REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Druk 3D może odmienić sposób, w jaki projektujemy

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 29 lis 2019 11:21
Druk 3D może odmienić sposób, w jaki projektujemy
Bateria Icon 3D powstaje w wyniku procesu druku 3D metalu. Fot. Materiały Grohe
Druk 3D może odmienić sposób, w jaki projektujemy
Druk 3D może odmienić sposób, w jaki projektujemy
Druk 3D może odmienić sposób, w jaki projektujemy
Druk 3D może odmienić sposób, w jaki projektujemy
Druk 3D może odmienić sposób, w jaki projektujemy

Wierzymy, że druk 3D metali zrewolucjonizuje sposób korzystania z wody w naszych domach. Dla mnie osobiście to było wyjątkowe, niemal magiczne doświadczenie i zaszczyt móc uczestniczyć w tym procesie - mówił Michael Seum, Vice President of Design w firmie Grohe.

REKLAMA

Tegoroczne ISH stało pod znakiem innowacji, także za sprawą Grohe, które zaskoczyło nie tylko liczbą, ale i skalą innowacji. Które z nowych rozwiązań pokazanych w trakcie targów jest dla Pana szczególnie wyjątkowe i dlaczego?

Myślę, że wszystkie innowacje, które zaprezentowaliśmy w trakcie ISH są dla mnie bardzo cenne. Mój zespół był i jest odpowiedzialny niemal za wszystko, co jako Grohe produkujemy. Musimy więc przywiązywać wagę do każdego detalu, każdego elementu w dosłownie każdym produkcie, który projektujemy. Każdy z nich odzwierciedla idee przyświecające Grohe i dlatego wszystkie są dla mnie wyjątkowe. Mogę jednak wyróżnić kilka innowacji, które są, moim zdaniem, szczególnie znaczące.

Na pierwszym miejscu wskazałbym oczywiście druk 3D w postaci baterii Atrio Icon 3D oraz Allure Brilliant Icon 3D. Nie z powodu designu tych produktów, ale dlatego, że jako firma zainwestowaliśmy w zupełnie nową technologię, której cały czas się uczymy i która może całkowicie zmienić sposób produkcji przemysłowej. Dla konsumentów technologia ta oznacza kreatywność i personalizację. Wierzymy, że druk 3D metali zrewolucjonizuje sposób korzystania z wody w naszych domach. Dla mnie osobiście to było wyjątkowe, niemal magiczne doświadczenie i zaszczyt móc uczestniczyć w tym procesie.

Nawet jednak dosyć proste innowacje, których dokonaliśmy chociażby w ceramice w postaci kolekcji Essence są dla mnie bardzo znaczące. Wpisują się bowiem w nową filozofię, która oddaje konsumentowi prawo do kreatywności, tworzenia, personalizowania wnętrza. Podobnie kolekcja Atrio Private Collection pozwala na daleko idącą customizację, dlatego także ten trend wskazałbym jako jeden z najbardziej znaczących w 2019 roku.

Zaskoczyliście odwiedzających ISH pokazując baterie drukowane w technologii druku 3D. Czy uważa Pan, że druk 3D to przyszłość naszych łazienek?

Druk 3D nie jest nową technologią – ma już 50 lat. Mój zespół projektowy używa jej zresztą codziennie do prototypowania. Różnica polega na wprowadzeniu jej do masowej produkcji. Nie sądzę, aby konsumenci zwracali uwagę, czy zakupiona przez nich bateria została wykonana w technologii 3D czy nie. Natomiast dla samych producentów, takim jak Grohe, to technologia, która może całkowicie odmienić sposób, w jaki projektujemy i wytwarzamy nasze produkty. Końcowym efektem natomiast – niezależnie od technologii – powinien być po prostu dobry jakościowy produkt.

Jest Pan szefem dużego i bardzo kreatywnego zespołu designerów. Co najbardziej inspiruje Pana jako projektanta?

Jako ten, który odpowiada ze design w Grohe ponoszę bardzo dużą odpowiedzialność za swoje decyzje, czego oczywiście jestem świadomy. Jednocześnie jednak myślę, że jestem otwarty na to, w jaki sposób dochodzi do podejmowania tych decyzji, wsłuchany na głosy zespołu. Wierzę w taką kulturę organizacji, w której nie jest istotna hierarchia. Studio projektowe to miejsce, które sprzyja takiemu myśleniu, które w pewnym sensie jest „równe” dla wszystkich zaangażowanych w tę pracę. Na początku zawsze przekazuję swojemu zespołowi brief, w którym wskazuję, jak ja widzę rozwiązanie jakiegoś problemu, ale oczekuję od moich pracowników, że nie przyjmą go jako „gotowca”, że zmierzą się z nim, przemyślą go i wskażą mi, co można poprawić. Staram się stworzyć taką atmosferę w moim zespole, która dla jego członków daje poczucie bezpieczeństwa, a jednocześnie pomaga wyzwolić kreatywność. Najcenniejszą chwilą każdego procesu projektowego jest ta, kiedy nie jesteśmy do końca pewni, czy mamy rację, kiedy cały czas poszukujemy, udoskonalamy, pomagamy sobie nawzajem, aby stworzyć jak najlepszy produkt.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.