REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Design, you idiot!

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 24 lut 2016 11:26
Design, you idiot!
Panel „Design, you idiot! Jak technologia i nowe oczekiwania pokolenia X, Y, Z wpływają na myślenie o projektowaniu i architekturze” podczas 4 Design Days
Design, you idiot!
Design, you idiot!
Design, you idiot!
Design, you idiot!
Design, you idiot!
Design, you idiot!
Design, you idiot!
Design, you idiot!

Czy pokoleniu wychowanemu na grze Minecraft będzie łatwiej projektować? Dlaczego technologie łączą się z emocjami? Czy wizualizacja jest w stanie sprzedać projekt, a może to tylko niespełniona obietnica? O tym rozmawiano w czasie 4 Design Days podczas sesji „Design, you idiot! Jak technologia i nowe oczekiwania pokolenia X, Y, Z wpływają na myślenie o projektowaniu i architekturze”.

REKLAMA

Wstępem do dyskusji była prezentacja "Poznajmy się w wirtualnym świecie – technologiczna rewolucja w marketingu i sprzedaży powierzchni komercyjnych" przygotowana przez Dariusza Stachowiaka, Development Director w Workroom Technologies.

Prelegenci zastanawiali się nad tym, w jaki sposób nowoczesna technologia i oczekiwania pokolenia X, Y, Z wpływają na myślenie o architekturze i samym projektowaniu, a przede wszystkim, jak zmieniło to pracę architekta oraz w którą stronę może pójść projektowanie.

Dobra wizualizacja może sprzedać projekt?

Z nowoczesnym technologiami mamy do czynienia na co dzień. Pokolenie X, Y, Z oczekuje coraz bardziej wyrafinowanych nowinek technologicznych. Jak wspomniał architekt Marek Tryzybowicz, Bose International Planning and Architecture, spotyka się z tym w swojej pracy, niezależnie od tego, czy realizuje projekt w Indiach czy w Polsce.

- Chcąc czy nie chcąc, jesteśmy częścią komercyjnego procesu. My, architekci jesteśmy współsprzedawcami dla inwestorów i deweloperów. Oni szukają przewag, a to daje im właśnie technologia  – zaznaczył Tryzybowicz.

Żyjemy w społeczeństwie konsumpcyjnym. – Wiele produktów musi mieć "ładne opakowanie", aby się sprzedały – zauważa moderatorka dyskusji Natalia Nguyen, architekt i designer. Dodaje, że za sprawą dobrej wizualizacji można sprzedać projekt.

- Obecnie obserwujemy olbrzymią dominację wizualności nad wszelkimi innymi aspektami odbioru rzeczywistości. Wszystko "konsumujemy wzrokiem". To jest pewne niebezpieczeństwo technologii, która jest przydatna, ale zachęca do projektowania pod efektowną wizualizację – twierdzi architekt Andrzej Marek.

Zdaniem Andrzeja Marka wizualizacja jest też niespełnioną obietnicą. – Wizualizacja jest tak zrobiona, aby był to świat idealny. A rzeczywistość wygląda trochę inaczej, bo pojawiają się połączenia materiałów, które tak wspaniale już ze sobą nie współgrają jak na wizualizacji, czy inne warunki oświetleniowe, a efekt nie jest już ten sam – zauważa.

Nowoczesne technologie a praca architekta

Tryzybowicz dodaje, że wszyscy architekci przygotowują teraz wizualizacje, ale zaczynają szukać też innych metod, bardziej twórczych. - Nie tylko wyrafinowana technologia ma znaczenie. Często architekci wracają do prostych rozwiązań i technik, które mogą być równie skuteczne – nadmienił. Architekt uważa, że interesujące będzie łączenie technik prostych z wyrafinowaną technologią.

W opinii Tryzybowicza, choć technologia ułatwia życie, to przez nią architekci mają mniej czasu na refleksję projektową. - Żyjemy w zawrotnym tempie, gdzie inwestor oczekuje od nas szybkiego projektu. Brakuje nam czasu na refleksję nad samą koncepcją – zwraca uwagę.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.