REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biuro do zadań specjalnych

  • Autor: Katarzyna Jasińska / Bene Warszawa
  • 18 gru 2017 12:25
Biuro do zadań specjalnych
Katarzyna Jasińska, dyrektor zarządzająca Bene Warszawa fot. mat. prasowe

Obecny niski poziom bezrobocia i jednocześnie zwiększony popyt na wykwalifikowanych pracowników wywierają coraz większy wpływ również na sektor usług biznesowych. W konsekwencji stopniowo wzrasta rola motywatorów pozapłacowych, a firmy ponoszą coraz większe nakłady na budowanie wizerunku organizacji elastycznej, nastawionej na rozwój i zorientowanej na potrzeby pracowników - twierdzi Katarzyna Jasińska, dyrektor zarządzająca Bene Warszawa.

REKLAMA

Zdaniem Katarzyny Jasińskiej, jednym z czynników, który zaczyna odgrywać coraz większą rolę w pozytywnej ocenie przedsiębiorstwa, jest umiejętność stworzenia atrakcyjnego środowiska pracy oraz właściwa komunikacja tych atutów na zewnątrz organizacji. Obok tak oczywistych elementów, jak prestiżowa lokalizacja firmy czy dostępność komunikacji miejskiej, coraz większą rolę w tworzeniu przewagi konkurencyjnej odgrywa biuro.

- Na przestrzeni ostatnich kilku lat nowoczesne rozwiązania stosowane w projektowaniu, wielofunkcyjna przestrzeń biurowa dostosowana do elastycznych modeli pracy, wysokiej jakości, komfortowe meble czy oryginalny design poza walorami estetycznymi, stały się z jednej strony znaczącą wartością dodaną w oczach przyszłych pracowników i wyróżnikiem na tle konkurencji, z drugiej – wsparciem dla nowoczesnych organizacji, które swoje zadania mogą wykonywać szybciej, bardziej elastycznie i efektywnie - nadmienia dyrektor zarządzająca Bene Warszawa.

W opinii Jasińskiej, przez ostatnie kilka lat obserwujemy znaczące zmiany w stylu pracy i podejściu do przestrzeni roboczej, które znajdują swoje odzwierciedlenie także w aranżacji biurowych wnętrz i wymaganiach stawianych producentom wyposażenia. Z jednej strony odchodzimy od zasady przypisania jednego biurka do każdego pracownika na rzecz elastycznego sposobu realizowania zadań.

- Rozkład i wyposażenie pomieszczeń muszą być dopasowane do profilu działalności firmy i potrzeb jej pracowników. Ważne jest to, że wszystkie zasoby dostępne w firmie są wspólne, czyli użytkowane przez pracowników według ich potrzeb. Dodatkowo, tak zaprojektowane biuro stawia przed producentami wyposażenia konkretne wysokie wymagania dotyczące jakości produktów i elastyczności oferty. Czas najmu powierzchni biurowej jest krótszy, więc zmiany wyposażenia dokonywane są częściej. Ale współdzielenie zasobów i praca zmianowa, charakterystyczne przede wszystkim dla branży nowoczesnych usług dla biznesu powodują, że meble użytkowane są bardziej intensywnie. Tym samym rośnie znaczenie takich elementów, jak jakość i trwałość materiałów - zwraca uwagę Jasińska.

Przewodnik dla firm z sektora nowoczesnych usług dla biznesu opracowały firmy: Cushman&Wakefield oraz Hays Poland we współpracy z HB Reavis i Bene. W przewodniku znalazły się najlepsze znane praktyki rynkowe w zakresie przygotowywania i tworzenia nowych centrów usług, wyboru odpowiedniej lokalizacji, "employer-brandingu", retencji pracowników, a także aktualne trendy na rynku biurowym.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY