REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Design hoteli pod lupą. Jak duże ma znaczenie? Jakie trendy dominują?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 26 lis 2019 09:50
Prelegenci podczas "Hotelowy Kraków na fali. Marka, design, flex - jak się wyróżnić i kreować miejsca pełne zadowolonych gości". Sesję moderowały Anna Liszka, Propertdesign.pl i Marta Rogacewicz Propertynews.pl

Polskie hotele mocno kuszą designem. Jakie trendy możemy obecnie zauważyć w projektowaniu hoteli? O tym m.in. mówili paneliści "Hotelowy Kraków na fali. Marka, design, flex - jak się wyróżnić i kreować miejsca pełne zadowolonych gości" w trakcie Property Forum Kraków.

REKLAMA

 - Otwieramy się w przestrzeniach wspólnych na miasto. Chcemy, aby przestrzenie wspólne żyły nie tylko w oparciu o gości hotelowych. W naszych hotelach odchodzimy od rozwiązania typowej restauracji hotelowej. Staramy się promować brandy gastronomiczne, które są niezależne od hotelu - wskazuje Tomasz Piórkowski, Regional Director Cracow & Katowice, Vienna House.

Dziś lobby ma pełnić rolę serca hotelu i skupiać gości, aby to oni współtworzyli jego charakter. - Design Mercure Kraków Stare Miasto jest dobrym przykładem na to w jakim kierunku zmierzają oczekiwania współczesnych podróżnych. W naszym lobby nie wydzielamy konkretnych przestrzeni i nie narzucamy naszym gościom ścisłego charakteru danego obszaru. Nie ma tradycyjnej lady recepcyjnej czy dedykowanej sali śniadań - jest po prostu obszar "welcome". Ta przestrzeń żyje i wraz z porą dnia dynamicznie zmienia swój charakter a samym gościom daje możliwość spędzania czasu w miejscu i formie, którą preferują. Jesteśmy ponadto otwarci nie tylko na gości hotelowych, ale i gości spoza hotelu oraz lokalną społeczność - opowiada Tomasz Schweda, dyrektor generalny, Mercure Kraków Stare Miasto.

Design odgrywa coraz większe znaczenie i skraca się cykl życia obiektów. - Kiedyś, co 10 lat trzeba było odświeżyć hotel, teraz maksymalny czas życia wnętrza to 5-6 lat, co dla nas hotelarzy jest bolesne - przyznaje Radosław Altheim, Managing Director, Q Hotel. Choć stwierdza, że niektóre rzeczy przez klienta są w ogóle niezauważalne. - My hotelarze świadczymy na końcu bardzo pierwotną usługę: gość chce mieć czysto w pokoju i zjeść dobre śniadanie, to jest z jednej strony tylko tyle, a z drugiej strony aż tyle - dodaje.

W opinii Jana Błońskiego, dyrektora regionu południowego, Louvre Hôtels Group, duży nacisk kładziony jest obecnie na projektowanie części wspólnych, a coraz mniejsze znaczenie ma sam pokój. - Oczywiście w tym pokoju musi być czysto i musimy zapewnić wygodne łóżko, ale goście nie spędzają tam za dużo czasu - dodaje.

Zdaniem Bartłomieja Walasa z Wydziału ds. Turystyki, Urząd Miasta Krakowa, design zawsze musi odpowiadać tożsamości obiektu. - Musimy dążyć do tego, aby design był spójny z miastem w którym funkcjonujemy. Wszędzie musi być tzw. "local touch" - dopowiada Jana Błoński.

Przeczytaj więcej: Hotelowy Kraków na fali

Podobał się artykuł? Podziel się!

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.