REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Grafiki Textile. Historia mody na ścianie

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 27 cze 2017 12:47
Grafiki Textile. Historia mody na ścianie
fot. Glamora
Grafiki Textile. Historia mody na ścianie
Grafiki Textile. Historia mody na ścianie
Grafiki Textile. Historia mody na ścianie
Grafiki Textile. Historia mody na ścianie
Grafiki Textile. Historia mody na ścianie
Grafiki Textile. Historia mody na ścianie

W swojej najnowszej kolekcji włoska marka Glamora proponuje niebanalną symbiozę mody i sztuki. Urok grafik ściennych Textile tkwi w oszczędnym i bezpretensjonalnym wzornictwie, zaczerpniętym wprost z europejskich tkanin.

REKLAMA

Wzorem, który przewodzi dwóm tapetom z kolekcji Textile , jest glen check, czyli tzw. „krata księcia Walii”. Jego podstawą jest drobna pepita, tworząca kwadraty na materiale. Ten kultowy dziś motyw rozsławił książę, a potem brytyjski król, Edward VIII, który w okresie dwudziestolecia międzywojennego uchodził za ikonę mody. Z upodobaniem nosił wówczas garnitury w taką właśnie kratę. Jednak to nie wszystko – projekt Glamory wzbogacony został ujęciami z pop-artowego komiksu. Całość tworzy nietuzinkowy, lecz wyważony efekt. Z kolei tapeta Patchwork marki Glamora, utrzymana w stylu glen check, to kolaż kwadratów i prostokątów, kontrastujących ze sobą, lecz konsekwentnie utrzymanych w jednej tonacji. Na niektórych z nich wyraźnie pojawia się krata, na jednych jest tylko mglistym deseniem, zaś na innych całkowicie znika. Technika patchworkowa, która narodziła się w Anglii w czasach poprzedzających epokę wiktoriańską, była efektem ubóstwa i oszczędności, bowiem każdy skrawek materiału był cenny i nie mógł się zmarnować. Dopiero wpływ wzornictwa japońskiego i ornamentyki spowodował, że motyw ten trafił do domów mieszczańskich.

Francja elegancja

W nowej kolekcji Glamory znalazły się także dwa wzory tapet o korzeniach francuskich. Jeden z nich to kratka Vichy. Co ciekawe w XIX wieku w ten charakterystyczny deseń produkowano obrusy, zasłony i serwetki. Natomiast dziś jest on jednym z głównych symboli francuskiego stylu wnętrzarskiego. Kolejnym, nawiązującym do francuskiej tradycji, wielkoformatowym projektem włoskich designerów jest wzór Rayé, co dosłownie oznacza „poliniowany”. Toteż tematem przewodnim są tu rzędy stosunkowo cienkich pionowych linii, nadających wnętrzu symetrię, a przez to niewymuszoną wytworność. Wybór ten idealnie dopełni nie tylko nowoczesną czy oszczędną i minimalistyczną przestrzeń, lecz także aranżację w pełnym blasku stylu glamour.

W świecie Glamory

Propozycje wydruków ściennych od Glamory utrzymane są w harmonijnej gamie kolorystycznej. Znajdziemy w niej brązy, beże, grafity i szarości, błękit, a nawet nasycony głęboki granat. W swoich projektach włoska marka łączy klasykę i ponadczasowy design z elementami pop-artu i vintage. Oferuje niekończącą się podróż w świat emocji, znaków, wspomnień i wizji. Wedle filozofii Glamory to ściany nadają wnętrzu formę i niepowtarzalny charakter. Portfolio firmy liczy kilkaset unikalnych wzorów autorstwa najlepszych designerów, artystów plastyków i architektów. Marka obecna jest na całym świecie – w siedzibach firm, luksusowych hotelach, biurach, domach mody oraz prywatnych rezydencjach. W Polsce jej wyłącznym dystrybutorem jest sieć salonów Dekorian.

Grafiki ścienne marki Glamora drukowane są na powłokach winylowych, które swoją fakturą przypominają tkaninę. Tworzą zmywalną, odporną na zabrudzenia powierzchnię, łatwą w codziennej pielęgnacji. Zastosowany do ich produkcji materiał jest odporny na ogień /zgodnie z europejską normą B1/ i antybakteryjny. W ofercie firmy znajdziemy również grafiki wykonywane na innych materiałach o podwyższonych parametrach akustycznych lub dedykowane do tzw. pomieszczeń mokrych. Proces druku opiera się na wodorozcieńczalnych barwnikach, które są całkowicie neutralne dla naszego zdrowia.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY