REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Fit out - nowa część biznesu na rynku biurowym

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 09 lis 2016 12:29
Fit out - nowa część biznesu na rynku biurowym
CoFundsWitham Essex fot. Armstrong
Fit out - nowa część biznesu na rynku biurowym
Fit out - nowa część biznesu na rynku biurowym
Fit out - nowa część biznesu na rynku biurowym

Aranżacja biura staje się dziś nie mniej ważna niż lokalizacja. Rynek wykończenia powierzchni biurowych z fazy designerskich projektów przerodził się w nowy segment biznesowy. Najemcy oczekują biura zaplanowanego od A do Z. Coraz większy fragment tego rynku przejmują więc firmy specjalizujące się dotychczas wyłącznie w poszukiwaniu i zarządzaniu biurami.

REKLAMA

Rynek usług wykończenia i wyposażenia biur rozwija się w ostatnich dwóch latach w bardzo szybkim tempie. To odpowiedź na coraz większe wymagania najemców. Dla firm zarządzających nieruchomościami początkowo kompleksowość oferty - czyli nie tylko poszukiwanie tej powierzchni, ale też jej wykończenie - było nieco wymuszoną przez rynek usługą. Dziś już wiedzą, iż jest to interesująca dziedzina biznesu. Nowy rynkowy trend kompleksowego wyposażenia biur przekłada się na intensywny rozwój usług z sektora fit out.  - To już nie tylko proste wykończenie biur czy sklepów. Coraz częściej wymaga łączenia technologii z różnych dziedzin, tak aby uzyskać zadowalający efekt. Jednocześnie staje się obecnie standardem w nowoczesnych powierzchniach biurowych czy komercyjnych – przyznaje Łukasz Michalak, project manager w dziale zarządzania projektami Savills, międzynarodowy asesor  BREEAM In-Use.

Biuro od A do…. Ż

Nazwa fit out pochodzi od angielskiego słowa „wyposażać” i jest odpowiednikiem kompleksowości i komfortu. Dobrze określa również szeroki i kompleksowy zakres biurowych usług na rynku fit out.  Firmy działające w tym sektorze muszą wykazać się nie tylko świetnym projektowaniem i dobrą organizacją, ale przede wszystkim odpowiednim zapleczem fachowców z różnych branż.

Firma Armstrong producent sufitów podwieszanych zrealizowała z pracownią Massive Design kilka dużych projektów biurowych. W ostatnim czasie wspólnie zaaranżowały m.in. remontowane warszawskie biura PwC  i firmy EY. Przedstawiciele Armstrong również zauważają, iż coraz częściej nowe kontrakty oznaczają rozmowę z jedną firmą, która kompleksowo zajmuje się planowaniem i wykończeniem biura, a nie kilkoma jak do tej pory – architektem, wykonawcą i najemcą. 

W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie rynku osobne, wyspecjalizowane działy lub odrębne spółki zaczęły tworzyć także firmy zarządzające biurami. Powstały one już m.in. w Knight Frank, Colliers International, JLL, Savills, czy CBRE. Sprzedawanie usługi w formie całościowego urządzenia biura okazało się jednocześnie dobrym pomysłem na biznes. 

- Zmiany wymusił rynek. Najemcy oczekują nowego biura, wymyślonego jako gotowy pakiet. Od A do … Ż. Dlaczego do Ż? Sama aranżacja wnętrza już nie wystarczy. Konieczne jest uzasadnienie koncepcji, komfort dla pracowników, usługi dodatkowe – przyznaje Maciej Kiepal, szef sprzedaży w polskim oddziale firmy Armstrong.

W ramach oferowanych usług, firmy z sektora fit out proponują: pełny projekt wraz z realizacją, a także m.in. kompleksowe wyposażenie, umeblowanie, a nawet przeprowadzkę. Dodatkowo, przeniesienie gniazdek elektrycznych lub wstawienie ścian działowych oraz dostawę komputerów, czy wreszcie zaprojektowanie okablowania do sieci informatycznej w firmie.



Rekomendowane dla Ciebie




  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.