REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biuro w kamienicy - hit sezonu?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 31 sie 2017 10:32
Biuro w kamienicy - hit sezonu?
fot. shutterstock

Coraz wyraźniejszym trendem na polskim rynku jest lokowanie biura w "starych murach". Dlaczego firmy wybierają zabytkowe kamienice zamiast nowoczesnych szklanych wież?

REKLAMA

- Coraz popularniejsze do prowadzenia interesów stają się pomieszczenia w kamienicach, łączące urok tradycji i wygodę, jaką daje nowoczesność wykończenia. Perspektywicznym pomysłem będzie ulokowanie firmy w historycznym, odremontowanym budynku – uważa Kuba Karliński z Magmillon.

Wnętrza pięknej, eklektycznej kamienicy pomieszczą przedsiębiorstwa różnorodnych branż. Zakup lokalu w takim miejscu to dobry początek działalności gastronomicznej. Umiejscowienie tutaj kameralnej kawiarni, klimatycznego drink baru, bistro może okazać się strzałem w dziesiątkę. - Goście z pewnością chętniej będą zaglądali na małe co nieco do oldschoolowego wnętrza w nowoczesnym wydaniu niż do kolejnego przybytku urządzonego w oklepanym już nieco, skandynawskim stylu. Hitem może się także okazać założenie w takim miejscu salonu kosmetycznego lub fryzjerskiego. Na usługi upiększające zawsze istnieje duży popyt. W starych murach przydadzą się i dobrze wpiszą w stylistykę dzielnicy także mniej popularne, lecz wciąż bardzo potrzebne, usługi tradycyjne. Niewielkie pracownie szewskie, krawieckie lub jubilersko-zegarmistrzowskie to tradycyjne punkty na mapie warszawskiej Pragi. Również dziś, usługi takie spotkają się tutaj z zainteresowaniem klientów - zauważa Karliński.

Wiekowa kamienica to także doskonałe miejsce na działalność kulturalną i edukacyjną. W klimatycznym budynku, sprzyjającym kreatywności, świetnie odnajdą się pracownicy inkubatorów kultury czy przedsiębiorczości. Zabytkowy budynek stworzy także inspirujące miejsce do pracy dla przedstawicieli wolnych zawodów. W lokalach można zaaranżować przyciągające uwagę centra coworkingu czy ośrodki innowacyjności.

- Wnętrza kamienicy pobudzą wyobraźnię pracowników branż kreatywnych, takich jak reklama, PR, film, montaż czy design. Zmieszczą się tu także małe i średnie firmy specjalizujące się w nowoczesnych usługach z sektora IT czy fintech. Nie można zapomnieć także o architektach - zadbany budynek z pewnością będzie wizytówką ich własnej działalności i przyciągnie klientów do pracowni - podkreśla.

Przychodnia, przedszkole, restauracja - tylko tradycyjna siedziba

Zabytkowa kamienica na pewno nie sprawdzi się natomiast jako miejsce na klinikę lub gabinety medyczne. - Punkty medyczne muszą bowiem spełniać wyśrubowane wymogi techniczne, takie jak ściśle określona szerokość drzwi, brak stopni itd. To także nienajlepsze miejsce na dużą restaurację, zwłaszcza serwującą aromatyczne dania. W murach kamienicy trudnością byłoby zadbanie o odpowiednią wentylację. Zaawansowana działalność gastronomiczna nie zawsze zresztą spotyka się z zadowoleniem mieszkańców. Wnętrza starych budynków mogą być także problematyczną przestrzenią, jeśli chodzi o organizację przedszkola czy żłobka – brak tu np. ogródka, potrzebnego do zabawy dla dzieci - konkluduje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.