REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Design thinking we wnętrzach. To nie moda, ale konieczność

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 03 wrz 2019 13:47
Design thinking we wnętrzach. To nie moda, ale konieczność
CH Hallenbad Indoor Swimming Pool fot. mat. Armstrong
Design thinking we wnętrzach. To nie moda, ale konieczność
Design thinking we wnętrzach. To nie moda, ale konieczność
Design thinking we wnętrzach. To nie moda, ale konieczność
Design thinking we wnętrzach. To nie moda, ale konieczność
Design thinking we wnętrzach. To nie moda, ale konieczność
Design thinking we wnętrzach. To nie moda, ale konieczność

Modny w ostatnich latach model współpracy wkracza także do świata aranżacji wnętrz. Można by jednak powiedzieć, że to nie moda, to konieczność. Nie da się bowiem "wyczarować" zapierającego dech w piersiach wystroju bez współdziałania ekspertów z różnych dziedzin. A architekci są częścią zespołu, a nie jedynie wizjonerem.

REKLAMA

Design thinking wraz z rozwojem innowacji staje się modelem planowania i współpracy w każdej z dziedzin życia – od motoryzacji, przez bankowość, a coraz częściej spotykany jest także we wnętrzach. Wraz z nowym modelem współpracy zmienia się też rola architektów. Stają się oni częścią zespołu. Bez ich wizji nie da się zrealizować śmiałych, odważnych projektów. Ale bez pomocy ze strony inżynierów, ekspertów technicznych i specjalistów firm produkujących materiały, przekucie wizji w realizację na najwyższym poziomie byłoby niemożliwe. Dla inwestorów i zarządców budynków liczy się bowiem nie tylko design, ale późniejsze sprawne, bezproblemowe i niskokosztowe funkcjonowanie budynku.

Pokaż mi swoją wizję, a powiem ci jak ją zrealizować

Konieczność współdziałania w nowoczesnym modelu dostrzegli już producenci. I tak w firmie Armstrong wdrożono program You Inspire. Jego celem jest podążanie w kierunku współpracy projektowej angażującej różne strony procesu. I to już od początku, czyli w fazie koncepcji projektowej i budżetowania. Dla producentów design thinking to nic innego jak zmierzenie się z hasłem: czy jesteśmy w stanie to zrobić, i czy taka realizacja niesie ze sobą jakieś ryzyka w późniejszej eksploatacji? To wspólne szukanie balansu między efektem WOW, który wszyscy lubią, a realną stroną designu wnętrz.

- Przy niestandardowych realizacjach największym wyzwaniem bywa nie śmiała kreacja i pomysł, ale część realizacyjna. Wielkie wizje architektów muszą później być sprawnie przełożone na wykonanie projektu w praktyce. Dlatego od samego początku, w ramach obsługi w programie You Inspire, cały proces planowania i wykonania odbywa się wspólnie. Nie ma podziału na spotykane dotychczas etapy: założenie inwestora, praca architekta, i na końcu dostarczenie sufitów podwieszanych przez nas. Pracujemy zespołowo z projektantami i inwestorami oraz inżynierami technicznymi od samego początku – wyjaśnia Maciej Sobolewski, kierownik sprzedaży na Polskę i Skandynawię w Armstrong Building Products.

Indywidualne, nieszablonowe projekty są z bardzo wymagające. Często dedykowany zespół składa się ze specjalistów z kilku krajów. W Armstrong funkcjonuje aż 6 centrów projektowych: na terenie Czech, Francji, Holandii, Rosji, Szwajcarii i na Bliskim Wschodzie. Efekt końcowy takich realizacji zawsze jest ikoną, która wyznacza nowe kierunki w designie wnętrz. Ten model pracy zespołowej, także z uwagi na kulturę wspólnej, projektowej pracy bardziej popularny jest w krajach Europy Zachodniej. - Powoli jednak wchodzi także do Polski. Już teraz realizujemy pierwsze takie projekty. Choć trzeba przyznać, że potrzeba do tego inwestorów i architektów otwartych na odważne pomysły – przyznaje Maciej Sobolewski.

Przyszłość polskich budynków – szczególnie na rynku biur, galerii handlowych i hoteli – to właśnie zaawansowane technicznie i wizualnie projekty. Kluczowe będzie tu nie tylko wyróżnienie się projektem, ale przede wszystkim efektem zespołowej pracy specjalistów z różnych dziedzin realizowanej w duchu design thinking. Tylko połączenie wielu elementów artystycznych i technicznych, dokładnie zaplanowanych, z wypracowaniem wielu kompromisów daje finalny efekt WOW.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.