REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Biuro dla urzędnika

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 17 wrz 2019 11:27
fot. Fotolia

Czy polskie jednostki administracji publicznej idą z duchem czasu? Okazuje się, że coraz więcej z nich tak – w ciągu ostatnich kilku lat wzrosła liczba instytucji należących do skarbu państwa, które zdecydowały się na wynajem powierzchni w nowoczesnych biurowcach.

REKLAMA

Wzrasta zainteresowanie instytucji rządowych i samorządowych nowoczesnymi przestrzeniami biurowymi. W ciągu ostatnich pięciu lat, w samej Warszawie, najemcy reprezentujący sektor publiczny podpisali umowy na 260 000 mkw. Eksperci JLL spodziewają się nasilenia tego trendu w kolejnych latach. Tym bardziej, że dla obu stron, zarówno dla deweloperów i właścicieli obiektów biurowych, jak i samych najemców z sektora publicznego to sytuacja win – win. Ci pierwsi są bardzo otwarci na współpracę z instytucjami publicznymi, bo zapewniają one stabilne dochody z tytułu wynajmu przestrzeni biurowej – gwarantem płatności jest tu w końcu państwo. Natomiast, urzędy przenosząc swoje siedziby z przestarzałych gmachów do nowych, funkcjonalnych biurowców, generują oszczędności i tworzą lepszą atmosferę pracy.

Biuro dla urzędnika

Wygodne, przyjazne, efektywne i nowoczesne – niestety nie tak wyobrażamy sobie polskie urzędy. Większość tradycyjnych biur i gmachów, które należą do jednostek administracji publicznej, była projektowana i budowana nawet kilkadziesiąt lat temu. Często są to również budynki adaptowane do funkcji, którą mają spełniać i w związku z tym nie są one dostosowane do obecnych wymogów oraz standardów rynkowych. Co widzimy, kiedy przypominamy sobie swoją ostatnią wizytę w urzędzie? Ogromne korytarze i dużą liczbę małych pokojów lub odwrotnie – źle zaprojektowane wąskie przejścia, w których tłoczymy się razem z innymi petentami.

- W nowych biurowcach powierzchnia jest po prostu o wiele bardziej efektywna – jest projektowana z myślą o ich przeznaczeniu i potrzebach najemców, jak również osób odwiedzających. Pod uwagę brana jest nie tylko liczba pracowników, ale i liczba potencjalnych gości, ścieżka, którą pokonują, aby załatwić daną sprawę, czy w końcu czas, który spędzają w danej części biura. W konsekwencji w nowoczesnych budynkach urzędy mogą świetnie rozplanować wszystkie potrzebne funkcje na o wiele mniejszej całkowitej powierzchni - mówi Tomasz Trzósło, dyrektor zarządzający JLL w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.

Projektowanie przestrzeni biurowej na podstawie rzeczywistych potrzeb najemców zapewnia nie tylko wysoką funkcjonalność biura, ale również optymalne wykorzystanie dostępnej powierzchni.

- Dodatkowo standard jest dużo wyższy. Nie chodzi tu tylko o wrażenia estetyczne, ale przede wszystkim o kwestię wentylacji, chłodzenia, czy doświetlenia, które przekładają się zarówno na obniżenie kosztów eksploatacji, jak i znaczną poprawę komfortu pracy. Nowoczesne biurowce idealnie odpowiadają również na rosnące potrzeby pracowników. Od pracodawców oczekujemy szeregu udogodnień i ciekawego designu, który sprawi, że z ochotą będziemy przychodzić do pracy. Pracownicy urzędów nie powinni być tu wyjątkiem - dodaje Tomasz Trzósło.

4Buildings - nowe wydarzenie branży budowlanej w Polsce i cztery niezależne konferencje o najważniejszych trendach w budownictwie XXI wieku - już 15-17 listopada w Katowicach. Zarejestruj się teraz!



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.