REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biuro na miarę talentów

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 03 gru 2018 15:26
Biuro na miarę talentów
Artur Sutor, Partner i dyrektor działu reprezentacji najemców biurowych w Cresa Polska

Trudny rynek pracy zmienia sposób myślenia deweloperów. Projektując biurowiec nie zastanawiają się wyłącznie nad tym, kto wynajmie w nim powierzchnię, ale również: co zrobić, żeby ludzie chcieli tutaj pracować – mówi Artur Sutor, partner i dyrektor działu reprezentacji najemców biurowych w Cresa Polska.

REKLAMA

Już ponad połowa pracodawców ma problem ze znalezieniem odpowiednio wykwalifikowanych pracowników. Rąk do pracy brakuje praktycznie we wszystkich branżach. W tej sytuacji pracodawcy robią wszystko, żeby zadbać o obecne talenty i pozyskać nowe. Ważnym elementem tej walki jest zapewnienie im dobrze zlokalizowanego, ciekawie zaaranżowanego i funkcjonalnego biura. Najnowsze badania przeprowadzone przez One Poll na zlecenie Mindspace pokazują, że ponad jedna czwarta ankietowanych odrzuca ofertę pracy ze względu na niewłaściwy wygląd biura albo brak udogodnień.

Jak Cię widzą, tak Cię piszą

Biuro stało się jednym z elementów strategii wizerunkowej pracodawców. Na portalach społecznościowych można znaleźć dziesiątki zdjęć aranżacji powierzchni biurowych – i nie są to tylko słynne zdjęcia z Google, Allegro czy Microsoftu. Towarzystwo ubezpieczeniowe Aviva, po przeprowadzce do kompleksu Gdański Business Center, nakręciło film pokazujący pracowników i nowe biura, a tytuł filmu to: każdy pracuje, jak mu pasuje!

Biuro jest również ważnym elementem pierwszego wrażenia podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Kandydaci chętnie oglądają je podczas pierwszej wizyty w firmie i dopytują o udogodnienia.

Nie chodzi tylko o hamaki

Jeszcze kilka lat temu, najemca szukający nowego biura, spotykając się z doradcą, dyskutował przede wszystkim na temat wielkości powierzchni, stawek, długości umowy. Dzisiaj przychodzi i mówi: proszę znaleźć biuro, gdzie ludzie będą chcieli pracować. To wyjątkowo trudne zadanie.

Jednym z głównych błędów popełnianych przez organizacje na etapie zmiany, jest uleganie modom i pewnym schematom. Jak modne są hamaki, to wszędzie wieszamy hamaki, jeśli piłkarzyki – dajemy piłkarzyki. To oczywiście tylko hasła, ale pokazują pewien schemat postępowania. Zły schemat. Tymczasem najważniejsze to odpowiedzieć na prawdziwe potrzeby pracowników, żeby lubili do tego biura przychodzić i żeby czuli się w nim dobrze.

Czego zatem chcą pracownicy?

Wspierając najemcę w procesie relokacji, najpierw pytamy go, dlaczego chce zmienić siedzibę, co nie pasowało mu w starej i czego potrzebuje na obecnym etapie rozwoju. Potem, w specjalnie skonstruowanych ankietach, o to samo pytamy pracowników, a na koniec przez kilka – kilkanaście dni obserwujemy funkcjonowanie organizacji. Dopiero taka dokładna i wielopłaszczyznowa analiza pokazuje nam, gdzie mamy szukać i co temu najemcy zaproponować.

W ankietach znajdujemy informacje o różnych potrzebach, ale jedna powtarza się niezależnie od wielkości i profilu firmy. Wszyscy chcemy pracować w dobrej, świetnie skomunikowanej lokalizacji. Nic więc dziwnego, że dzisiaj przy Rondzie Daszyńskiego w Warszawie jest totalny plac budowy. Dlaczego? Dlatego, że ludzie będą chcieli tutaj pracować – metrem, tramwajem czy autobusem szybko dojadą do pracy z każdej części miasta.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.