REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biuro w kamienicy - hit sezonu?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 31 sie 2017 10:32
Biuro w kamienicy - hit sezonu?
fot. shutterstock

Coraz wyraźniejszym trendem na polskim rynku jest lokowanie biura w "starych murach". Dlaczego firmy wybierają zabytkowe kamienice zamiast nowoczesnych szklanych wież?

REKLAMA

- Coraz popularniejsze do prowadzenia interesów stają się pomieszczenia w kamienicach, łączące urok tradycji i wygodę, jaką daje nowoczesność wykończenia. Perspektywicznym pomysłem będzie ulokowanie firmy w historycznym, odremontowanym budynku – uważa Kuba Karliński z Magmillon.

Wnętrza pięknej, eklektycznej kamienicy pomieszczą przedsiębiorstwa różnorodnych branż. Zakup lokalu w takim miejscu to dobry początek działalności gastronomicznej. Umiejscowienie tutaj kameralnej kawiarni, klimatycznego drink baru, bistro może okazać się strzałem w dziesiątkę. - Goście z pewnością chętniej będą zaglądali na małe co nieco do oldschoolowego wnętrza w nowoczesnym wydaniu niż do kolejnego przybytku urządzonego w oklepanym już nieco, skandynawskim stylu. Hitem może się także okazać założenie w takim miejscu salonu kosmetycznego lub fryzjerskiego. Na usługi upiększające zawsze istnieje duży popyt. W starych murach przydadzą się i dobrze wpiszą w stylistykę dzielnicy także mniej popularne, lecz wciąż bardzo potrzebne, usługi tradycyjne. Niewielkie pracownie szewskie, krawieckie lub jubilersko-zegarmistrzowskie to tradycyjne punkty na mapie warszawskiej Pragi. Również dziś, usługi takie spotkają się tutaj z zainteresowaniem klientów - zauważa Karliński.

Wiekowa kamienica to także doskonałe miejsce na działalność kulturalną i edukacyjną. W klimatycznym budynku, sprzyjającym kreatywności, świetnie odnajdą się pracownicy inkubatorów kultury czy przedsiębiorczości. Zabytkowy budynek stworzy także inspirujące miejsce do pracy dla przedstawicieli wolnych zawodów. W lokalach można zaaranżować przyciągające uwagę centra coworkingu czy ośrodki innowacyjności.

- Wnętrza kamienicy pobudzą wyobraźnię pracowników branż kreatywnych, takich jak reklama, PR, film, montaż czy design. Zmieszczą się tu także małe i średnie firmy specjalizujące się w nowoczesnych usługach z sektora IT czy fintech. Nie można zapomnieć także o architektach - zadbany budynek z pewnością będzie wizytówką ich własnej działalności i przyciągnie klientów do pracowni - podkreśla.

Przychodnia, przedszkole, restauracja - tylko tradycyjna siedziba

Zabytkowa kamienica na pewno nie sprawdzi się natomiast jako miejsce na klinikę lub gabinety medyczne. - Punkty medyczne muszą bowiem spełniać wyśrubowane wymogi techniczne, takie jak ściśle określona szerokość drzwi, brak stopni itd. To także nienajlepsze miejsce na dużą restaurację, zwłaszcza serwującą aromatyczne dania. W murach kamienicy trudnością byłoby zadbanie o odpowiednią wentylację. Zaawansowana działalność gastronomiczna nie zawsze zresztą spotyka się z zadowoleniem mieszkańców. Wnętrza starych budynków mogą być także problematyczną przestrzenią, jeśli chodzi o organizację przedszkola czy żłobka – brak tu np. ogródka, potrzebnego do zabawy dla dzieci - konkluduje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY