REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biuro zgodne z employee-wellbeing, czyli jakie?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 31 paź 2017 12:42
Biuro zgodne z employee-wellbeing, czyli jakie?
Wnętrze Warsaw Trade Tower fot. materiały prasowe
Biuro zgodne z employee-wellbeing, czyli jakie?
Biuro zgodne z employee-wellbeing, czyli jakie?
Biuro zgodne z employee-wellbeing, czyli jakie?

Czym jest employee-wellbeing? Najprościej mówiąc, to koncepcja propagująca rozwiązania pozytywnie wpływające na komfort pracownika – jego zdrowie fizyczne i psychiczne. W jej myśl budynek powinien być traktowany jako miejsce, w którym funkcjonuje konkretna biznesowa społeczność, posiadająca swoje potrzeby i oczekiwania - mówi Izabela Kapil, Vice President Portfolio Management - Europe w Heitman, asset manager Warsaw Trade Tower.

REKLAMA

Za początek zainteresowania koncepcją employee-wellbeing można uznać lata 80. ubiegłego wieku, gdy World Health Organization zidentyfikowało tzw. sick building syndrome, czyli zespół dolegliwości takich jak bóle głowy, omdlenia, mdłości, spowodowane długotrwałym przebywaniem w danym budynku. Od tego momentu zaczęto uważniej przyglądać się warunkom, jakie panują w biurowcach i tego, jak środowisko pracy wpływa na zdrowie i samopoczucie pracownika.

W 2015 roku World Green Building Council – organizacja zajmująca się promowaniem zrównoważonego budownictwa – opublikowała raport dotyczący czynników sprzyjających stworzeniu przyjaznego biura. Wymieniono w nim osiem elementów, które mają największe znaczenie dla dobrostanu osób na co dzień przebywających w danym budynku. Znalazły się wśród nich: jakość powietrza, komfort termiczny, dobre oświetlenie i dostęp do światła dziennego, a także akustyka, różnorodność powierzchni biurowej, wygląd i wykończenie biura oraz lokalizacja i dostęp do udogodnień.

W Polsce udaną próbę wcielenia koncepcji employee-wellbeing w życie stanowi zlokalizowany na warszawskiej Woli Warsaw Trade Tower. Wybudowany pod koniec lat 90. biurowiec, w 2016 roku przeszedł rebranding, którego osią była orientacja na potrzeby pracowników. Na podstawie wniosków wyciągniętych z badania przeprowadzonego wśród osób na co dzień pracujących w budynku oraz analizy sytuacji wyjściowej udało się wypracować kompleksową strategię zmian w duchu employee-wellbeing. Jednym z wprowadzonych udogodnień było udostępnienie pracownikom wspólnej jadalni – stanowiło to reakcję na odpowiedzi osób uczestniczących w ankiecie, dotyczące spożywania posiłków przynoszonych z domu przed komputerem. Wśród innych zmian było uruchomienie pierwszego w Polsce bezpłatnego car-sharingu – najemcy mają do dyspozycji dwa elektryczne auta i3 marki BMW – oraz stworzenie sali aktywności, otwartej dla pracowników przez cały dzień, również poza godzinami urzędowania biur. Jednocześnie odświeżeniu uległo lobby wieżowca. Przeszklona i pełna światła przestrzeń zyskała nie tylko nowoczesne wykończenie z wykorzystaniem kamienia, metali i drewna tekowego. W projekcie aranżacji wnętrza uwzględniono również potrzeby najemców dotyczące większej liczby miejsc siedzących i obecności roślin. Zainstalowano też Wi-Fi i nowe oświetlenie. Ponadto, dodano niestandardowy element: fortepian, z którego korzystają zarówno profesjonalni wykonawcy podczas odbywających się co dwa tygodnie koncertów, jak i pracownicy najemców. Wszystko w trosce o komfort osób na co dzień przebywających w biurowcu – ich kondycję fizyczną i psychiczną.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.