REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Czy biura serwisowane zastąpią tradycyjne biura?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 25 paź 2017 15:45
Czy biura serwisowane zastąpią tradycyjne biura?
fot. materiały prasowe
Czy biura serwisowane zastąpią tradycyjne biura?

Biura serwisowane to odpowiedź rynku dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw mierzących się z potrzebą wynajęcia efektywnej przestrzeni do pracy, na którą do tej pory mogły pozwolić sobie tylko duże firmy.

REKLAMA

Biuro w biurowcu klasy premium nie musi być już dłużej planem na przyszłość, gdy firma rozwinie się do wielkich rozmiarów i już na wstępnym etapie prowadzenia biura można sobie na to pozwolić. Jak to możliwe? Biura serwisowane to umeblowane, w pełni wyposażone osadzone w biznesowym klimacie przestrzenie biurowe gotowe do wprowadzenia od razu po podjęciu decyzji o tym, że od teraz to będzie nasze biuro. Rozwiązanie to charakteryzuje się wysoką elastycznością, zwłaszcza w czasach ciągłych zmian i szybkiej potrzeby adaptacji biznesu do rynku.

Krótki czas wynajmu biura

Żyjemy w czasach, w których szczególnie młodzi ludzie odchodzą od przywiązania się do rzeczy. Nie czujemy już dłużej potrzeby posiadania rzeczy, ale bardziej użytkowania ich. Stąd tak duża popularność aplikacji Uber czy aut na minuty. Podobnie jest również z biurami. Młodzi przedsiębiorcy chcą pracować w klimatycznej przestrzeni tu i teraz, są ambitni i odważni, lecz nie chcą jednak wiązać się długoterminowymi umowami na wynajem biura. Biura serwisowane charakteryzują się krótkimi terminami wynajmu, okres wypowiedzenia biura to zazwyczaj 1–3 mies. Przy konwencjonalnych rozwiązaniach wymagane jest podpisanie umowy na dłuższy okres czasu (od 3–5 lat). Rozwiązania konwencjonalne mogą być zbyt długofalowe dla młodych firm i to one właśnie coraz częściej ze swoimi bywa że ryzykownymi pod względem przetrwania na rynku pomysłami wybierają coworking lub biuro serwisowane. Nikt przecież nie chce, aby umowa na jego firmę trwała dłużej niż jego firma.

Koszty związane z użytkowaniem biur serwisowanych

Koszty związane z użytkowaniem biur serwisowanych są zazwyczaj przeliczane na stanowisko pracy/osobę. Ceny w Warszawie to średnio 1 tys. – 1,7 tys zł za miejsce do pracy w biurze prywatnym, biurko prywatne to ok. 750 zł za osobę, miejsce w systemie coworkingowym, gdzie cena to ok. 500 zł netto. W cenie zazwyczaj jest dostęp do profesjonalnej obsługi recepcyjnej, możliwości rejestracji firmy i używanie wirtualnego adresu, dostęp do kuchni, przestrzeni wspólnej oraz ciepłych napojów takich jak kawa oraz herbata.

Możliwość wzrostu

Brak długoterminowej umowy to nie wszystko. Biura serwisowane to również świetne miejsce dla rozwijających się biznesów, bo biura w każdej chwili możemy powiększyć. Biura serwisowane coraz częściej są wybierane przez firmy zagraniczne, które zakładają oddział w Polsce, pragnąc rozwijać swoją markę na naszym rodzimym rynku. Przy testowaniu nowego rynku, jest to świetne narzędzie to stworzenia podstaw firmy. Elastyczność umożliwiająca nam w każdym momencie zwiększenie miejsca pracy staje się bardzo wygodnym rozwiązaniem podczas rekrutacji nowych pracowników. Firma może również korzystać z profesjonalnych sal spotkań dostosowanych do prezentacji czy rozmów kwalifikacyjnych. Jest to często pomost prowadzący do sytuacji, w której firma ma czas zorganizować sobie docelowe biuro i wejść już do niego ze zrekrutowanym zespołem. Możliwości wzrostu mają również małe firmy, które dopiero zaczynają na rynku. Wzrost jest możliwy dzięki społeczności firm oraz współpracy właśnie z tymi społecznościami.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.