REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Centra handlowe to dzisiaj wielofunkcyjne przestrzenie rozrywki i relaksu

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 16 sty 2020 09:33
Centra handlowe to dzisiaj wielofunkcyjne przestrzenie rozrywki i relaksu
Gemini Park Tychy. Fot. Materiały prasowe

Strefy rozrywki, relaksu i rekreacji, wielofunkcyjne przestrzenie gastronomiczne, punkty umożliwiające naładowanie urządzeń mobilnych - współczesne galerie handlowe są projektowane tak, aby zachęcać do wielogodzinnego spędzania czasu. Tym kuszą pokolenie Z, które wyrasta na największego klienta centrów handlowych.

REKLAMA

Podczas kiedy pokolenie Y, czyli millenialsów, robi zakupy on-line, pokolenie Z, czyli post-milenialsów, wraca na zakupy do tradycyjnych centrów handlowych, ale ze smartfonem w ręku. Ten pozytywny dla rynku retail trend zauważyła ostatnio Międzynarodowa Rada Centrów Handlowych (ICSC). 

- Na rynku mamy do czynienia z paradoksem. Pokolenie konsumenta, które miało być przyczyną upadku kultury centrów handlowych, ma szansę stać się motorem jej rozwoju - mówi Aleksandra Zawodzińska, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Tychy. - Wyraźnie widzimy, że osoby urodzone po 2000 roku i dysponujące już własnymi pieniędzmi lub mające duży wpływ na portfel rodziców, chętnie robią zakupy w galeriach. To trend, który zauważalny jest nie tylko na amerykańskim rynku, ale także w Polsce, zwłaszcza w średnich i dużych obiektach handlowych - dodaje. - W przestrzeni obiektów handlowych oraz w ich otoczeniu powstały neutralne strefy relaksu, rozrywki czy rekreacji, które nawiązują do idei "trzeciego miejsca"- mówi Zawodzińska.

Inne są galerie, inaczej wyglądają zakupy i sklepy, w konsekwencji zmienia się także to, w jaki sposób przestrzeń centrum handlowego wykorzystywana jest przez pokolenie Z. Ta nie służy już tylko do wielogodzinnych zakupów, ale coraz częściej do wielogodzinnego spędzania czasu ze znajomymi.

- Nastoletni konsument nastawiony jest na kolekcjonowanie przeżyć. Oczekuje więc, że wizyta w galerii mu ich dostarczy. Zmienia się więc sposób interakcji pokolenia post-milenialsów z centrum handlowym. Jednocześnie, w odróżnieniu od pokolenia X czy Y, młodzi nastawieni są nie na szybkie i konkretne zakupy, ale na dłuższy, często całodzienny pobyt - mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding

Warunkiem są jednak atrakcje, jakie jest w stanie zapewnić galeria. I chodzi tutaj nie tylko o ofertę handlową. - Najmłodsi klienci poszukują w galeriach miejsc, w których mogą się integrować i socjalizować, relaksować i bawić, dlatego także ważną rolę w budowaniu atrakcyjności centrów handlowych odgrywają dziś strefy wypoczynku, rekreacji, parki rozrywki czy wielofunkcyjne strefy gastronomiczne, w których można zjeść, spędzić czas, ale także podładować urządzenia mobilne - mówi Anna Malcharek.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.