REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biurowce od kuchni

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 25 cze 2019 14:45
Biurowce od kuchni
fot. mat. pras.
Biurowce od kuchni

Gastronomia staje się ważnym elementem nowoczesnego środowiska pracy zintegrowanego z otoczeniem. Kreuje także pozytywny wizerunek biurowców jako miejsc dostępnych i przyjaznych lokalnym społecznościom. Eksperci Colliers International przyjrzeli się w raporcie „Biurowce od kuchni”, jak kwestie jedzenia poza domem rozwiązuje ponad półmilionowa grupa pracowników warszawskich biurowców, która większość dnia spędza w miejscu swojej pracy.

REKLAMA

— Odwiedziliśmy łącznie ponad 500 biurowców, wypiliśmy dziesiątki litrów kawy i herbaty oraz zjedliśmy kilkadziesiąt lunchów w bistrach, kawiarniach i restauracjach. Przeprowadziliśmy rozmowy ze specjalistami branży gastronomicznej oraz zebraliśmy opinie blisko 200 osób pracujących w warszawskich biurowcach. W ankietach pytaliśmy ich, z jakiej oferty korzystają najczęściej, ile pieniędzy i czasu przeznaczają na posiłki w trakcie dnia pracy, a także jaką kuchnię lubią najbardziej i czym kierują się dokonując wyboru. Chcieliśmy również wiedzieć, czego brakuje ankietowanym w ich miejscach pracy. To wszystko dało nam bardzo ciekawy obraz rynku gastronomicznego w warszawskich biurowcach — mówi Katarzyna Michnikowska, dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.

Gastronomia w biurowcach pod lupą ekspertów

Warszawa to największy rynek biurowy w kraju, znajduje się tu kilkaset biurowców o łącznej powierzchni blisko 5,5 mln mkw. Szacuje się, że pracuje w nich około pół miliona pracowników. Na ich użytek większość budynków oferuje moduły handlowo-usługowe, ulokowane głównie w parterach, liczące łącznie 350 tys. mkw. powierzchni handlowo-usługowej w 1300 lokalach. Gastronomia stanowi aż 35 proc. całej tej oferty. W sumie w warszawskich biurowcach działa ponad 540 różnego rodzaju lokali gastronomicznych. Jedną piątą z nich stanowią kawiarnie, pozostałe to kantyny, bistra, restauracje i bary z alkoholem i przekąskami.

— W ostatniej dekadzie obserwujemy wzrost znaczenia infrastruktury uzupełniającej w inwestycjach biurowych. W związku z niską stopą bezrobocia trwa walka pracodawców o talenty, a przyjazne biuro staje się dodatkowym elementem motywacyjnym. Trend zmiany przestrzeni pracy i otoczenia biznesowego będzie sprzyjał powiększaniu i urozmaicaniu części handlowo-usługowych w biurowcach — mówi Łukasz Żelezik, partner, dyrektor w Dziale Powierzchni Biurowych Colliers International.

Posiłek z domu lub restauracji

Z przeprowadzonego przez ekspertów Colliers badania wynika, że pracownicy stołecznych biurowców wciąż chętnie przynoszą do pracy posiłki z domu, ale tylko 7% poprzestaje na tej formie odżywiania, 73,5% łączy ją z innymi opcjami. Równocześnie ponad połowa pracowników korzysta chętnie z bistro i restauracji (56,5%) lub z oferty posiłków dostarczanych do biura (50%), choć już tylko 16,5% badanych robi to w miejscu swojej pracy codziennie, a prawie 40% kilka razy w tygodniu.

Nasz posiłek lubimy zjeść w spokoju – największa grupa ankietowanych (68%) przeznacza na lunch w trakcie dnia pracy 30 minut. Co ciekawe, kobiety spędzają na nim więcej czasu niż mężczyźni. Nie jesteśmy też skorzy do zbyt wysokich wydatków na jedzenie w pracy – to najczęściej kwota pomiędzy 11 a 30 złotych (tak odpowiedziało 75% ankietowanych). Wybierając lokal pracownicy biurowców kierują się przede wszystkim przystępną ceną (70%), odległością od biura (68,8%) i jakością potraw (70%).



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.