REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Dobrze zaprojektowane biuro – benefit czy standard?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 06 paź 2016 12:04
Dobrze zaprojektowane biuro – benefit czy standard?
Cathay Pacific Kraków, Nowy Styl Group
Dobrze zaprojektowane biuro – benefit czy standard?
Dobrze zaprojektowane biuro – benefit czy standard?
Dobrze zaprojektowane biuro – benefit czy standard?
Dobrze zaprojektowane biuro – benefit czy standard?
Dobrze zaprojektowane biuro – benefit czy standard?
Dobrze zaprojektowane biuro – benefit czy standard?
Dobrze zaprojektowane biuro – benefit czy standard?
Dobrze zaprojektowane biuro – benefit czy standard?

Ładne biuro to barwny dodatek do dobrego wynagrodzenia? Takie podejście już dawno odeszło do lamusa.

REKLAMA

Dobrze zaprojektowane biuro to nie tylko estetyka, ale przede wszystkim efektywność. Funkcjonalne i oparte na różnych strefach aktywności biuro staje się standardem pracodawców dbających o komfort i rozwój swoich pracowników. W co warto zainwestować projektując miejsce pracy swojej firmy? Jakie są oczekiwania pracowników? Jak ich motywować? Jak przyciągnąć i utrzymać talenty w organizacji? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w Raporcie CPL Jobs „Benefits&Motivation”, którego Grupa Nowy Styl jest partnerem.

“Design is how it works”

Motywatory zmiany pracy są różne. Najczęściej wymienianym powodem rotacji pracowniczej jest oferta wyższego wynagrodzenia (66 proc.). Nieprzyjazne, źle zaprojektowane biuro jako powód zmiany pracy wskazuje 16 proc. pracowników. Ale czy to w pełni odzwierciedla znaczenie biura dla pracowników?

Od kilku lat zmieniło się postrzeganie środowiska pracy. Biuro to już nie tylko ściany i meble. Biuro to partner wspierający codzienne obowiązki pracowników. Świadomość potrzeby pracy w nowoczesnych i atrakcyjnych przestrzeniach wzrosła – kto nie chciałby pracować w biurze ze zjeżdżalniami, kolorowymi kanapami, fun roomem, po prostu w Google style office. Jak powiedział kiedyś Steve Jobs „Design is not just what it looks like and feels like. Design is how it works”.  Nieprzyjazne biuro to nie tylko stare meble i brak kolorowych fototapet – to przede wszystkim miejsce, w którym źle się pracuje.

- Chociaż jak wskazują badania, tylko 16 proc. pracowników zdecydowałoby się odejść z pracy z powodu nieprzyjaznego biura, to spora część retencji wywołana jest przez czynniki pośrednio związane ze środowiskiem pracy. – mówi Małgorzata Stasinowska, Business Services Senior Manager w Grupie Nowy Styl. - Najczęściej spotykane problemy w biurach, takie jak problem z koncentracją, hałas, brak dostępu do światła dziennego, zaburzona komunikacja wewnętrzna itp., obniżają satysfakcję z pracy.

Dobrze zaprojektowane biuro to miejsce sprzyjające efektywności. Podział przestrzeni na 3 makro strefy: komunikacji, koncentracji i administracji sprawia, że pracownicy nie przeszkadzają sobie nawzajem w wykonywaniu obowiązków. Dodatkowe przestrzenie socjalne, w których pracownicy mogą odpocząć i spędzić przerwę w gronie współpracowników, podnoszą morale zespołu. Udowodnione jest, że spotkania nieformalne przy kawie są bardziej efektywne od tych w tradycyjnych salach konferencyjnych. Praca z osobami, które lubimy i znamy jest przyjemniejsza, ale i bardziej efektywna.

Dobrze zaprojektowane biuro wspomaga również poprawę komunikacji wewnętrznej – drugiego co do ważności czynnika, mogącego zastopować retencję pracowników.

Więcej o tym, co i jak motywuje pracowników, można przeczytać  w Raporcie CPL Jobs „Benefits & Motivation”, którego Grupa Nowy Styl jest partnerem.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.