REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Czemu firmy zmieniają biuro?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 27 sie 2019 09:37
Czemu firmy zmieniają biuro?
fot. mat. pras.

Na przestrzeni lat nowe biuro bardzo zyskało na znaczeniu. To już nie tylko miejsce wykonywania pracy, ale również wizytówka firmy - ważne narzędzie w walce o pozycje na rynku. Jakość przestrzeni biurowej odgrywa kluczową rolę w relacjach z klientami i konkurencją. Ma również kluczowy wpływ na skuteczność procesów rekrutacyjnych. Co sprawia, że firmy decydują się na nowe biuro? Co zyskują podejmując decyzję o relokacji, przeprowadzając ją w profesjonalny sposób?

REKLAMA

Zmiany wynikające z potrzeb

Zmiana siedziby to zazwyczaj duże wyzwanie dla organizacji. Relokacja jest skomplikowanym procesem angażującym wiele osób. To decyzja wynikająca z wielu przesłanek, której skutki firma odczuwa przez lata, dlatego szczególnie ważna jest jej trafność i dobre przygotowanie. Jak to zrobić? - Przede wszystkim analizując potrzeby firmy na wszystkich możliwych płaszczyznach. Kluczowa jest tu rola doradcy, który potrafi spojrzeć na biznes całościowo, zachowując odpowiedni dystans i korzystając z doświadczenia zdobytego przy okazji prowadzenia wielu procesów relokacyjnych. Analizuje specyfikę działalności firmy, sposób, w jaki pracownicy komunikują się ze sobą, kulturę organizacyjną i podstawowe wartości. Bierze pod uwagę pozycję firmy na rynku i jej relacje z konkurencją oraz sposób, w jaki jest postrzegana przez klientów i kontrahentów. Wbrew pozorom jest to bardzo złożony proces. – podkreśla Maksymilian Sobczak z firmy Nuvalu. Szczegółowe badanie każdego z tych aspektów prowadzi do wniosków, które mają decydujący wpływ na przedstawiane rekomendacje.

Atrakcyjna lokalizacja kluczem dla pozyskania najlepszych ekspertów

Rynek pracownika to hasło, które spędza pracodawcom sen z powiek. Bezrobocie nigdy nie było tak niskie (5,2 proc. w lipcu 2019 r. – dane GUS). Co to oznacza? Coraz trudniej walczyć o najlepszych kandydatów. Dobra pensja i pakiet benefitów nie wystarczają - pracownicy oczekują więcej. Lokalizacja biura, jego wygląd i wyposażenie, jak również dostęp do komunikacji mają coraz większe znaczenie. To zresztą logiczne – dysponując dwiema porównywalnymi ofertami kandydat wybierze tą, która oferuje lepsze warunki pracy. Atrakcyjna siedziba to strategiczna przewaga konkurencyjna w walce o talenty na rynku.

Miejsce, a wizerunek marki – wymierne korzyści

Reprezentacyjne biuro wysokiej jakości buduje pozycję rynkową firmy. Jest jak wizytówka – przedstawia jej siłę i potencjał. Służy czemuś więcej niż zaspokajaniu ambicji zarządów. To jasny sygnał dla klientów i konkurencji: inwestujemy w rozwój, mamy duże aspiracje i jeszcze większe możliwości. Profesjonalnie zaaranżowane biuro w dobrej, prestiżowej lokalizacji ma kluczowy wpływ na postrzeganie marki. Nowe biuro to też dobra okazja do rebrandingu i dostosowania jej wizerunku do nowych wyzwań i oczekiwań klientów.

- Dobra lokalizacja to nie tylko prestiż. Coraz większe znaczenie ma odpowiedni dostęp do partnerów biznesowych i klientów. Dlatego inwestując w biuro warto zastanowić się, gdzie ulokowane są firmy, z którymi dana organizacja współpracuje. Odpowiednio dobrana lokalizacja ułatwia komunikację i sprawną organizację spotkań – po prostu nie marnuje się czasu na korki – zauważa Maksymilian Sobczak z Nuvalu.  



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.