we władanie pracownikom – mogli wybrać motyw przewodni, fototapety oraz inne dodatki – mówi Sebastian Osuch, Business Services Senior Manager w Grupie Nowy Styl.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY