REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biuro jak dobry garnitur. Oto siedziba firmy Prologis w biurowcu Lumen

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 15 lut 2019 11:27
Biuro jak dobry garnitur. Oto siedziba firmy Prologis w biurowcu Lumen
Biuro Prologis realizacja Colliers fot. Szymon Polański
Biuro jak dobry garnitur. Oto siedziba firmy Prologis w biurowcu Lumen
Biuro jak dobry garnitur. Oto siedziba firmy Prologis w biurowcu Lumen
Biuro jak dobry garnitur. Oto siedziba firmy Prologis w biurowcu Lumen
Biuro jak dobry garnitur. Oto siedziba firmy Prologis w biurowcu Lumen
Biuro jak dobry garnitur. Oto siedziba firmy Prologis w biurowcu Lumen
Biuro jak dobry garnitur. Oto siedziba firmy Prologis w biurowcu Lumen
Biuro jak dobry garnitur. Oto siedziba firmy Prologis w biurowcu Lumen
Biuro jak dobry garnitur. Oto siedziba firmy Prologis w biurowcu Lumen
Biuro jak dobry garnitur. Oto siedziba firmy Prologis w biurowcu Lumen
Biuro jak dobry garnitur. Oto siedziba firmy Prologis w biurowcu Lumen
Biuro jak dobry garnitur. Oto siedziba firmy Prologis w biurowcu Lumen

Jasne, przestronne wnętrza, których każdy centymetr sześcienny został wykorzystany najlepiej, jak to było możliwe, neutralne kolory ożywione zielenią roślin, sporo drewnianych i stalowych elementów dyskretnie przypominających, że jesteśmy w biurze firmy zajmującej się m.in. działalnością deweloperską. W takich warunkach pracuje firma Prologis. Biuro jest spełnieniem potrzeb i oczekiwań pracowników, którzy sami brali udział w procesie jego projektowania.

REKLAMA

Siedziba firmy mieści się w biurowym wieżowcu Lumen w kompleksie Złotych Tarasów w centrum Warszawy. Niedawno przeszła gruntowną modernizację pod kierunkiem ekspertów z zespołu Workplace Innovation firmy Colliers International. Przed przystąpieniem do projektowania nowej przestrzeni specjaliści z zakresu psychologii, socjologii, zarządzania zmianą, architektury i budowania strategii środowiska pracy przeprowadzili szereg warsztatów i konsultacji z pracownikami Prologis. Miały one na celu dopasowanie nowego biura do rzeczywistych potrzeb i stylu pracy osób zatrudnionych w firmie. Aspektów wymagających poprawy było kilka, między innymi dostosowanie przestrzeni do nowych potrzeb funkcjonalnych, poprawienie akustyki wnętrza i unowocześnienie wystroju.

– Dzięki interdyscyplinarnemu podejściu do projektowania udało nam się stworzyć razem z klientem biuro, które robi wrażenie nie tylko na zdjęciach i przy pierwszym kontakcie, ale także podczas codziennego użytkowania. Włączenie pracowników w proces tworzenia sprawiło, że od początku traktowali oni nową przestrzeń jako swoją. Biuro stanowi wizytówkę firmy, komunikuje potencjalnym partnerom biznesowym jej kulturę oraz wartości, między innymi transparentność oraz otwartość na współpracę i interakcję – mówi Zofia Hejduk, architekt i dyrektor w zespole Workplace Innovation Colliers International.

Skoncentrowane na człowieku

W miejscu zaprojektowanym zgodnie z ideą human-centered design przestrzeń jest całkowicie podporządkowana potrzebom konkretnych użytkowników. Umożliwia im jak najbardziej efektywną pracę – indywidualną lub zespołową – a także wymianę informacji, integrację oraz relaks.

W siedzibie Prologis nie ma tradycyjnych gabinetów, są natomiast niewielkie przeszklone pomieszczenia z biurkiem i wygodnym fotelem, którego model został wybrany przez samych użytkowników, po przetestowaniu kilku propozycji. Można tam swobodnie prowadzić wideokonferencję lub skupić się na samodzielnej pracy w ciszy.

Na potrzeby współpracy zespołowej przewidziano miejsce w centralnej części biura. Znajduje się tam stół złożony z czterech osobnych blatów z możliwością indywidualnej regulacji wysokości każdego z nich. Podnoszone elektrycznie blaty mają zresztą wszystkie biurka w tej firmie, a ich wymiary są dopasowane do wielkości arkuszy papieru stosowanych do celów kreślarskich. Strefa pracy wspólnej jest częścią nowoczesnego open space’u, jednak jej odrębność podkreślają ażurowe przepierzenia z przecinających się pod różnymi kątami grubych drewnianych listew, które jednocześnie dekorują wnętrze i wprowadzają do stonowanego wystroju odrobinę dynamiki.

Nowy podział powierzchni

Ze względu na częste spotkania z klientami i wewnętrzne zebrania konieczne było wygospodarowanie miejsca na dodatkowe sale konferencyjne, ponieważ trzy pomieszczenia, które dotychczas pełniły tę funkcję, nie mogły już sprostać potrzebom zespołu. Po gruntownej zmianie układu funkcjonalnego wydzielono trzy średniej wielkości sale, które w razie potrzeby można połączyć w jedną bardzo przestronną, oraz trzy dodatkowe nieduże pomieszczenia również umożliwiające rozmowę za zamkniętymi drzwiami.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.