REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Designerskie, ekologiczne, często zabytkowe - takie są nieruchomości premium

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 10 gru 2019 16:32
Designerskie, ekologiczne, często zabytkowe - takie są nieruchomości premium
Angel Stradom. Fot. Materiały prasowe
Designerskie, ekologiczne, często zabytkowe - takie są nieruchomości premium
Designerskie, ekologiczne, często zabytkowe - takie są nieruchomości premium

Segment premium na rynku deweloperskim odnotowuje duże wzrosty. Co jednak - oprócz ceny - charakteryzuje inwestycje określanie mianem "Premium"? Jak są projektowane wnętrza i bryły tych obiektów?

REKLAMA

Rynek nieruchomości Premium w Polsce dynamicznie wzrasta dopiero od kilkunastu lat. Przez dekady jego rozwój hamowały doświadczenia historyczne - zniszczenia wojenne i kilkadziesiąt lat funkcjonowania PRL, gdy w zasadzie nie istniał. Obecnie to dynamicznie rosnący sektor nieruchomości o wiele bardziej odporny na kryzysy i spowolnienia gospodarcze od innych gałęzi tego rynku.

Dla analityków KPMG, rokrocznie badających dobra luksusowe w Polsce, rynek tych nieruchomości to - w zależności od przyjętej metody liczenia - od 1,3 do 3,5 mld zł. Szybki wzrost udziału segmentu Premium na rynku deweloperskim - szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę modne apartamenty, lofty, rezydencje, condohotele czy aparthotele - to jeden z dominujących trendów ostatnich lat obok znaczącego wzrostu marż i powszechnego zastosowania rozwiązań ekologicznych.

Wyznacznik segmentu Premium to wypadkowa wielu różnych czynników

Jednak segment rynku nieruchomości Premium to wyjątkowo trudny rynek. Klienci są w nim bardzo wymagający, świetnie zorientowani wśród obiektów konkurencyjnych i doskonale wiedzą czego chcą. Deweloper, który buduje tego typu obiekty musi charakteryzować się wysoką jakością oddawanych do użytkowania inwestycji, mocno spersonalizowaną strategią sprzedaży oraz współpracą z gronem specjalistów. Wyjątkowy design tworzony przez międzynarodowe biura architektoniczne to już rzecz oczywista przy inwestycjach w których kwoty zakupu sięgają powyżej 15 tysięcy złotych za mkw. 

Nie bez znaczenia, w kontekście czynników, które wyróżniają sektor Premium od innych segmentów nieruchomości, pozostają w percepcji klientów przestronne balkony, oryginalne i designerskie wnętrza, unikalność projektu architektonicznego i materiałów wykończeniowych. Niektórzy, w czasach dominacji tak zwanej eko-odpowiedzialności i wzrastającej świadomości ekologicznej zwracają uwagę na zastosowanie paneli fotowoltaicznych, uli na dachach czy zielonych ścian w przestrzeniach wspólnych.

Sektor Premium to także atrakcyjne rewitalizacje zabytkowych obiektów

Nieruchomość Premium nie musi być utożsamiana z rynkiem pierwotnym. Zdaniem Natalii Sawickiej moda na rewitalizację historycznych obiektów zdecydowanie przybiera w ostatnich latach na sile.

- Jako społeczeństwo mamy już za sobą okres, w którym wszystko, co nowe, było tożsame z estetyką. Tego typu inwestycje nie należą do najłatwiejszych, ale ich efekty końcowe - nowy wygląd, funkcjonalność, odzyskane walory turystyczne - zdecydowanie rekompensują poniesione koszty czy wymogi związane ze stałym nadzorem konserwatorskim. Spójrzmy chociażby na The Granary Hotel we Wrocławiu, zlokalizowany w obiekcie XVI-wiecznego spichlerza Herren-Malzchoff, który dzięki naszym staraniom z obiektu zmieniającego się w ruinę stał się jedną z wizytówek miasta - podkreśla Natalia Sawicka, dyrektor sprzedaży i marketingu Angel Poland Group - Zachód.

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.