REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Design wyróżnikiem dobrej restauracji

  • Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
  • 28 mar 2017 10:21
fot. pixabay.com

Ciężko otwierające się drzwi, brak wycieraczek, wieszaków, za małe lub za duże stoliki – to z pozoru małe błędy, które mogą jednak odpychać klientów. Jak unikać tego typu pomyłek oraz co zrobić, aby klienci w lokalu czuli się komfortowo jak w domu, dyskutowano w trakcie debaty „Design wyróżnikiem dobrej restauracji” podczas Food Show 2017.

REKLAMA

Polacy szanują kulturę jedzenia, co przekłada się na coraz częstsze wizyty w restauracjach i kawiarniach. Wpływa to pozytywnie na zaplecze gastronomiczne, które zdecydowanie polepszyło się i jest chęć ze strony inwestorów na otwieranie nowych lokali, które poprzez swoje menu i wystrój powinny wzbudzać zainteresowanie wśród konsumentów.

Każdy detal się liczy

Sporo punktów gastronomicznych popełnia jednak masę prostych błędów, które odbijają się brakiem zainteresowania lokalem ze strony klienta.

- Lista grzechów restauracyjnych jest długa, począwszy od wystroju jak np. sztuczne kwiaty, na każdej ścianie plakaty z widokami Paryża, chociaż lokal w żaden sposób nie jest z nim związany. Kolejny aspekt to błędy językowe w menu i poetyckie opisy typu „łosoś muskający podniebienie”. Zbyt długie karty menu, w których podane potrawy nijak się mają do tego, co można w rzeczywistości dostać, bo z ponad 10 dań okazuje się, że w rzeczywistości są 3. A kończąc na niewyedukowanej obsłudze – wyliczyła Aleksandra Oslislo, autorka bloga Ostryga food.

Kolejne błędy wynikające z obserwacji punktów gastronomicznych dodał Dariusz Gocławski, projektant z firmy A+D Retail Store Design.

- Problemy z drzwiami, że otwierają się zbyt ciężko i musimy się z nim szarpać, brak wycieraczek, wieszaków, za duże lub za małe stoliki. Te elementy można jeszcze łatwo naprawić, natomiast moim zdaniem największym popełnianym błędem przez właścicieli lokali jest nadmierne uleganie trendom, które po 3 latach są passe i wówczas jest potrzebny generalny remont całego miejsca – dodał Dariusz Gocławski.

Uniknąć podobnych pomyłek, zwłaszcza przez osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z branżą gastronomiczną jest określenie profilu lokalu i kierunku, w jakim ma się rozwijać.

- Projektant razem z inwestorem muszą określić charakter lokalu. Jeśli to się uda, wtedy jest szansa, że projekt okaże się sukcesem. Lokal musi być zaadresowany do konkretnego odbiorcy pod każdym względem takim jak: wystrój, menu i lokalizacja – tłumaczyła Ewa Ptaszyńska, Head of Project Implementation, Senior Architect ARS RETAIL GROUP.

Zgodna z przedmówcą była Grażyna Piotrowska, główny architekt Green Caffe Nero.

- Sprecyzowany profil klienta, odpowiednio zaadresowane do niego menu i wnętrze, które ma swój charakter adekwatny do serwowanej kuchni, sprawią, że wizyta w lokalu będzie wyjątkowym przeżyciem dla klienta – powiedziała Grażyna Piotrowska.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY