REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Hotele klasy premium - tak projektuje się dla dojrzałego klienta

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 04 gru 2019 12:48
Hotele klasy premium - tak projektuje się dla dojrzałego klienta
Radisson Hotel & Suites Gdańsk. Fot. Tom Kurek
Hotele klasy premium - tak projektuje się dla dojrzałego klienta
Hotele klasy premium - tak projektuje się dla dojrzałego klienta
Hotele klasy premium - tak projektuje się dla dojrzałego klienta
Hotele klasy premium - tak projektuje się dla dojrzałego klienta
Hotele klasy premium - tak projektuje się dla dojrzałego klienta
Hotele klasy premium - tak projektuje się dla dojrzałego klienta
Hotele klasy premium - tak projektuje się dla dojrzałego klienta
Hotele klasy premium - tak projektuje się dla dojrzałego klienta
Hotele klasy premium - tak projektuje się dla dojrzałego klienta
Hotele klasy premium - tak projektuje się dla dojrzałego klienta
Hotele klasy premium - tak projektuje się dla dojrzałego klienta
Hotele klasy premium - tak projektuje się dla dojrzałego klienta

Kameralność, intymność, naturalne materiały - tak projektowane są hotele dla dojrzałych klientów. To właśnie z myślą o nich powstają obiekty klasy premium.

REKLAMA

Na przestrzeni ostatnich lat na polskim rynku hotelowym daje się zaobserwować wyraźny wzrost liczby obiektów klasy premium, których oferta skierowana jest do konkretnych grup odbiorców. Statystyki ukazują jednak wyraźny deficyt liczby ekskluzywnych hoteli dedykowanych gościom powyżej 60. roku życia. Sytuacja ta jest dość paradoksalna, ponieważ to właśnie ta grupa zaliczana jest do najzamożniejszych odbiorców.

Analizy demograficzne wskazują, że Polacy są jednym z najszybciej starzejących się społeczeństw w Europie. Taka sytuacja, w połączeniu z wyraźnym wzrostem zamożności tej grupy, sprawia że na rynku hotelowym regularnie przybywa klientów oczekujących usług na najwyższym poziomie. Paradoksalnie, ta bardzo atrakcyjna grupa docelowa wciąż wydaje się być poza kręgiem zainteresowań inwestorów. W efekcie, na polskim rynku hotelowym wciąż znajduje się bardzo niewiele obiektów, które są w stanie sprostać oczekiwaniom najbardziej zamożnych i jednocześnie najbardziej wymagających klientów. 

W przypadku dojrzałych klientów, oprócz wysokiego standardu, równie ważną rolę odgrywają inne czynniki, m.in. dogodna lokalizacja obiektu, możliwość kontaktu z naturą i otoczenie gwarantujące spokój. Niezwykle istotna jest również sama architektura obiektu:

– Spełnienie upodobań wymagających dojrzałych klientów sprawia, że obiekt jest dość mocno zdefiniowany – mówi Paulina Czurak, właścicielka sopockiej pracowni architektonicznej Ideograf. – Wyraz architektoniczny musi iść w ślad za usługami. Ta grupa zdecydowanie częściej preferuje tradycyjne rozwiązania i materiały, do których należą drewno i kamień. Na pewno dużą zaletą takich obiektów będzie ponadto przejrzysty układ komunikacyjny. Ważne jest też zachowanie balansu pomiędzy przestrzeniami wspólnymi służącymi integracji, a kameralnymi strefami gwarantującymi spokój i wyciszenie. Powinniśmy postawić przede wszystkim na zbudowanie atmosfery, która pozwoli gościom odprężyć się i odczuć, że znajdują się we właściwym miejscu. – dodaje.

– Goście z tej grupy wiekowej bardzo często są zainteresowani czymś więcej niż tylko standardową usługą hotelową. Zwykle chcą też poznać historię hotelu oraz miasta, w którym przebywają i my im to zapewniamy, oferując m.in. zwiedzanie z oddanym wyłącznie do ich dyspozycji przewodnikiem. Wśród skandynawskich reprezentantów tej grupy wiekowej coraz większą popularnością cieszy się aktywne spędzanie czasu np. na polu golfowym – mówi Marzena Kijak, General Manager Radisson Hotel & Suites Gdańsk.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.