REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biuro przyszłości - miejsce, w którym chcielibyśmy się spotkać

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 28 mar 2017 10:40
Biuro przyszłości - miejsce, w którym chcielibyśmy się spotkać
fot. mat. prasowe

Kiedy francuski ekonomista Vincent de Gournay ukuł w XVIII w. pojęcie biurokracja, prawdopodobnie nie zdawał sobie sprawy, jak dosłowne w swej wymowie stanie się ono za blisko 300 lat. Wśród czynników decydujących o sukcesie firm, to właśnie standard biura sprawuje coraz wyraźniejsze rządy. Jak wyglądać będą kolejne kroki w ewolucji miejsca do pracy?

REKLAMA

Przestrzeń biurowa już dawno przestała pełnić funkcję wyłącznie miejsca do pracy. Kolejnym, naturalnym krokiem na drodze jej rozwoju było podkreślenie prestiżu firmy, którą codziennie odwiedzają klienci, partnerzy biznesowi i inni interesariusze. Z czasem jednak i to nie wystarczyło.

Gracze z sektora IT, BPO czy SSC oraz nowych technologii ścierają się dziś z pytaniem: jak utrzymać i powiększać zasoby ludzkie w dobie zbliżonych poziomów płac, nieustannej walki o talenty i rotacji specjalistów oraz kluczowej pozycji milenialsów? Biuro musiało przyjąć kolejną rolę – przekonać ambitną, wymagającą, świadomą swoich potrzeb i najmniej lojalną wobec pracodawców grupę zawodową, że warto w tym miejscu pracować.

Tak jest dziś

Czy środowisko pracy, poprzez swoją ergonomię, może zwiększać produktywność pracowników? Z danych firmy Mikomax Smart Office, firmy specjalizującej się w rozwiązaniach dla nowoczesnych biur, wynika że dla większości (około 60 proc.) osób zatrudnionych w sektorze usług dla biznesu wygląd i organizacja miejsca pracy mają kluczowe znaczenie.  - To, jak wygląda otaczająca nas przestrzeń, ma bezpośrednie przełożenie na jakość naszej pracy, poziom koncentracji, a nawet stopień zaangażowania w wykonywane obowiązki. Biuro jest ważnym elementem budowania wizerunku pracodawcy – optymalnie zaaranżowana przestrzeń zwiększa satysfakcję i stopień identyfikacji zespołu z firmą. Aby pobudzić pracownika do działania, do dzisiejszych biur wpuszcza się zieleń, naturalne powietrze i dużo światła słonecznego. Projektantom nieobce są elastyczne aranżacje wnętrz, odpowiadające zróżnicowanym czynnościom wykonywanych podczas pracy. Komfortowe, sprzyjające skupieniu warunki muszą towarzyszyć zarówno pracy indywidualnej, jak i zespołowej. Widzimy więc nie tylko biurka, ale też strefy interakcji w przerwach – na przykład do wypicia wspólnej kawy, relaksu czy ruchu - podkreśla Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. handlu i marketingu oraz członek zarządu Mikomax Smart Office.

Jak zauważa Michał Styś, dyrektor zarządzający firmy OPG Property Professionals, bardzo istotne jest też utrzymanie właściwej relacji pomiędzy poszczególnymi przestrzeniami wewnątrz biurowca. - W tradycyjnie zaprojektowanych obiektach proporcje między open space’ami a mniejszymi pomieszczeniami pozostają stałe, w przeciwieństwie do tego, czego – jak wynika z naszych rozmów – aktualnie potrzebują pracownicy najemców. Przestrzeń biura musi charakteryzować się możliwością dostosowania do liczby członków zespołu czy różnych trybów pracy. Nowoczesne przestrzenie do pracy biurowej już od blisko 20 lat leżą w centrum uwagi projektantów za granicą. Do Polski trendy napływają powoli, ale widać już dobre przykłady - podkreśla Styś.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.