REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Design odpowiedzią na oczekiwania klientów

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 28 maj 2019 11:46
Design odpowiedzią na oczekiwania klientów
fot. mat. pras.
Design odpowiedzią na oczekiwania klientów
Design odpowiedzią na oczekiwania klientów
Design odpowiedzią na oczekiwania klientów
Design odpowiedzią na oczekiwania klientów
Design odpowiedzią na oczekiwania klientów

Więcej gastronomii, rozrywki oraz świeży, różnorodny design - to odpowiedź centrów handlowych na zmieniające się oczekiwania konsumentów i wymagania rynkowe. Obiekty budowane w latach dziewięćdziesiątych i dwutysięcznych kontynuują intensywny proces zmian podejścia do biznesu, czego efektem są gruntowne modyfikacje aranżacji wnętrz. Taką głęboką odnowę przeszła między innymi Gdańska Galeria Madison.

REKLAMA

Od kilku lat polski rynek dużych centrów handlowych stopniowo się nasyca i mierzy z rosnącą konkurencją mniejszych formatów oraz ponownym wzrostem znaczenia ulic handlowych. Wciąż jednak to właśnie centra dominują. Wg danych JLL całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wynosi ponad 14 mln mkw., w tym przeszło 10 mln mkw. to 422 galerie handlowe.
Ich właściciele stopniowo dostosowują swoją ofertę do zmieniających się oczekiwań konsumentów kładąc rosnący nacisk na zapewnianie możliwości spędzania wolnego czasu, również w niehandlowe niedziele miesiąca. I tak np. do 2025 r. udział gastronomii w centrach handlowych w całej Europie wzrosnąć ma do ok. 20 proc.

- Jako firma działająca na 15 rynkach na świecie, widzimy zmiany w sposobie projektowania centrów handlowych. Dziś nowo powstające i przebudowywane obiekty projektujemy jako miejsca umożliwiające spędzanie czasu całej rodzinie, spełniające wiele funkcji, angażujące i zachęcające do pozostania dłużej - mówi Kamila Dzionek, Business Development Retail Manager w Tétris.

Ten trend widoczny jest także w Polsce. W dobie zmian technologicznych, wzrostu e-commerce i dywersyfikacji formatów handlowych, klienci oczekują od centrów handlowych nie tylko umożliwienia wygodnych zakupów, ale także niezapomnianych doświadczeń, którymi mogą się podzielić, czyli tzw. „shopping experience”.

W obliczu zmian rynkowych, także powstałe w 2003 r. gdańskie centrum handlowe Madison zdecydowało się na gruntowną przebudowę, za realizację której odpowiadała firma Tétris. Budynek został odnowiony. W ramach prac zmodernizowano pasaże handlowe - m.in. wymieniono okładziny podłogowe i sufity. Zwieńczeniem projektu było nowe oświetlenie oraz system identyfikacji i nawigacji.

- W ramach współpracy z galerią Madison stworzyliśmy m.in. komfortowe i funkcjonalne strefy rekreacyjne, wyposażone w przytulne meble. W pracy przy takich projektach szczególnie ważne jest doświadczenie w prowadzeniu działań w obiekcie codziennie otwartym dla klientów, nie utrudniając standardowego funkcjonowania sklepom i punktom usługowym. Dodatkowo wyzwaniem były tu prace na dużej wysokości. Tu znaleźliśmy rozwiązanie technologiczne, które umożliwiło nam działanie pod sufitem bez zakłócania pracy galerii. Projekt zajął 10 miesięcy i objął 3700 mkw. W efekcie Madison wita teraz gości nową, jasną i przyjazną przestrzenią - mówi Łukasz Kalinowski, dyrektor regionalny w Tétris.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.