REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Design, ekologia, funkcjonalność. To najnowszy koncept sieci Zara

  • Autor: propertydesign.pl
  • 25 sie 2016 11:18
Design, ekologia, funkcjonalność. To najnowszy koncept sieci Zara
Zara otwiera flagowy sklep w Antwerpii. Fot. Zara

Po kapitalnym remoncie Zara otwiera swój flagowy sklep w Antwerpii. Zlokalizowany w zaadaptowanym na ten cel historycznym budynku salon zajmie aż pięć pięter. Jego projekt jest spójny z designem marki dedykowanym najlepszym lokalizacjom na świecie jak Szanghaj, Londyn czy Nowy Jork.

REKLAMA

Salon mieści się w jednym z najcenniejszych zabytkowych budynków Antwerpii, wybudowanym 1889 roku i zaprojektowanym przez E. Thielensa.

Powierzchnia sklepu to 1,5 tys. mkw., czyli o 30 proc. więcej niż przed modernizacją. Wnętrze zostało stworzone przez zespół architektów marki Zara w taki sposób, aby połączyć historyczny charakter budynku z nowoczesną linią marki.

Projektowi przyświecały cztery zasady: piękno, przejrzystość, funkcjonalność i zrównoważony rozwój. Zrealizowane zgodnie z tymi zasadami wnętrze ma pomóc w lepszym kontakcie z klientem. Odnajdziemy w nim stosunkowo prosty design z dominującymi, białymi elementami wyposażenia i mebli, które zacierają granice pomiędzy ścianami i sufitem. Wszystko po to, aby klient miał poczucie swobody i przestrzeni.

Placówka Zara w Antwerpii jest także efektywna energetycznie. Zastosowane rozwiązania pozwoliły osiągnąć redukcję kosztów energii o 30 proc. i wody o 50 proc. względem tradycyjnych placówek. Właściciel marki, Grupa Inditex planuje, że do 2020 roku wszystkie jej sklepy będą działy właśnie w ten sposób.

Zara ma w Belgii 28 sklepów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY