REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Ekologicznie znaczy logicznie. Jak, chroniąc środowisko, zmniejszyć wydatki w biurze?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 14 sty 2019 10:15
Ekologicznie znaczy logicznie. Jak, chroniąc środowisko, zmniejszyć wydatki w biurze?
fot. mat. prasowe

Ogromne zapotrzebowanie na energię i jej rosnąca cena sprawiają, że odpowiedzialne podejście do środowiska po prostu się opłaca. Dzięki zmianie codziennych nawyków pracowników, możemy zmniejszyć zużycie energii w przedsiębiorstwie nawet o 15 proc.

REKLAMA

Postępowanie proekologiczne staje się obecnie po prostu logiczne – pozwala oszczędzić nie tylko energię czy zasoby środowiska naturalnego, ale także pieniądze.

Więcej i drożej

Utrzymywanie biura to nie tylko konieczność płacenia czynszu – polskie przedsiębiorstwa z reguły najwięcej wydają na rachunki za energię: prąd, ciepłą wodę czy ogrzewanie. Im bardziej firma się rozwija, tym więcej pieniędzy w swoim budżecie musi wygospodarować na tego typu wydatki, co nie jest wynikiem jedynie zwiększenia liczby pracowników, ale również modernizacji biur (lodówki z napojami czy klimatyzacja w pokoju to coraz częściej spotykany standard) czy rosnącej liczby sprzętów elektronicznych, wykorzystywanych w codziennej pracy.

Problem nabiera na znaczeniu zwłaszcza w obliczu rosnących cen energii elektrycznej. Obecnie obserwujemy ich wzrost nawet o 60-70 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Niektóre prognozy – te bardziej pesymistyczne - zakładają nawet podwojenie cen. Przyczyną tak drastycznych zmian są rosnące ceny węgla (o 11 proc. wyższe w porównaniu do ubiegłego roku) oraz praw do emisji CO2 (które zbliżają się do 25 euro za tonę).

– Wyzwanie przeciwdziałania marnotrawieniu energii podjęła m.in. sieć hoteli Marriott w Chinach, która zastosowała rozwiązanie EcoStruxure Building w celu zoptymalizowania swojej sieci energetycznej. W efekcie przedsiębiorstwo mogło pochwalić się spadkiem zużycia energii o 10-15 proc., przy jednoczesnym zachowaniu wysokich standardów obsługi klienta – wyjaśnia Marek Olszewski, dyrektor techniczny w dziale Partner Project & Eco Buildings w Schneider Electric.

Oszczędność to podstawa

Jednak nie zawsze trzeba rewolucjonizować sposób działania firmy. W niektórych przypadkach wystarczą zmiany codziennych nawyków pracowników, aby zmniejszyć zużycie energii nawet o 15 proc.

– Chodzi na przykład o wyłączanie komputerów przy wychodzeniu z biura, zamiast pozostawiania ich w trybie czuwania, w którym zużywają niemal tyle samo energii elektrycznej, co podczas normalnej pracy. Większość nowoczesnych urządzeń posiada także funkcję oszczędzania energii, która umożliwia ograniczenie zużycia prądu nawet do 50 proc. Warto też zadbać o optymalne ogrzewanie budynków czy poprosić pracowników, aby nie zostawiali włączonego światła w pomieszczeniach, z których akurat nie korzystają – wyjaśnia Marek Olszewski.

Kolejnym aspektem, na który warto zwracać uwagę, jest regularna konserwacja sprzętu w celu utrzymywania jego sprawności. Kaloryfery czy klimatyzatory, których nikt dawno nie przeglądał, będą zużywały więcej prądu, jednocześnie działając mniej efektywnie. To potwierdza, że aby zmniejszyć wydatki w biurze i jednocześnie chronić środowisko wystarczy zmienić codzienne nawyki i dbać o prawidłowe użytkowanie sprzętu.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.