REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biuro zgodne z employee-wellbeing, czyli jakie?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 31 paź 2017 12:42
Biuro zgodne z employee-wellbeing, czyli jakie?
Wnętrze Warsaw Trade Tower fot. materiały prasowe
Biuro zgodne z employee-wellbeing, czyli jakie?
Biuro zgodne z employee-wellbeing, czyli jakie?
Biuro zgodne z employee-wellbeing, czyli jakie?

Czym jest employee-wellbeing? Najprościej mówiąc, to koncepcja propagująca rozwiązania pozytywnie wpływające na komfort pracownika – jego zdrowie fizyczne i psychiczne. W jej myśl budynek powinien być traktowany jako miejsce, w którym funkcjonuje konkretna biznesowa społeczność, posiadająca swoje potrzeby i oczekiwania - mówi Izabela Kapil, Vice President Portfolio Management - Europe w Heitman, asset manager Warsaw Trade Tower.

REKLAMA

Za początek zainteresowania koncepcją employee-wellbeing można uznać lata 80. ubiegłego wieku, gdy World Health Organization zidentyfikowało tzw. sick building syndrome, czyli zespół dolegliwości takich jak bóle głowy, omdlenia, mdłości, spowodowane długotrwałym przebywaniem w danym budynku. Od tego momentu zaczęto uważniej przyglądać się warunkom, jakie panują w biurowcach i tego, jak środowisko pracy wpływa na zdrowie i samopoczucie pracownika.

W 2015 roku World Green Building Council – organizacja zajmująca się promowaniem zrównoważonego budownictwa – opublikowała raport dotyczący czynników sprzyjających stworzeniu przyjaznego biura. Wymieniono w nim osiem elementów, które mają największe znaczenie dla dobrostanu osób na co dzień przebywających w danym budynku. Znalazły się wśród nich: jakość powietrza, komfort termiczny, dobre oświetlenie i dostęp do światła dziennego, a także akustyka, różnorodność powierzchni biurowej, wygląd i wykończenie biura oraz lokalizacja i dostęp do udogodnień.

W Polsce udaną próbę wcielenia koncepcji employee-wellbeing w życie stanowi zlokalizowany na warszawskiej Woli Warsaw Trade Tower. Wybudowany pod koniec lat 90. biurowiec, w 2016 roku przeszedł rebranding, którego osią była orientacja na potrzeby pracowników. Na podstawie wniosków wyciągniętych z badania przeprowadzonego wśród osób na co dzień pracujących w budynku oraz analizy sytuacji wyjściowej udało się wypracować kompleksową strategię zmian w duchu employee-wellbeing. Jednym z wprowadzonych udogodnień było udostępnienie pracownikom wspólnej jadalni – stanowiło to reakcję na odpowiedzi osób uczestniczących w ankiecie, dotyczące spożywania posiłków przynoszonych z domu przed komputerem. Wśród innych zmian było uruchomienie pierwszego w Polsce bezpłatnego car-sharingu – najemcy mają do dyspozycji dwa elektryczne auta i3 marki BMW – oraz stworzenie sali aktywności, otwartej dla pracowników przez cały dzień, również poza godzinami urzędowania biur. Jednocześnie odświeżeniu uległo lobby wieżowca. Przeszklona i pełna światła przestrzeń zyskała nie tylko nowoczesne wykończenie z wykorzystaniem kamienia, metali i drewna tekowego. W projekcie aranżacji wnętrza uwzględniono również potrzeby najemców dotyczące większej liczby miejsc siedzących i obecności roślin. Zainstalowano też Wi-Fi i nowe oświetlenie. Ponadto, dodano niestandardowy element: fortepian, z którego korzystają zarówno profesjonalni wykonawcy podczas odbywających się co dwa tygodnie koncertów, jak i pracownicy najemców. Wszystko w trosce o komfort osób na co dzień przebywających w biurowcu – ich kondycję fizyczną i psychiczną.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY