REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo

×

Szukaj w serwisie

Czy design w polskim meblarstwie jest motorem sprzedaży?

  • Autor: propertydesign.pl (Marta Borowska)
  • 11 lut 2016 13:47
Czy design w polskim meblarstwie jest motorem sprzedaży?
Adam Krzanowski

Design sam w sobie to całość, na którą składają się technologia produkcji, koszty wytworzenia produktu, jego funkcjonalność i wygląd - mówił w czasie sesji "Rola projektu w polskim meblarstwie", odbywającej się w ramach 4 Design Days, Adam Krzanowski, prezes Grupy Nowy Styl.

REKLAMA

W sesji wzięli udział: Ryszard Balcerkiewicz, prezes Noti; Jan Cegiełka, Creative Director, Dobroteka Meblarstwo Dobrodzienskie; Krzysztof Chróścielewski, kierownik Katedry Wzornictwa ASP w Łodzi; Adam Krzanowski, prezes Grupy Nowy Styl i Łukasz Paszkowski, projektant.

Dyskutujący próbowali znaleźć odpowiedź na pytania: czy design w polskim meblarstwie jest motorem sprzedaży, sposobem na promocję marki, promocję projektanta? A może wszystkim jednocześnie?

Dyskusja poruszyła również kwestii kształcenia projektantów w Polsce. - Wzornictwa uczymy w Polsce na akademiach sztuk pięknych. Przypinają nam zatem matkę artystów. Rzeczywiście kształcimy projektantów poprzez sztuki wizualne i budzimy w nich pewną wrażliwość plastyczną. Ale zapewniam, że nasi absolwenci potrafią pracować również z technologami. Wiele wydziałów prowadzi programy współpracy z producentami - tłumaczył Krzysztof Chróścielewski.

- Projektantów i producentów należy oswoić ze sobą. Pokazać, że jedni i drudzy we współpracy mają wspólny interes - dodawał Jan Cegiełka.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY