REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biuro lifespace na miarę czasów

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 29 lis 2018 14:56
Biuro lifespace na miarę czasów
fot. mat. pras.
Biuro lifespace na miarę czasów
Biuro lifespace na miarę czasów

W obliczu przemian na rynku sposób aranżacji biura staje się nie tylko elementem identyfikującym firmę, ale także atutem w rywalizacji o pozyskanie talentów. W procesie budowania skutecznej marki pracodawcy coraz ważniejsze jest otoczenie wspierające dynamiczne i swobodne działanie. Odejście od modelu ośmiogodzinnej pracy przy biurku na rzecz wspierania potrzeb ludzkich ustępuje miejsca kolejnej transformacji: z workplace do lifespace. Nacisk położony jest w tym kontekście na dobre samopoczucie i sytuację, w której ludzie lubią  w pracy nie tylko wykonywać swoje codzienne zadania, ale po prostu w przestrzeni pracowniczej przebywać.

REKLAMA

Takie biuro pełni funkcję rozwojową: innowacje rodzą się w wyniku interakcji. Praca w trybie home office może zwiększać produktywność, ale nie wspiera kreatywności.

Przestrzeń lifespace, czyli jaka?

Najważniejszym wyróżnikiem biura typu lifespace jest różnorodność przestrzeni. Priorytetem jest stworzenie infrastruktury dla rożnych stylów pracy i aktywności przy zachowaniu ergonomii. To podstawa zdrowia i dobrego samopoczucia zatrudnionych. Istotne jest także zacieranie granic w procesie strefowania. Zapewnia ono swobodę przemieszczania i lepszą komunikację.

Szeroki zakres koncepcji lifespace polega również na mnogości inspiracji. Aranżacja biura czerpie z trendów znanych już wcześniej i łączy je w funkcjonalną całość.

Lifespace i well-being

Biuro typu well-being na pierwszym miejscu stawia wygodę i zdrowie pracowników. Świadomość, że człowiek pełnię efektywności uwolni dopiero w komfortowym otoczeniu, wykorzystana została również w idei lifespace jako środowiska wspierającego.

Istotny jest komfort akustyczny rozumiany przede wszystkim jako kontrolowanie hałasu. Tajemnica sukcesu nie tkwi w zapewnieniu absolutnej ciszy, lecz wspieraniu komunikacji w strefach wspólnych (zarówno oficjalnych, jak i nieformalnych)  przy jednoczesnym zapewnieniu warunków do skupienia tam, gdzie to konieczne. Pierwszy aspekt zabezpieczają meble z portfolio MDD zaprojektowane pod kątem wygody zespołu. To przetestowana w coworkingowych warunkach Agora projektu szwedzkiego Form Us With Love czy modułowa Kaiva autorstwa Dymitra Malcewa. Budki akustyczne z kolei kreują przestrzeń służącą wyciszeniu lub zespołowym spotkaniom w wąskim gronie. To rozwiązanie wygodne, nie wymagające stawiania trwałych ścian.

Bardzo ważna jest ergonomia środowiska pracy. Biurka MDD z linii Drive z regulowaną wysokością blatu i nowoczesne krzesła umożliwiają dopasowanie stanowiska pracy do potrzeb konkretnej osoby i późniejszą zmianę ustawień.

Lifespace stawia też na technologię. Wspiera ona pracę bezpośrednio na przypisanym stanowisku, ale także w dowolnym punkcie biura. Jednocześnie usprawnia komunikację. Wśród czynników często wskazywanych jako atut biura znajduje się także prawidłowe oświetlenie, najlepiej z dostępem do światła dziennego, oraz odpowiednia temperatura. Zielone i naturalne akcenty to z kolei wyraz korzystnego dla zdrowia nurtu biofilii.

Lifespace i voque

Biuro typu lifespace w sferze designu ucieka od oczywistości. Ze względu na postulat dopasowywania się do użytkownika, liczy się różnorodność i uwzględnienie preferencji różnych osób. Niekonwencjonalne produkty, dobre jakościowo materiały i wykończenia oraz unikatowy, dopasowany do charakteru przedsiębiorstwa wystrój – to najważniejsze wyróżniki przestrzeni lifespace zaczerpnięte z trendu voque & unique.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.