REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Dlaczego storytelling tak dobrze przyjął się w hotelarstwie

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 31 sty 2019 11:45
Dlaczego storytelling tak dobrze przyjął się w hotelarstwie
Paneliści podczas 4 Design Days w trakcie debaty "Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia", fot. PTWP
Dlaczego storytelling tak dobrze przyjął się w hotelarstwie
Dlaczego storytelling tak dobrze przyjął się w hotelarstwie
Dlaczego storytelling tak dobrze przyjął się w hotelarstwie
Dlaczego storytelling tak dobrze przyjął się w hotelarstwie
Dlaczego storytelling tak dobrze przyjął się w hotelarstwie
Dlaczego storytelling tak dobrze przyjął się w hotelarstwie
Dlaczego storytelling tak dobrze przyjął się w hotelarstwie
Dlaczego storytelling tak dobrze przyjął się w hotelarstwie
Dlaczego storytelling tak dobrze przyjął się w hotelarstwie
Dlaczego storytelling tak dobrze przyjął się w hotelarstwie
Dlaczego storytelling tak dobrze przyjął się w hotelarstwie

Wyjątkowe historie chwytają za serce oraz pozwalają zapamiętać dany fragment rzeczywistości na długo. Dlaczego storytelling tak dobrze przyjął się w hotelarstwie? O tym rozmawialiśmy podczas 4 Design Days w trakcie debaty "Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia".

REKLAMA

- Motywem przewodnim hotelu na wrocławskim Ostrowie Tumskim jest gotyk w bardzo współczesnym ujęciu. Używając dzisiejszego języka staramy się rozmawiać z historycznym gotykiem. Podstawą są dla nas symbole i cytaty z przeszłości. Inspirujemy się gotyckim kolorem, światłem, fakturami. The Bridge jest jedynym obiektem w tamtej okolicy, który ma mniej niż 300 lat, co stanowi olbrzymią odpowiedzialność – mówi Karolina Kaim. Firma otwiera również pierwszy obiekt sieci Nobu Hotels w Europie Środkowo-Wschodniej. - Będzie to opowieść o japońskiej prostocie i wyważonym, eleganckim designie – zdradza prezes zarządu Tacit Investment.

Arche dziś całą swoją uwagę poświęca na dokończenie rewitalizacji cukrowni w Żninie, gdzie ma powstać olbrzymie centrum hotelowo-konferencyjne. - To 1/3 powierzchni całego miasta, ściśle współpracujemy z mieszkańcami w trakcie tego projektu. Chcemy z maksymalnym stopniu zachować stan budynku, w jakim istniał do tej pory, nie chcemy go ugładzać - mówi Piotr Grochowski, główny architekt Arche.

W najbliższych planach grupa ma na celu realizację hoteli w dwóch ciekawych obiektach: dawnym szpitalu w Gdańsku oraz klasztorze we Wrocławiu. - Część tego obiektu nadal zajmują siostry zakonne, które są zachwycone naszym pomysłem i oferują chęć pomocy. To też jest przykład storytellingu – zdradza Grochowski.

Na brak hotelowych projektów opartych o snucie historii nie narzeka również pracownia Gierałtowski & Partnerzy. - W tej chwili realizujemy pięć obiektów, w trzech różnych krajach, na trzech kontynentach i w oparciu o trzy różne kultury. Jest to bardzo ciekawe doświadczenie. Historia w tych realizacjach jest oparta na sposobie użytkowania obiektów. W Arabii Saudyjskiej realizujemy hotel, w którym pokojem jest willa, zaś na Wyspach Zielonego Przylądka projektujemy obiekt na pozostałościach lotniska – zdradza Piotr Gierałtowski.

Wyróżnij się, albo zgiń

Dla hotelarzy storytelling to ważny, a czasem wręcz fundamentalny element strategii. - Choć nie jest to ujęte w bezpośrednio komercyjny sposób, to historie stanowią strategię, która pomaga hotelarzom. Storytelling buduje markę hotelu – mówi Piotr Grochowski

Według Piotra Gierałtowskiego, dziś albo się wyróżnia, albo ginie. - Hotele muszą się wyróżniać, istnieje ogromna konkurencja w tej branży. Znalezienie charakteru, czy to poprzez sztukę czy design to absolutnie kluczowy element sukcesu – mówi architekt.

- Kawa, lampy, pamiątki z hotelu – wszystko może opowiedzieć historię. Storytelling może sprawić, że nie będzie nam się chciało wychodzić z hotelu. Opowiadanie historii jest kluczem do sprzedaży, nie jest to tylko element wystroju. Design hotelu to tylko wycinek doświadczenia gościa. Storytelling sprzedaje lepiej niż każda reklama –  mówi śmiałym głosem Piotr Kalinowski

Karolina Kaim podaje konkretne dane i liczby, które bezsprzecznie wskazują drogę branży. - W 2050 roku na świecie będzie 10 miliardów ludzi, ostatnie 100 lat to był wzrost o 8 miliardów. To realne: będziemy musieli się jakoś wyróżnić. Jestem absolutnie przekonana, że historie to przyszłość komunikacji – mówi prezes zarządu Tacit Investment.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.