REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Design Jobsa

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 28 lut 2017 10:55
Design Jobsa
Salon iSpot Apple Premium Reseller w CH Sadyba
Design Jobsa
Design Jobsa
Design Jobsa
Design Jobsa
Design Jobsa
Design Jobsa
Design Jobsa
Design Jobsa
Design Jobsa

Człowiekiem, który urzeczywistnił myślenie Jobsa o architekturze wnętrz był Tim Kobe. Współpraca Kobe-Jobs zaowocowała designem salonów, które są wizytówką Apple'a na całym świecie. O sekrecie designu iSpotów opowiada Tomasz Szczepański, dyrektor działu sprzedaży detalicznej, iSpot Apple Premium Reseller.

REKLAMA

Na czym polega sekret designu salonów iSpot Apple Premium Reseller?

Sekret designu salonów jest umiejętnym połączeniem wielu elementów: od filozofii marki, poprzez użyte materiały czy kolory mebli. Marka iSpot Apple Premium Reseller jest licencjonowanym przez Apple dystrybutorem, musi więc spełniać szereg restrykcyjnych wymagań w wielu obszarach działalności, w tym wyglądzie i wystroju salonów, które regularnie są kontrolowane przez przedstawicieli firmy Apple.

Jakimi zasadami rządzi się taki projekt?

Nasze salony projektowane są w 100 proc. przez Apple w oparciu o filozofię marki Steva Jobsa. Wśród zasad designu, którymi się kierował, można wymienić sześć.

Po pierwsze, przywiązanie do sztuki. Zarówno rzeczy użytkowe, jak i miejsca ich sprzedaży powinny charakteryzować się wyrafinowaniem, wysoką jakością i dbałością o szczegóły.

Następna rzecz to minimalizm – skupienie uwagi odbiorcy na najważniejszych aspektach oferowanych produktów.

Trzecią ważną zasadą designu Jobsa jest intymność. Chodzi o stworzenie kameralnej atmosfery salonu oraz budowania bliskiej relacji z klientem. To wszystko pozwala lepiej zrozumieć potrzeby gości i dotrzeć do nich w naturalny sposób.

Twórca Apple zwracał również uwagę na kreację. Prezentowanie produktów w innowacyjny sposób sprawia, że klienci odbierają je właśnie tak.

Kolejną zasadą jest przystępność, czyli pokazanie klientom, że technologia może być dla każdego, że wszyscy, niezależnie od wieku, mogą z niej korzystać.

Szósta zasada to intuicyjność. Jobs uważał, że prostota designu musi być połączona z prostotą użycia produktów.

W praktyce mamy przeszklone witryny, inspirujące grafiki na ścianach, ład aranżacji i prostotę ekspozycji.

Kolory i kształty mebli mają znaczenie?

Kolory, kształty, rozkład mebli, a także materiały, z których są zrobione, mają ogromne znaczenie. Białe elementy i jasny wystrój wnętrza salonów, zgodnie z filozofią designu Jobsa, są uzupełnieniem technologii, pozwalają na jej lepszą ekspozycję.

Meble spełniają też specjalne wymagania. Są wykonane z drewna, które wprowadza naturalny element do pomieszczenia. Mają zaokrąglone boki, co z jednej strony gwarantuje bezpieczeństwo, ale również nawiązuje do charakterystycznych kształtów iPhonów czy iPadów. Klient dosłownie zagłębia się w świat technologii.

Aranżacja przestrzeni to klucz do sprzedaży. Jak jest w iSpotach?

Aranżacja przestrzeni jest kluczem do sukcesu. Stanowiska prezentujące produkty zwykle znajdują się na początku, bliżej wejścia. Wówczas klient może spokojnie wybrać interesujący go produkt i przejść z nim dalej, do „social table”, by go przetestować. W dalszej części salonu znajdują się akcesoria, które świetnie uzupełniają wybrany wcześniej artykuł – case na telefon czy torbę na MacBooka.
Taki układ jest wynikiem wieloletnich obserwacji i badań zachowań naszych klientów. Przykładowo, instynktownie po wejściu do salonu klienci kierują się w lewą stronę, dlatego właśnie tam prezentujemy nowe produkty.

Gdzie powstają projekty wystroju wnętrz salonów?

Wszystkie projekty powstają w kalifornijskiej centrali Apple, w Cupertino. Powołano jeden dedykowany zespół, który tworzy wystroje autoryzowanych salonów.

Inspiracją są oczywiście wytyczne Steve'a Jobsa oraz jego filozofia minimalizmu połączona z fascynacją sztuką i technologią. Człowiekiem, który urzeczywistnił myślenie Jobsa w architekturze wnętrz, był Tim Kobe. Współpraca Kobe-Jobs zaowocowała designem salonów, z jakich znany jest Apple.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.