REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Greenery odchodzi. Ultra Violet kolorem 2018 roku?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 15 gru 2017 09:40
Greenery odchodzi. Ultra Violet kolorem 2018 roku?
fot. mat. pras.
Greenery odchodzi. Ultra Violet kolorem 2018 roku?
Greenery odchodzi. Ultra Violet kolorem 2018 roku?

Instytut Pantone ogłosił Kolor Roku 2018. W najbliższym czasie królować ma Ultra Violet – głęboki i odważny fiolet. Kolor mijającego roku – greenery – można było odnaleźć
głównie w dodatkach do wnętrz. Domy podbiły ciemniejsze odcienie zieleni – szmaragd
i butelkowa zieleń. Greenery z 2017 wpłynął też na trend ożywania przestrzeni i przełamał biało-szary dyktat kolorystyczny. Co przyniesie Ultra Violet? Jakie są przewidywania ekspertów i firm branży wnętrzarskiej?

REKLAMA

Kolor Roku wybierany jest przez Instytut Pantone niezmiennie od niemal 20 lat. Globalny zespół ekspertów Instytutu, podczas zamkniętych obrad, rok w rok typuje jedną barwę, która najlepiej odzwierciedla bieżące trendy – modowe, architektoniczne, jak i te powiązane ze stylem życia. Pod uwagę brane są również wskaźniki makroekonomiczne. Wielu członków zespołu jest zaangażowanych w prognozowanie trendów dla czołowych firm tekstylnych i przemysłu modowego. Wybory Pantone Color Intitute są z reguły bardzo trafne i typowane kolory rzeczywiście odgrywają zauważalną rolę - szczególnie w branżach, w których wykorzystywane barwy mają szczególne znaczenie – wnętrzarskiej, designu, modowej.

W 2017 królował „greenery”, czyli po prostu jasna, soczysta zieleń, która najmocniej zaistniała na wybiegach i w trendach makijażowych. Do branży wnętrzarskiej w 2017 z impetem wdarły się ciemniejsze odcienie – szmaragdowy i butelkowa zieleń – i to właśnie one były jednymi z najmocniejszych trendów kolorystycznych kończącego się roku. Dosłowne przeniesienie koloru greenery można było znaleźć głównie w dodatkach. Z pewnością jednak wybór Instytutu przyczynił się do podtrzymania wszechobecnej mody na żywe rośliny we wnętrzach.

Na 2018 rok Instytut Pantone wybrał głęboki fiolet (Ultra Violet 18-3838) opisywany jako wizjonerski, oryginalny, prowokujący, twórczy. Fiolet został doceniony przez Pantone już drugi raz
w tym roku. W sierpniu firma wprowadziła na rynek kolor „Love Symbol #2” jako hołd wobec Prince'a - artysty, który zmarł w ubiegłym roku. Dedykowany muzykowi odcień podobno został zainspirowany charakterystycznym fortepianem gwiazdora i stanowi oczywiste nawiązanie do utworu „Purple Rain”.
Wybrany na Kolor Roku intensywny fiolet jest jednak znaczącą zmianą w trendach. W psychologii barw oznacza najwyższą jakość, bogactwo, luksus. Fiolet rzadko występuje w naturze, dlatego kojarzony jest z czymś wyjątkowym, nadnaturalnym. W uzasadnieniu Instytutu Pantone podkreślane jest skojarzenie z nieskończonością świata - fiolet ma symbolizować tajemnice kosmosu.

W wypowiedzi dla Centrum Wyposażenia Wnętrz Domoteka, ekspert w dziedzinie komunikacji kolorem, doktor Marek Borowiński dopowiada: „Ultra Violet jest kolorem, który świadczy o tym, że Pantone podszedł do przyszłego roku jako do czasu kreaowania. Fiolet  pobudza w umyśle strefy, które są związane z kreacją. To kolor wielu projektantów, artystów, twórców. Wiąże się również z intuicją, wyobraźnią. Warto zauważyć, że jest to jeden z 6 kolorów, które zawsze znajdziemy na kole barw. Fiolet łączy energie dwóch mocnych kolorów – czerwieni – koloru miłości, serca, energii oraz niebieskiego - kojarzonego z kosmosem. Kolor daje niesowitą przestrzeń do duchowości. We wnętrzach ta barwa może uspokajać, sprzyja medytacji. Jednocześnie jest to kolor bardzo wymagający dla projektantów. Z Ultra Violet na pewno w pierwszej kolejności skorzystają firmy z branży kosmetycznej, szczególnie w nowych kolekcjach lakierów do paznokci i cieni do oczu.”



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.