REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Czy biuro Google to dobry wzór dla przestrzeni biurowych w Polsce?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 21 lis 2017 09:05
Czy biuro Google to dobry wzór dla przestrzeni biurowych w Polsce?
Propertydesign.pl Workplace Talks w trakcie Property Forum Łódź 2017

Środowisko pracy błyskawicznie się zmienia. Inwestorzy i architekci muszą złapać to dynamiczne tempo. O tym, jak projektować dla pokolenia nowoczesnych technologii, jakie są bieżące trendy oraz czy jesteśmy gotowi na elastyczny model biura rozmawiano podczas regionalnego Property Forum 2017 w Łodzi podczas spotkania Propertydesign.pl Workplace Talks „3T – to już nie ewolucja ale prawdziwa rewolucja”.

REKLAMA

ZOBACZ FOTORELACJĘ Z PROPERTYDESIGN.PL WORKPLACE TALKS

To, w jaki sposób pracujemy i gdzie pracujemy na przestrzeni ostatnich lat niezwykle się zmieniło. W związku z tym projektowanie i aranżacja przestrzeni do pracy uległy ogromnym przeobrażeniom. Jakie zmiany i trendy w tworzeniu przestrzeni biurowych można uważać za najistotniejsze? Piotr Kalinowski, dyrektor oddziału Tremend Wrocław, nie ma wątpliwości, że to tzw. smart office stanowi wiodący trend w projektowaniu przestrzeni biurowych. – Takie biuro niesie ze sobą zupełne odejście od dotychczasowego systemu pracy. Protoplastą tego rozwiązania jest firma Google, która jako pierwsza postawiła na to, aby pracownik mógł pozwolić sobie w pracy na odrobinę swobody i czasu dla siebie. To był zaczątek ogromnej rewolucji, która przyniosła biurom dodatkowe przestrzenie w ramach open space’a. I ten trend się dynamicznie rozwija – mówi Kalinowski.

Dyrektor oddziału Tremend Wrocław zaznacza, że klienci kojarzeni z biurami tradycyjnymi, np. siedziby banków, często zadają mu pytanie, w jaki sposób pracownicy mogą poczuć się jak "u siebie" w dotychczasowej przestrzeni biurowej. - Pracownicy widzą, jak na świecie zmienia się środowisko pracy. Jednak charakter instytucji, które mają na sobie obowiązek nie ujawniania informacji poufnych, to ciężki orzech do zgryzienia. Z jednej strony obserwujemy trend w kierunku kształtowania biur smart office, czyli jak najbardziej szalonych, z drugiej jednak biura tradycyjne próbują znaleźć swoją własną drogę, dostosowaną do ich własnego charakteru – mówi Kalinowski.

Filip Szklarz, Smart Workplace Consultant Mikomax nie do końca zgodził się z przedmówcą. - Dla mnie największym trendem w projektowaniu przestrzeni biurowych jest oddawanie głosu osobom zatrudnionym w sprawie tego, co dla nich jest najbardziej funkcjonalne. Kiedyś architekt miał dużo większy wpływ na to, jak dane biuro będzie wyglądać, w praktyce jego rozwiązania różnie się sprawdzały. Wywiady tylko i wyłącznie z kadrą zarządzająca sprawiły, że projekty nie były dopasowane pod względem funkcjonalnym czy designerskim do odbiorcy. Tworzono m.in. supernowoczesne biura na wzór Google, w których niekiedy ludzie czuli się bardzo nieswojo. Smart office jest pewnym kierunkiem, natomiast biuro typu Google odchodzi coraz bardziej w przeszłość. Coraz częściej biura tworzone są w sposób stonowany, z mniejszą ilością jaskrawych barw – wyjaśnia Filip Szklarz.

Tomasz Kwarta, Area Sales Manager Pergo Poland podkreślił, że nowoczesne podejście do organizacji miejsca pracy powinno się odbywać równolegle na kilku płaszczyznach. - W tym momencie pracodawcy powinni dbać o umożliwienie pracownikom pracy w spokoju. Powinni zorganizować miejsce pracy w taki sposób, aby pojawiły się w nim różne pomieszczenia przeznaczone dla innych sposobów pracy. Jeśli ktoś często rozmawia przez telefon, powinien znajdować się w pomieszczeniu, gdzie może tę czynność wykonywać swobodnie, bez przeszkadzania innym – mówi Kwarta.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.