REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo

Forbo
×

Szukaj w serwisie

Hotel przyszłości połączy design z technologią

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 08 lut 2017 11:21
Hotel przyszłości połączy design z technologią
Fot. Fotolia

Nowe technologie mają coraz większy wpływ na proces projektowania i zarządzania hotelami. Oto, jak będzie wyglądał projekt przyszłości.

REKLAMA

Rozwój nowych technologii znacząco wpływa na funkcjonowanie wielu branż usługowych, w tym również hoteli. Chodzi nie tylko o komunikację marketingową z klientami, ale również zarządzanie obiektem i jego dostępnością.

- Rola i zastosowanie technologii VR dynamicznie zmienia się. Dotychczas wykorzystywana była przede wszystkim w grach komputerowych. Obecnie firmy z branży dóbr i usług, w tym sektora hotelarskiego i turystycznego, coraz częściej widzą w niej narzędzie, dzięki, któremu mogą przyciągać klientów i budować z nimi relacje – mówi Michał Rygiel, Head of Digital Development, Deloitte Digital. 

Równolegle do Virtual Reality rozwija się Augmented Reality, czyli rzeczywistość rozszerzona. Można ją opisać jako system, który łączy obraz ze świata rzeczywistego i obraz nałożony na niego za pomocą komputera. Dzięki rozwojowi tych technologii w 2017 roku branża turystyczna będzie mogła w znaczący sposób ułatwić wybór osobom, które chcą odwiedzić nieznane im wcześniej miejsca. 

- VR i AR umożliwią przeniesienie się w daną lokalizację i zapoznanie się z jej ofertą poprzez niezwykły wirtualny świat. Przedstawiciele hoteli powinni zastanowić się nad dostarczeniem takiej możliwości użytkownikom, czyli swoim potencjalnym gościom – wyjaśnia z Marcin Dmoch, Art Director w Profitroom.

Obecnie na rynku funkcjonują już rozwiązania, dzięki którym można przenieść się do wirtualnych wnętrz hotelu lub restauracji.

Kolejną wielką rewolucją technologiczną, która również obejmie swym zasięgiem branżę hotelarską jest upowszechnienie, tzw. sztucznej inteligencji. Jej zastosowanie w marketingu może całkowicie zmienić sposób w jaki przebiega kontakt z klientem, a w przypadku hoteli może wykreować nieznane dotąd możliwości interakcji. Najlepszym przykładem będzie zmiana dotychczasowego sposobu pozyskiwania informacji na temat obiektu przez potencjalnego gościa. Za pomocą chatbotów, czyli narzędzi imitujących komunikację z człowiekiem, możliwe jest zadawanie przez konsumenta pytań i natychmiastowe otrzymywanie odpowiedzi w naturalnej formie.

Podobnie zmienia się sposób pozyskiwania informacji na temat klientów. Mimo tego, że sama koncepcja gromadzenia danych, na podstawie których personalizowany jest przekaz marketingowy nie jest nowa, to sztuczna inteligencja wynosi ją na zupełnie nowy poziom. 

 W 2020 roku pokolenie osób urodzonych pomiędzy 1980 a 1994 rokiem stanowić będzie ponad 50 proc. wszystkich gości hotelowych. Aby spełnić ich wymagania, również te technologiczne, hotele muszą stosować inteligentne rozwiązania, wykorzystując w głównej mierze technologie mobilne. Ludzie przyzwyczaili się, że coraz więcej rzeczy załatwić można bez przysłowiowego wychodzenia z domu i tego samego oczekują po przyjeździe do hotelu. Nie chcą stać w kolejkach, wychodzić z pokoju, a coraz częściej nie chcą również wchodzić w interakcję z obsługą.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY