REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Dostęp do kuchni i własne biurko już nie wystarczą, czyli design w polskich biurach

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 16 lip 2018 15:33
Dostęp do kuchni i własne biurko już nie wystarczą, czyli design w polskich biurach
Mindspace Hala Koszyki, fot. mat. pras.
Dostęp do kuchni i własne biurko już nie wystarczą, czyli design w polskich biurach
Dostęp do kuchni i własne biurko już nie wystarczą, czyli design w polskich biurach
Dostęp do kuchni i własne biurko już nie wystarczą, czyli design w polskich biurach
Dostęp do kuchni i własne biurko już nie wystarczą, czyli design w polskich biurach
Dostęp do kuchni i własne biurko już nie wystarczą, czyli design w polskich biurach
Dostęp do kuchni i własne biurko już nie wystarczą, czyli design w polskich biurach
Dostęp do kuchni i własne biurko już nie wystarczą, czyli design w polskich biurach

Nie od dziś wiadomo, że na rynku pracy to pracownicy dyktują warunki. Choć dla zdecydowanej większości z nich wciąż najbardziej liczą się wynagrodzenie i dodatkowe benefity, okazuje się, że aranżacja i wyposażenie biura ma dla nich też istotne znaczenie. Warto wsłuchać się w potrzeby i oczekiwania członków własnego zespołu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Mindspace – pracownicy biurowi w Polsce chcą pracować w przyjaznym, dobrze urządzonym miejscu, które daje im poczucie prywatności, ale też zachęca do współpracy i integracji z innymi osobami.

REKLAMA

Najnowsze badanie przeprowadzone przez One Poll na zlecenie Mindspace – globalnego operatora przestrzeni coworkingowych pokazuje, że aranżacja i układ miejsca pracy jest jednym z kluczowych czynników wpływających na samopoczucie i zdrowie polskich pracowników biurowych. Jedna piąta ankietowanych wskazała, że ich środowisko pracy sprawia, że czują się w nim zmęczeni, 13 proc. wskazało na odczuwanie stresu, a 12 proc. badanych czuje się znudzonych. Respondenci zgodnie przyznają, że w skupieniu i efektywnej pracy najbardziej przeszkadzają im głośni współpracownicy (44 proc.) i rozpraszanie przez kolegów (blisko 37 proc.). W swoim biurze najchętniej widzieliby pokoje do cichej pracy oraz dostęp do miejsc, w których mogą odpocząć lub pracować w skupieniu, np. ogród lub taras. Obie odpowiedzi wskazało prawie 30 proc. badanych.

Badanie potwierdza, że firmy nie powinny lekceważyć kwestii designu i wyposażenia biur, jeśli zależy im na samopoczuciu, motywacji i efektywności swoich pracowników. Wyniki ankiety wskazują, że ponad jedna czwarta badanych (27 proc.) odrzuciła ofertę pracy ze względu na niewłaściwy wygląd biura lub brak udogodnień.

Zgodnie z oczekiwaniami, wielu respondentów ma dostęp do udogodnień, takich jak kuchnia (65 proc.), sale konferencyjne (56 proc.) czy ekspres do kawy (69 proc.), jednak pracownicy w swoich biurach chętnie widzieliby także klimatyzację (40 proc.), lepsze oświetlenie (33 proc.), wygodne meble, np. sofy lub kanapy (29 proc.) czy więcej terenów zielonych do ich dyspozycji (24 proc.).

Choć 95 proc. respondentów przyznaje, że w swoim miejscu pracy posiada własne biurko, z którego zawsze lub zazwyczaj korzysta, widać zapotrzebowanie na elastyczny model pracy wśród pracowników polskich biur. Taką formę oferuje i wspiera blisko 60 proc. firm. Pracownicy, którzy nie posiadają takiej możliwości, chcieliby mieć dostęp do biura 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, by móc pracować w godzinach, które najbardziej im odpowiadają.

Rośnie także odsetek osób, którym zdarza się pracować poza biurem – w domu, w przestrzeni coworkingowej lub w kawiarniach. Jedna piąta respondentów korzystała z coworkingu. Choć nie wszyscy respondenci wiedzą, czym charakteryzuje się tego typu rozwiązanie biurowe, część z nich przyznaje, że chętnie skorzystałoby z takiej możliwości, gdyby nadarzyła się ku temu okazja.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.