REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Dlaczego storytelling tak dobrze przyjął się w hotelarstwie

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 31 sty 2019 11:45
Dlaczego storytelling tak dobrze przyjął się w hotelarstwie
Paneliści podczas 4 Design Days w trakcie debaty "Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia", fot. PTWP
Dlaczego storytelling tak dobrze przyjął się w hotelarstwie
Dlaczego storytelling tak dobrze przyjął się w hotelarstwie
Dlaczego storytelling tak dobrze przyjął się w hotelarstwie
Dlaczego storytelling tak dobrze przyjął się w hotelarstwie
Dlaczego storytelling tak dobrze przyjął się w hotelarstwie
Dlaczego storytelling tak dobrze przyjął się w hotelarstwie
Dlaczego storytelling tak dobrze przyjął się w hotelarstwie
Dlaczego storytelling tak dobrze przyjął się w hotelarstwie
Dlaczego storytelling tak dobrze przyjął się w hotelarstwie
Dlaczego storytelling tak dobrze przyjął się w hotelarstwie
Dlaczego storytelling tak dobrze przyjął się w hotelarstwie

Wyjątkowe historie chwytają za serce oraz pozwalają zapamiętać dany fragment rzeczywistości na długo. Dlaczego storytelling tak dobrze przyjął się w hotelarstwie? O tym rozmawialiśmy podczas 4 Design Days w trakcie debaty "Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia".

REKLAMA

Selina, ibis Styles, Autograph Collection... Hotelowy rynek obfituje w koncepty, które mają jeden cel: wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć gości niesamowitą historią. Skąd wzięła się moda na snucie opowieści w przestrzeniach hotelowych?

Według Piotra Gierałtowskiego, założyciela i właściciela pracowni, Gierałtowski & Partnerzy, storytelling nabiera coraz większego znaczenia i to nie tylko podczas procesu projektowania hoteli. - Jesteśmy w momencie, kiedy świat zmienia się bardzo szybko i podstawowe potrzeby, które są zaspokajane przez ludzi, przestają wystarczać. Zaczynamy szukać rzeczy wyjątkowych i wyrafinowanych. W hotelowym storytellingu chodzi o to, żeby przeżyciem było same spędzanie czasu w obiekcie – mówi Gierałtowski.

Karolina Kaim, prezes zarządu Tacit Investment zaznacza, że u podstaw storytellingu leży humanizm przemysłu hotelowego. - Historie towarzyszą ludziom od samego początku – na przestrzeni lat pojawiały się mity, podania, ballady… Wiele osób twierdzi, że nasza umiejętność zbiorowego „uwierzenia” w jedną historię jest podstawą istnienia całej naszej cywilizacji. Dlatego nic dziwnego, że historie trafiły w tej chwili do biznesu - mówi Kaim.

Podkreśla również, że brak wyróżnika to również pewien rodzaj opowieści. - Unifikacja też jest historią, gdyż stanowi opowieść o bezpieczeństwie. W tej chwili świat idzie w kierunku różnorodności, w związku z tym wymyślamy historie o tym, jak się różnić – mówi prezes zarządu Tacit Investment.

Dla Piotra Kalinowskiego, CEO MIXD, historie stanowią terapeutyczną odskocznię od rzeczywistości. - Goście hotelowi nie chcą się dziś zamykać na klucz i widzieć ciągle te same rzeczy. Zwiedzam wiele hoteli zagranicznych i widzę, że historie budują w nich tożsamość miejsca. Jednak nie oznacza to, że obiekt musi być bardzo dynamiczny i kolorowy. Detale są świetnymi nośnikami opowieści. Hotel to często również rozmowa z naszą podróżą oraz tło dla niej – mówi Kalinowski.

Architekt podkreśla również, że traktuje storytelling jako fundament każdego z projektów. - Jeżeli w trakcie projektu zajdziemy w ślepą uliczkę i zagubimy się, zawsze można zrobić trzy kroki w tył i zanurzyć się w historii - mówi CEO MIXD.

Dev Malhotra, Head for Hospitality Business Segment, Jaquar Group podkreśla, że storytelling można uprawiać na dwa sposoby: można oprzeć się na historiach już istniejących lub stworzyć swoją własną opowieść. - Ważne jest również umiejętne operowanie produktami, należy unikać przesytu i uczucia przytłoczenia historią - mówi Malhotra.

Co w trawie piszczy?

Storytelling stanowi bazę dla wielu projektów prowadzonych dziś na rynku. Tacit Investment realizuje dziś dwa obiekty oparte o wyjątkową historię: jednym z nich jest hotel The Bridge we Wrocławiu oraz Nobu Hotel w Warszawie.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.