REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Design biura stanowi istotny element wspierający wizerunek firmy

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 15 lip 2019 11:52
Design biura stanowi istotny element wspierający wizerunek firmy
Biuro Papaya Films, laureata OFFICE SUPERSTAR 2018 fot. mat. prasowe
Design biura stanowi istotny element wspierający wizerunek firmy
Design biura stanowi istotny element wspierający wizerunek firmy
Design biura stanowi istotny element wspierający wizerunek firmy
Design biura stanowi istotny element wspierający wizerunek firmy

Zdecydowaną większość współczesnej populacji stanowią wzrokowcy. Na bodźcach wizualnych często opieramy także pierwsze wrażenie w sferze decyzji zawodowych. Wygląd biura stanowi bowiem niezwykle istotny element wspierający wizerunek firmy. Jak podkreślają eksperci CBRE, design to jedno z kluczowych narzędzi kreowania opowieści o marce oraz jej wartościach. Dobrze wykorzystany może znacząco wpłynąć na poziom identyfikacji pracowników z firmą oraz pozyskiwanie talentów z zewnątrz.

REKLAMA

Na to, jakie są nasze wrażenia względem danego biura i czy jest ono odzwierciedleniem charakteru zajmującej je firmy, składa się wiele czynników. Wśród najbardziej istotnych możemy wymienić: układ funkcjonalny przestrzeni, użyte kolory lub materiały, a także rodzaj uwzględnionych w planie pomieszczeń.

– Sposoby, w jakie możemy wyrazić istotę danej marki są niezliczone. Aby osiągnąć idealny kompromis pomiędzy pięknem a komfortem, potrzebny jest czas, budżet oraz szczegółowa wiedza o potrzebach biznesowych i kadrowych organizacji. Tworzenie nowego miejsca pracy zaczyna się od przygotowania planu funkcjonalno-przestrzennego, dopiero w drugiej kolejności wymyślamy design, który będzie spójny z wizerunkiem i DNA firmy. Wizję powinniśmy przede wszystkim dostosować do wartości organizacji oraz profilu pracownika. Przykładowo biura, które znajdują się w Kalifornii są określane mianem najpiękniejszych na świecie i przyciągają ludzi nieograniczonym designem i zaawansowanymi rozwiązaniami IT. Natomiast przestrzenie do pracy w Skandynawii lub Niemczech są doceniane za wysoki poziom komfortu, osiągnięty dzięki m.in. większej liczbie mkw. przypadającej na pracownika oraz ergonomicznym meblom – podsumowuje Iwona Pasik, szefowa działu aranżacji wnętrz w CBRE.

Najpierw układ

Już na etapie projektowania ogólnego układu pomieszczeń firmy są w stanie pokazać swoje główne wartości oraz cechy charakterystyczne marki. Przykładowo otwarta przestrzeń oraz brak stałych ścianek działowych może podkreślać zarówno transparentność prowadzonego biznesu, jak i nacisk na pracę zespołową. Natomiast duża, jasna recepcja, która płynnie przechodzi w strefę kawiarnianą może np. uwydatnić nieformalny charakter organizacji. Układ funkcjonalny może także wspierać efektywność pracowników firmy – i tak w branży kreatywnej będzie on otwarty i niestandardowy, natomiast w kancelarii prawnej będzie bardziej kameralny, umożliwiający narady w mniejszym gronie lub spotkania z klientami.

Biuro nie tylko do pracy

Jak wskazują eksperci CBRE, liczba pomieszczeń zamkniętych oraz np. dźwiękoszczelnych w stosunku do przestrzeni otwartych może również sugerować, co chcemy pokazać poprzez naszą biurową przestrzeń. Niezależnie od tego, czy otwarta czy zamknięta, sercem większości biur wciąż jest kuchnia. Jednak – wedle obecnych trendów – firmy chcące się wyróżnić, dysponują też innymi pomieszczeniami, np. do integracji (zwanymi strefami rozrywki) czy relaksu. Przykładowo biura z branży technologicznej, zarówno te należące do światowych gigantów, jak i rodzimych liderów IT, jak np. Codewise, przepełnione są strefami rozrywki, wellness oraz miejscami wypoczynku. Taki zabieg, poza oczywistymi korzyściami Employer Brandingowymi, ma na celu stworzenie komfortu pracy i środowiska, które wspiera różne aktywności i potrzeby człowieka.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.