REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Czy IKEA może pozwolić sobie na odważny produkt?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 08 gru 2016 12:37
Czy IKEA może pozwolić sobie na odważny produkt?
Maja Ganszyniec, fot. PTWP

Dla masowego producenta projektuje się tak samo jak dla każdej innej firmy, bo każdy chce sprzedać produkt w jak największej liczbie egzemplarzy. To projektowanie różni się dopiero, jeśli mowa jest o indywidualnych zamówieniach, o galeryjnych przedmiotach czy luksusowych materiałach, bo w takim przypadku cena eliminuje 99 proc. rynku - twierdzi Maja Ganszyniec, projektantka, autorka kolekcji dla IKEA.

REKLAMA

Jak zauważa Ganszyniec, projektowanie dla przemysłu zakłada, że produkt musi być ciekawy i przystępny dla każdego. - Każda firma ma produkty sprzedażowe i wizerunkowe. Te wizerunkowe mają inną rolę biznesową, bo mają wywołać poruszenie i zainteresowanie w mediach. Są droższe, ciekawsze, odważniejsze i w założeniu nie sprzedadzą się w mniejszej ilości egzemplarzy, ale nadal muszą być spójne z wizją i portfolio firmy - podkreśla projektantka.

Jaka jest  zatem filozofia pracy projektantki? - Należy proponować nowe rzeczy, bo rynek się zmienia. Wystarczy spojrzeć, jak ogromny postęp jest w technologii – rewolucyjny w ciągu zaledwie dekady - podkresla i dodaje, że jednak nie wszystkie branże są tak postępowe np. samochody na przestrzeni kilkudziesięciu lat nie zmieniły się tak bardzo. Dotyczy to też branży meblowej, która zdaniem Ganszyniec też jest konserwatywna. - Jednak to branża poszukująca i czuła na nowe informacje, materiały i historię, jaką odpowiada ten produkt, ale produkt nie może być "odstraszający", dlatego robimy tylko pół kroku do przodu - zauważa.

Ganszyniec projektuje dla szwedzkiego giganta, jakim jest niewątpliwie IKEA. Jak podkreśla projektantka, szwedzka marka nie może sobie pozwolić na zbyt odważny produkt, bo w tym wypadku nie mówimy o utracie 50 klientów, ale w przypadku błędu aż 50 tys. klientów. Jednocześnie rosną oczekiwania, co do nowości i jakości produktu. - Klient IKEA jest bardzo dobrze wyedukowany - zresztą przez ich samych. Oczekuje coraz ciekawszych wzorów i mądrzejszych rozwiązań - zauważa.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY