REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Ekologiczne materiały i zrównoważony proces. LPP chce być eko

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 20 lis 2018 11:02
Ekologiczne materiały i zrównoważony proces. LPP chce być eko
LPP Reserved fot. mat. prasowe
Ekologiczne materiały i zrównoważony proces. LPP chce być eko
Ekologiczne materiały i zrównoważony proces. LPP chce być eko
Ekologiczne materiały i zrównoważony proces. LPP chce być eko
Ekologiczne materiały i zrównoważony proces. LPP chce być eko
Ekologiczne materiały i zrównoważony proces. LPP chce być eko
Ekologiczne materiały i zrównoważony proces. LPP chce być eko
Ekologiczne materiały i zrównoważony proces. LPP chce być eko
Ekologiczne materiały i zrównoważony proces. LPP chce być eko
Ekologiczne materiały i zrównoważony proces. LPP chce być eko
Ekologiczne materiały i zrównoważony proces. LPP chce być eko

Organiczne t-shirty w kolekcjach popularnych marek to już niemal standard. Polska firma odzieżowa LPP idzie o krok dalej w zakresie troski o środowisko. W ostatniej kolekcji jesienno-zimowej Reserved przedstawiła linię premium w 40 proc. wykonaną z materiałów ekologicznych. Od przyszłego roku liczba produktów ekologicznych w całej ofercie flagowej marki LPP ma zwiększyć się do kilku procent.

REKLAMA

Już kilka lat temu państwa należące do ONZ zdefiniowały 17 celów zrównoważonego rozwoju, które odpowiadają na największe globalne problemy. Wiele z nich dotyczy konsumpcji, ochrony klimatu czy środowiska naturalnego. Czasem nie zdajemy sobie sprawy, że w ich realizacji mogą pomóc firmy. Co ważne, coraz więcej z nich bierze pod uwagę ekologię podejmując codzienne decyzje biznesowe. Ten trend nasila się także w branży odzieżowej.

- Należy mieć na uwadze, że firmy są w stanie rozwijać się w sposób zrównoważony przede wszystkim wtedy, gdy podejście proekologiczne jest strategicznie przemyślane i znajduje odzwierciedlenie w każdym z obszarów działalności firmy. W LPP to podejście nazywamy eco aware. Jest to element naszego spojrzenia na przemysł odzieżowy – komentuje Anna Miazga, koordynatorka do spraw CSR w LPP.

Ekologiczna moda to zdecydowanie coś więcej niż tylko wykorzystanie ekologicznych tkanin. Istotne są nie tylko źródła surowców używane do produkcji, ale również sposób ich wytwarzania i wszystkie procesy, które wpływają na wartość, jaką niesie ze sobą produkt. Idea eco aware znalazła swoje odzwierciedlenie m.in. w linii premium jesienno-zimowej kolekcji Reserved. Po raz pierwszy 40 proc. wybranych modeli oferty zostało wykonanych z ekologicznych materiałów i w zrównoważonym procesie. W kolekcji znajdziemy więc np. denimowe spodnie składające się w 98 proc. z organicznej bawełny, czy żakiet w 64 proc. wykonany z recyklingowanego poliestru.

W LPP ekologiczne podejście do mody zaczyna się jeszcze zanim szkice ubrań trafią do produkcji. Projektanci i kupcy biorą udział w warsztatach, podczas których dowiadują się na czym polega projektowanie z udziałem ekologicznych materiałów i jak ograniczać wykorzystanie zasobów naturalnych. Ma to być dla nich źródło inspiracji do tego, jak wprowadzać ekologię do przygotowywanych kolekcji.

- Projektanci są ważnymi inicjatorami zmian w branży odzieżowej. To właśnie od ich podejścia zależy czy moda na ekologię będzie ponadczasowa. Aby ekologiczna moda miała wymierny wpływ musi stać się powszechna, dlatego powinna trafić do jak najszerszego grona klientów – dodaje Anna Miazga.

W branży odzieżowej droga produktu od projektu do rąk klienta prowadzi przez wiele etapów, od produkcji, przez dystrybucję i sprzedaż. W ramach podejścia eco aware zakupy online należących do LPP marek Reserved i Mohito wysyłane są w opakowaniach wykonanych z kartonu poddanego recyklingowi. To rozwiązanie pozwoliło na całkowitą eliminację wykorzystywanej do tej pory folii zewnętrznej. Kartony są też wykonane w taki sposób, aby mogły być powtórnie wykorzystane podczas ewentualnego zwrotu towaru. Rozwiązanie to będzie sukcesywnie wprowadzane w sklepach internetowych pozostałych marek LPP.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.