REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Greenery odchodzi. Ultra Violet kolorem 2018 roku?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 15 gru 2017 09:40
Greenery odchodzi. Ultra Violet kolorem 2018 roku?
fot. mat. pras.
Greenery odchodzi. Ultra Violet kolorem 2018 roku?
Greenery odchodzi. Ultra Violet kolorem 2018 roku?

Instytut Pantone ogłosił Kolor Roku 2018. W najbliższym czasie królować ma Ultra Violet – głęboki i odważny fiolet. Kolor mijającego roku – greenery – można było odnaleźć
głównie w dodatkach do wnętrz. Domy podbiły ciemniejsze odcienie zieleni – szmaragd
i butelkowa zieleń. Greenery z 2017 wpłynął też na trend ożywania przestrzeni i przełamał biało-szary dyktat kolorystyczny. Co przyniesie Ultra Violet? Jakie są przewidywania ekspertów i firm branży wnętrzarskiej?

REKLAMA

Kolor Roku wybierany jest przez Instytut Pantone niezmiennie od niemal 20 lat. Globalny zespół ekspertów Instytutu, podczas zamkniętych obrad, rok w rok typuje jedną barwę, która najlepiej odzwierciedla bieżące trendy – modowe, architektoniczne, jak i te powiązane ze stylem życia. Pod uwagę brane są również wskaźniki makroekonomiczne. Wielu członków zespołu jest zaangażowanych w prognozowanie trendów dla czołowych firm tekstylnych i przemysłu modowego. Wybory Pantone Color Intitute są z reguły bardzo trafne i typowane kolory rzeczywiście odgrywają zauważalną rolę - szczególnie w branżach, w których wykorzystywane barwy mają szczególne znaczenie – wnętrzarskiej, designu, modowej.

W 2017 królował „greenery”, czyli po prostu jasna, soczysta zieleń, która najmocniej zaistniała na wybiegach i w trendach makijażowych. Do branży wnętrzarskiej w 2017 z impetem wdarły się ciemniejsze odcienie – szmaragdowy i butelkowa zieleń – i to właśnie one były jednymi z najmocniejszych trendów kolorystycznych kończącego się roku. Dosłowne przeniesienie koloru greenery można było znaleźć głównie w dodatkach. Z pewnością jednak wybór Instytutu przyczynił się do podtrzymania wszechobecnej mody na żywe rośliny we wnętrzach.

Na 2018 rok Instytut Pantone wybrał głęboki fiolet (Ultra Violet 18-3838) opisywany jako wizjonerski, oryginalny, prowokujący, twórczy. Fiolet został doceniony przez Pantone już drugi raz
w tym roku. W sierpniu firma wprowadziła na rynek kolor „Love Symbol #2” jako hołd wobec Prince'a - artysty, który zmarł w ubiegłym roku. Dedykowany muzykowi odcień podobno został zainspirowany charakterystycznym fortepianem gwiazdora i stanowi oczywiste nawiązanie do utworu „Purple Rain”.
Wybrany na Kolor Roku intensywny fiolet jest jednak znaczącą zmianą w trendach. W psychologii barw oznacza najwyższą jakość, bogactwo, luksus. Fiolet rzadko występuje w naturze, dlatego kojarzony jest z czymś wyjątkowym, nadnaturalnym. W uzasadnieniu Instytutu Pantone podkreślane jest skojarzenie z nieskończonością świata - fiolet ma symbolizować tajemnice kosmosu.

W wypowiedzi dla Centrum Wyposażenia Wnętrz Domoteka, ekspert w dziedzinie komunikacji kolorem, doktor Marek Borowiński dopowiada: „Ultra Violet jest kolorem, który świadczy o tym, że Pantone podszedł do przyszłego roku jako do czasu kreaowania. Fiolet  pobudza w umyśle strefy, które są związane z kreacją. To kolor wielu projektantów, artystów, twórców. Wiąże się również z intuicją, wyobraźnią. Warto zauważyć, że jest to jeden z 6 kolorów, które zawsze znajdziemy na kole barw. Fiolet łączy energie dwóch mocnych kolorów – czerwieni – koloru miłości, serca, energii oraz niebieskiego - kojarzonego z kosmosem. Kolor daje niesowitą przestrzeń do duchowości. We wnętrzach ta barwa może uspokajać, sprzyja medytacji. Jednocześnie jest to kolor bardzo wymagający dla projektantów. Z Ultra Violet na pewno w pierwszej kolejności skorzystają firmy z branży kosmetycznej, szczególnie w nowych kolekcjach lakierów do paznokci i cieni do oczu.”



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY