REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Dobry klimat w biurze. Z myślą o pracownikach i klientach

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 01 mar 2019 11:33
fot. mat. prasowe

Duże korporacje, czy choćby oddziały banków, przykładają dużą wagę do tego, by klienci odwiedzający biura obsługi czuli się w nich wyjątkowo. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby także w małych i średnich firmach klienci i pracownicy mogli poczuć dobry klimat.

REKLAMA

Jaki jest klucz do dobrego samopoczucia klientów? Mówiąc krótko – podstawa to wysoki standard obsługi klienta, ale nie bez znaczenia będzie też odpowiednio urządzone wnętrze. W przyjaznej przestrzeni i wśród pozytywnie nastawionych ludzi, przestajemy czuć się nieswojo, nawet jeśli znajdujemy się w zupełnie obcym miejscu.

Podobnie pracownicy – będą bardziej zadowoleni i lepiej zmotywowani w otoczeniu, które lubią. A dobremu samopoczuciu sprzyjać mogą np. jasne kolory, duża ilość światła (najlepiej naturalnego), dobrze zaaranżowana przestrzeń, kwiaty doniczkowe, a do tego urządzenia poprawiające jakość powietrza. Wszystko to razem może okazać się skuteczną receptą na dobry klimat w miejscu pracy.

Przyjemność dla klienta

Jak sprawić, aby klienci poczuli się dobrze odwiedzając firmę? Na pewno powinno się wygospodarować oddzielną przestrzeń specjalnie dla nich. Nawet wtedy, jeśli firma jest bardzo mała, a przestrzeń jaka jest do dyspozycji, ogranicza się do jednego pokoju, warto wyznaczać kącik, w którym znajdzie się przynajmniej fotel dla klienta i mały stolik kawowy. Ważne, aby ten fragment odcinał się od reszty biura. Strefę tę możemy zaznaczyć choćby dywanem, wykładziną lub inną kolorystyką mebli.

Gdy do dyspozycji jest duża przestrzeń typu open space lub więcej pomieszczeń, sytuacja staje się o wiele łatwiejsza. Wtedy tym bardziej warto zadbać o wyjątkowe miejsce dla klientów. Jasne kolory ścian można urozmaicić meblami w barwach nawiązujących do logo firmy. Warto przy tym postawić na różne rodzaje miejsc do siedzenia – kanapy, na których spocząć może kilka osób, ale i fotele lub krzesła dla tych, którzy wolą usiąść oddzielnie. Gdy ma to być miejsce oczekiwania, warto zadbać o sposoby na zabicie nudy – takie jak czasopisma lub telewizor. Urozmaiceniem może być także ekspres do kawy lub kącik z komputerem dla gości. W pomieszczeniu powinno być również ogólnodostępne WI-FI dla gości.

Sprawa niby oczywista, a jednak nie zawsze brana pod uwagę, to… czyste powietrze. Miejsce, do którego wchodzi klient nie może sprawiać wrażenia niewietrzonego przez długi czas. Poza regularnym wietrzeniem lub – tam gdzie to niemożliwe – używaniem klimatyzacji, warto zadbać o ładny zapach, który zapewnić mogą np. świeże kwiaty. Jeśli zależy inwestorowi na komforcie i dobrym samopoczuciu klientów, pomocny może być także nawilżacz powietrza, najlepiej z funkcją oczyszczania.

- Urządzenie tego typu utrzymuje wilgotność na najlepszym dla człowieka poziomie 50-60 proc., jednocześnie oczyszczając powietrze z kurzu, alergenów, a w przypadku niektórych modeli, także ze smogu i wirusów – mówi Sylwia Siemienowicz z firmy Venta Polen. – Dodatkowym atutem nawilżacza ewaporacyjnego, czyli z filtrem wodnym, jest możliwość dodawania do niego olejków zapachowych. Wówczas, podczas pracy urządzenia, w powietrzu unosi się przyjemny zapach – podkreśla.

Warto zadbać o dobry klimat w firmie, także tej małej. Zazwyczaj dobra atmosfera w pracy kojarzy się z przyjaznymi relacjami między ludźmi. To bardzo ważne. Czasem jednak o klimat można zadbać zupełnie dosłownie, wstawiając do biura kwiaty doniczkowe lub urządzenia poprawiające jakość powietrza. Dobrze z takiej możliwości skorzystać, tym bardziej, że zadowoleni klienci i zdrowi pracownicy to klucz do sukcesu każdej firmy.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.