REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Ewolucja przestrzeni biurowej z korzyścią dla firmy

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 29 lis 2016 14:23
Ewolucja przestrzeni biurowej z korzyścią dla firmy
fot. materiały prasowe

Prawie połowa pracowników z pokolenia Y nie planuje wiązać się z konkretną firmą na dłużej niż dwa lata – wynika z badania Deloitte. Do 2020 roku liczba ta jeszcze wzrośnie i osiągnie 66 procent. Ambitni i wymagający, Millennialsi to obecnie jedna z grup zawodowych najmniej lojalnych wobec pracodawców. Cechuje ich mobilność i świadomość własnych potrzeb, chęć ciągłego rozwoju i łatwość adaptowania się do zmian. Wyzwaniem dla firm staje stworzenie nie tylko atrakcyjnej przestrzeni biurowej, ale także całej kultury organizacyjnej, która wpisze się w potrzeby igreków. Nie zawsze musi się to wiązać z dużymi nakładami finansowymi i biurową rewolucją. Inteligentne rozwiązania pozwolą na wdrożenie efektywnych zmian metodą małych kroków.

REKLAMA

Na przestrzeni ostatnich lat zauważalnie rośnie popularność pracy zdalnej. Pracodawcy umożliwiają elastyczne warunki pracy widząc realne korzyści dla firmy, ale przede wszystkim rosnącą satysfakcję pracowników. Możliwość dostosowania miejsca i czasu realizacji zadań służbowych, to ważny element wspierający zachowanie work-life balance. Mimo to, niezmiennie dominuje praca w biurze, przy przypisanym stanowisku pracowniczym. W efekcie przeciętny specjalista każdego dnia spędza aż 7 godzin przed komputerem w pozycji siedzącej. To daje średnio 1400 godzin rocznie. Dlatego priorytetem, a zarazem wyzwaniem dla pracodawców, będzie stworzenie takich warunków w biurze, które poprawią komfort użytkowników.

- Z naszych obserwacji wynika, że polscy pracodawcy są w coraz większym stopniu otwarci na wdrażanie bardziej elastycznego modelu pracy, czyli tzw. smart workingu. Aktualnie prowadzimy pierwszy tego typu projekt badawczy w Polsce, którego efekt - Smart Working Guidebook, będzie analizą najlepszych praktyk tego modelu biznesowego. Badanie, które przeprowadziliśmy wśród przedstawicieli centrów usług dla biznesu wskazuje, że jedną z kluczowych motywacji do zmian, jest chęć budowania wizerunku pracodawcy i przyciągnięcia wartościowych pracowników. Smart working obejmuje nie tylko zmiany w aranżacji przestrzeni umożliwiające bardziej komfortową pracę, ale także przemyślenie całej kultury organizacyjnej – mówi Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. handlu i marketingu, członek zarządu Mikomax Smart Office.

Nie od razu biuro zaaranżowali

Ważnym komponentem wspierającym pracownika, jego efektywność i zaangażowanie, jest przestrzeń biurowa. Odpowiednia aranżacja wpływa na umacnianie więzi pomiędzy przedsiębiorstwem a zespołem. Mimo to, wielu pracodawców nie decyduje się na zmiany tradycyjnego open space, które  ze względu na poziom hałasu i brak prywatności nie sprzyja efektywności i komfortowi pracy. Dlaczego tak się dzieje? Jednym z czynników, który w znacznym stopniu determinuje decyzję o wprowadzeniu innowacji lub rearanżacji biura jest aspekt finansowy. Wiele przedsiębiorstw uważa, że zmiana przestrzeni firmy wiąże się z dużymi kosztami, a to za sprawą błędnych wyobrażeń na temat tego procesu. Zmiana nie zawsze musi się wiązać z rewolucją – często sprawdzają się działania rozłożone w czasie, a przynoszące również korzystne efekty.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.