REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Czy IKEA może pozwolić sobie na odważny produkt?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 08 gru 2016 12:37
Czy IKEA może pozwolić sobie na odważny produkt?
Maja Ganszyniec, fot. PTWP

Dla masowego producenta projektuje się tak samo jak dla każdej innej firmy, bo każdy chce sprzedać produkt w jak największej liczbie egzemplarzy. To projektowanie różni się dopiero, jeśli mowa jest o indywidualnych zamówieniach, o galeryjnych przedmiotach czy luksusowych materiałach, bo w takim przypadku cena eliminuje 99 proc. rynku - twierdzi Maja Ganszyniec, projektantka, autorka kolekcji dla IKEA.

REKLAMA

Jak zauważa Ganszyniec, projektowanie dla przemysłu zakłada, że produkt musi być ciekawy i przystępny dla każdego. - Każda firma ma produkty sprzedażowe i wizerunkowe. Te wizerunkowe mają inną rolę biznesową, bo mają wywołać poruszenie i zainteresowanie w mediach. Są droższe, ciekawsze, odważniejsze i w założeniu nie sprzedadzą się w mniejszej ilości egzemplarzy, ale nadal muszą być spójne z wizją i portfolio firmy - podkreśla projektantka.

Jaka jest  zatem filozofia pracy projektantki? - Należy proponować nowe rzeczy, bo rynek się zmienia. Wystarczy spojrzeć, jak ogromny postęp jest w technologii – rewolucyjny w ciągu zaledwie dekady - podkresla i dodaje, że jednak nie wszystkie branże są tak postępowe np. samochody na przestrzeni kilkudziesięciu lat nie zmieniły się tak bardzo. Dotyczy to też branży meblowej, która zdaniem Ganszyniec też jest konserwatywna. - Jednak to branża poszukująca i czuła na nowe informacje, materiały i historię, jaką odpowiada ten produkt, ale produkt nie może być "odstraszający", dlatego robimy tylko pół kroku do przodu - zauważa.

Ganszyniec projektuje dla szwedzkiego giganta, jakim jest niewątpliwie IKEA. Jak podkreśla projektantka, szwedzka marka nie może sobie pozwolić na zbyt odważny produkt, bo w tym wypadku nie mówimy o utracie 50 klientów, ale w przypadku błędu aż 50 tys. klientów. Jednocześnie rosną oczekiwania, co do nowości i jakości produktu. - Klient IKEA jest bardzo dobrze wyedukowany - zresztą przez ich samych. Oczekuje coraz ciekawszych wzorów i mądrzejszych rozwiązań - zauważa.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.