REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Hamaki i pufy, darmowe posiłki i zniżki na kawę... Czego oczekujemy od pracodawcy? Jak powinno wyglądać biuro?

  • Autor: propertydesign.pl
  • 20 wrz 2018 13:41
Hamaki i pufy, darmowe posiłki i zniżki na kawę... Czego oczekujemy od pracodawcy? Jak powinno wyglądać biuro?
fot. PTWP

Karty sportowe, hamaki i pufy, darmowe posiłki i zniżki na kawę - takie benefity w pracy wiązały się kiedyś z efektem "wow". Jak jest dziś? Co świadczy o atrakcyjności pracodawcy? Jak przyciągać talenty do firm? O tym rozmawiali paneliści sesji "Lokalizacja, wynagrodzenie, design biura – jak skutecznie kusić pracowników?" podczas Property Forum 2018.

REKLAMA

Polska to ważna lokalizacja dla globalnych graczy z sektora nowoczesnych usług dla biznesu. Korporacje znajdują u nas wysokiej jakości, świetnie zlokalizowane powierzchnie biurowe, ale wyzwaniem staje się dla nich rynek kadr. Rywalizacja o pracownika staje się zjawiskiem powszechnym a coraz niższa stopa bezrobocia pozwala pracownikom na większą swobodę przy wyborze miejsca pracy. Jak skutecznie przyciągać talenty do firm? Co dziś świadczy o atrakcyjności pracodawcy? Czy znaczenie ma wynagrodzenie, stabilność zatrudnienia, a może design biura?

- W teorii "Reiss Motivation" wymieniono 16 czynników, które motywują pracowników. Motywatorami bywają władza, docenienie, rywalizacja czy status. Dla Polaków np. bardzo ważnym czynnikiem jest spokój, czyli przewidywalność tego, co się wokół dzieje - rozpoczęła Iwona Bobrowska-Budny, Talent Management Mentor, partner merytoryczny Kozminski Executive Business School, dyrektor programu MBA HR Akademia Leona Koźmińskiego, która moderowała dyskusję.

Jaki motywator jest najskuteczniejszy? - Nie ma prostej odpowiedzi. Wiele zależy, kto do nas przychodzi, jaka jest jego sytuacja. Wiele mówi się o generacjach, szczególnie w kontekście millenialsów i różnicach w oczekiwaniach młodego pokolenia, a trochę tego starszego. Jednak nie wszystko zależy od wieku - zaznaczyła Karolina Dudek, Workplace Strategy Manager, BNP Paribas Real Estate Poland.

Na przykład dla absolwentów SGH bardziej istotnym czynnikiem jest możliwość rozwoju, co może okazać się mniej ważne dla innych ubiegających się o pracę, dla których większe znaczenie odegra np. stabilizacja zatrudnienia. - Należy myśleć holistycznie, a nie kategoriami jednego narzędzia, tylko całego programu. W tym programie rozwój, tak istotny dla absolwentów SGH, będzie tylko jednym z elementów przyciągających kandydata. Dlatego trzeba myśleć o tym jak połączyć wszystkie elementy - podkreślała Dudek.

Jak przyznali prelegenci w ostatnich latach zmieniły się oczekiwania pracowników co do miejsc pracy - już nie są tak oczywiste i przewidywalne. - W ciągu roku rekrutujemy 2 tysiące osób. Parę lat temu ważnym elementem było wynagrodzenie i benefity w postaci słynnych kart sportowych czy medycznych. Dziś odpowiedź wydaje się prosta... Wszystko ma znaczenie - mówił Piotr Dziedzic, członek zarządu, Polskie Forum HR. Jak zauważył ekspert, ważne jest też to, w jaki sposób promujemy organizację na zewnątrz, jak kreujemy całą kampanię "employer branding". Liczy się też to, kto będzie przyszłym przełożonym, jak wygląda samo biuro i jak jest zlokalizowane.

Po pierwsze rekrutacja

Paneliści zwracali uwagę, że duże znaczenie odgrywa sam proces rekrutacji. Nawet tak prozaiczna czynność jak podanie kawy może przyciągnąć lub odstraszyć przyszłego pracownika. Dlatego niektóre z korporacji umiejętnie "projektują" proces rekrutacji, aby było to jak najlepsze doświadczenie dla potencjalnego pracownika. - W czasie procesu rekrutacji ma znaczenie nawet to, jak kandydat zostanie przywitany, gdzie może zostawić swoje rzeczy, a nawet w jaki sposób podano mu kawę - przekonywała Dudek.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.