REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Czystość w galeriach handlowych jako element shopping experience

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 16 sie 2018 12:40
Czystość w galeriach handlowych jako element shopping experience
fot. unsplash

Centra handlowe w Polsce coraz większą wagę przykładają do czystości obiektu. Powód?  Badania pokazują, że zadbane przestrzenie są istotnym elementem tzw. shopping experience, a w brudnym otoczeniu… niechętnie sięgamy po portfel.

REKLAMA

Czystość to często niedoceniany aspekt funkcjonowania galerii handlowych. Tymczasem odgrywa ona ważną rolę w sukcesie marki, a zwłaszcza w budowaniu nowoczesnego doświadczenia zakupowego. Jak wynika z danych agencji badawczej Harris Interactive aż 99 proc. konsumentów uważa, że zaniedbania higieniczne mogą negatywnie wpłynąć na ich ocenę obiektu, w którym robią zakupy.

Co więcej – rażące wpadki w tym zakresie mogą bardziej pogrążyć centrum handlowe niż słaba obsługa klienta. Z drugiej strony, według "Retail News Insider", aż 93 proc. klientów, którzy z powodu zaniedbań czystościowych udali się do konkurencji, dałoby sklepowi drugą szansę, gdyby ten zadbał o wysokie standardy czystości.

- Niezależnie czy mamy do czynienia z małą czy dużą galerią, czystość jest standardem i musimy w nią inwestować na tym samym poziomie. Konsumenci są mobilni, mają w czym wybierać, porównują obiekty i takie różnice np. w czystości, mogą przeważyć o wyborze miejsca na zakupy - mówi Marcin Karpiński, ekspert ds. czystości Clinex.

Mając na uwadze podobną jakość i ceny produktów oraz rosnącą popularność sprzedaży online, czystość w sklepach stacjonarnych może być tym elementem, który zapewni sukces lub porażkę. Dlatego galerie handlowe coraz częściej kwestię czystości traktują strategicznie – w ten sposób chcą zwiększyć zadowolenie klientów, zyskać ich lojalność i przewagę nad mniej czujną konkurencją,

- Wysokie standardy czystości pomagają utrzymać pozytywny wizerunek i zwiększyć satysfakcję konsumentów, dlatego są istotnym aspektem w zarządzaniu obiektami handlowymi. Dbając o dobry stan i wygląd przestrzeni wysyłamy klientowi komunikat, że dbamy o przyjazną atmosferę i jego komfort – mówi ekspert Clinex.

Pierwsze wrażenie decydujące

Jak podkreślają specjaliści, podstawą czystościowego sukcesu galerii jest opracowanie planu sprzątania. - Działamy kompleksowo, ponieważ klient widząc jedną strefę zaniedbaną, może przypuszczać, że reszta wygląda podobnie, co rzutuje na złą opinię o całym obiekcie. Uwagę należy zwrócić na obszary o szczególnie dużym natężeniu ruchu, takie jak wejście główne, wejścia do sklepów oraz witryny sklepowe - ich czystość ma istotny wpływ na pierwsze wrażenie u klienta – mówi Marcin Karpiński.

Badania są tutaj bezwzględne – więcej niż połowa klientów zrezygnuje z wejścia do sklepu, jeśli z zewnątrz będzie sprawiał wrażenie zaniedbanego. Z drugiej strony, aż 80 proc. odwiedzających będzie skłonnych wypróbować nowy sklep, jeśli od progu będzie czysty i zachęcający do odwiedzin.

Na celowniku klientów są zwłaszcza alejki handlowe, food court, ale także przymierzalnie, w których najczęściej podejmowane są decyzje zakupowe. Lepiące się, pełne smug i odbitych palców lustra czy blaty mogą zniechęcić do kolejnych zakupów. Nie mniej istotny jest stan podłóg – gdy są zaniedbane i brudne, to ocena wizualna całego obiektu może spaść nawet o 75 proc.

Jak zyskać w oczach klienta? Dbając o nieskazitelny stan toalet. To jedno z miejsc w centrum handlowym, którego czystość ma zasadnicze znaczenie. Wymaga nie tylko mycia, ale również regularnej dezynfekcji odpowiednimi środkami. Do tego, nawet jeśli na pierwszy rzut oka toaleta sprawia wrażenie czystej, to nieświeże zapachy unoszące się z pomijanych często zakamarków (np. kratek ściekowych, obszaru za muszlą) szybko zdradzą obecność zarazków, pleśni, a zarazem niedociągnięcia w sprzątaniu.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.