REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Hałas w restauracji. Co zrobić, by goście nie słyszeli pracowników z kuchni?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 12 wrz 2018 11:53
źródło: 123RF

Restauracje są dobrym przykładem, który pokazuje, że czasem dobre jedzenie, wysmakowany wystrój i wysoka kultura obsługi nie wystarczą, bo brakuje atmosfery – mówi Mikołaj Jarosz ze Stowarzyszenia na Rzecz Lepszej Akustyki w Budynkach „Komfort Ciszy”. Niestety nawet najlepiej przygotowaną kolację w designerskim wnętrzu może popsuć... hałas.

REKLAMA

Randka w restauracji - czekaliście na ten dzień od dłuższego czasu. Miała być kolacja przy świecach w restauracji i miła atmosfera. Niestety nawet najlepiej przygotowaną kolację we dwoje może zepsuć hałas: przekrzykujące się towarzystwo przy sąsiednich stolikach, szyranie krzesłami, dźwięki dobiegające z kuchni itp. Przyczyną w większości wypadków jest zła, przypadkowa akustyka sal restrauracyjnych. Jeśli poziom dźwięku w restauracji utrzymuje się na poziomie 80 dBA (co jest nagminne w popularnych lokalach) to rozmowę trzeba prowadzić podniesionym głosem, na granicy krzyku. Jeśli zaś hałas przekracza 90 dBA (co się niestety zdarza kiedy puszczana jest głośna muzyka) to możemy zapomnieć o wszelkiej konwersacji, za to powinniśmy zacząć się obawiać o nasz słuch. Jak temu zaradzić?

– Restauracje są dobrym przykładem, który pokazuje, że czasem dobre jedzenie, wysmakowany wystrój i wysoka kultura obsługi nie wystarczą, bo brakuje atmosfery – mówi Mikołaj Jarosz ze Stowarzyszenia na Rzecz Lepszej Akustyki w Budynkach „Komfort Ciszy”. – Wychodzimy z restauracji z poczuciem, że jednak coś nam nie pasowało. Dopiero po głębszym zastanowieniu zdajemy sobie sprawę z tego, że muzyka lub konwersacje prowadzone kilka stolików dalej nie pozwalały nam odprężyć się, swobodnie rozmawiać i delektować się jedzeniem. Czasem w ogóle nie mogliśmy rozmawiać. Elegancka stołówka nie może brzmieć jak szkolna stołówka. Jedzenie i wino wspaniałe, ale… ten hałas?! – tłumaczy.

Wyciszenie materiałami dźwiękochłonnymi

Akustyka decyduje nie tylko o komforcie i atmosferze, ale też o popularności restauracji. Warto więc o niej pomyśleć jeszcze przed otwarciem lokalu. Goście lepiej będą się czuć w miejscu, w którym nie będą słyszeć trzasku talerzy i kieliszków, czy też głośnego wydawania poleceń przez szefa kuchni. Restauracje często wykończone są twardymi materiałami, które mają zbyt niski współczynnik pochłaniania dźwięku. Bardzo dobrym sposobem na „wyciszenie” sali i kuchni jest montaż dźwiękochłonnych sufitów podwieszanych oraz paneli ściennych wykonanych z wełny szklanej. Materiał ten skutecznie pochłania dźwięki i minimalizuje efekt pogłosu.

Wolnowiszące panele dźwiękochłonne dla centrów handlowych

W przypadku otwartej przestrzeni, np. w galerii handlowej idealnym rozwiązaniem będą wolnowiszące panele dźwiękochłonne wieszane niezależnie od siebie, często na różnych poziomach. Umożliwiają one wprowadzenie odpowiedniej ilości materiałów dźwiękochłonnych bez konieczności sztucznego obniżania wysokości pomieszczenia, zasłaniania świetlików itp. Świetnie nadają się też do wygłuszenia wielokondygnacyjnych przestrzeni, z jakimi często mamy do czynienia w budynkach handlowych.

Po posiłku pozostaje ocena. Wpływa na nią ma nie tylko smak i jakość potraw, wystrój sali, czy atmosfera, którą buduje obsługa. Dopełnieniem oceny jest komfort akustyczny w danym miejscu. Dlatego warto, by właściciele restauracji zwracali uwagę na odpowiednią akustykę.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.