REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Hotele z górnej półki. Oto trendy na rynku w Polsce

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 28 lip 2017 11:23
Hotele z górnej półki. Oto trendy na rynku w Polsce
fot. mat. prasowe Armstrong
Hotele z górnej półki. Oto trendy na rynku w Polsce
Hotele z górnej półki. Oto trendy na rynku w Polsce
Hotele z górnej półki. Oto trendy na rynku w Polsce
Hotele z górnej półki. Oto trendy na rynku w Polsce
Hotele z górnej półki. Oto trendy na rynku w Polsce
Hotele z górnej półki. Oto trendy na rynku w Polsce
Hotele z górnej półki. Oto trendy na rynku w Polsce

Polski rynek hotelowy i turystyczny stale rośnie. Choć jak twierdzą eksperci nadal brakuje w naszym kraju hoteli trzy i pięciogwiazdowych. Te najbardziej luksusowe są poszukiwanie nie tylko przez Polaków, ale przede wszystkim przez coraz większą grupę zagranicznych gości. Zmienia się jednak pojęcie luksusu – dziś to nie tylko jakość i obsługa, ale przede wszystkim design i komfort wnętrz.

REKLAMA

Wszystkie wskaźniki turystyczno-hotelowe od lat w Polsce rosną, dotyczy to liczby nowych obiektów hotelowych, coraz chętniej wypoczywających w naszym kraju turystów krajowych i zagranicznych, obłożenia miejsc noclegowych oraz cen za pokój. Jednym z kierunków rozwoju polskiego rynku hotelowego będzie w najbliższych latach segment hoteli luksusowych. Jak podkreślają eksperci de facto w Polsce nie ma jeszcze światowych marek najbardziej prestiżowych. Niewątpliwie zmieni się to jeszcze w tym roku – gdyż w Warszawie ruszy pierwszy w Polsce obiekt firmowany marką Raffles, który otworzy się w wyremontowanym i rozbudowanym zabytkowym hotelu Europejskim. Ale nadal nieobecne nad Wisłą są takie marki jak m.in. Four Seasons, Ritz-Carlton, Waldorf Astoria, Jumeirah, Shangri-La czy Mandarin Oriental.

Nowa definicja luksusu hotelowego

W obiektach z górnej półki, które mogą się pochwalić pięcioma, czy sześcioma gwiazdkami jeszcze do niedawna liczył się głównie serwis i jakość. Ceny podawane są nie „od” tylko „do”. Nad komfortem zamożnych gości czuwa kilka osób z obsługi hotelowej, jak ma to miejsce w jednym z najbardziej luksusowych hoteli na świecie – Burdż Al-Arab w Dubaju – gdzie na jednego turystę przypada 8 pracowników. A lokalizacja, musi być topowa. Jednak dziś to zbyt mało, by obiekt zyskał renomę prawdziwie ekskluzywnego. - Luksus to nie tylko malownicze widoki za oknem, ale też wyjątkowe, wysmakowane wnętrza, a w nich coraz ważniejsza staje się zapewniająca komfort i dyskrecję akustyka. Dlaczego? Bo luksus to nie przepych, dziś prawdziwy prestiż definiują doznania – wyjaśnia architekt Anna Baczkowska, kierownik ds. wsparcia technicznego sprzedaży w polskim oddziale międzynarodowej firmy Armstrong, produkującej akustyczne sufity podwieszane. - Goście wybierający pięciogwiazdkowe hotele są coraz bardziej wymagający, świadomi swoich potrzeb, umiejący określić własne preferencje. Oczekują od hotelu czegoś więcej, niż tylko wygodnego łóżka. Zwracają uwagę na wygląd i funkcjonalność pokoi i łazienek, a także na atrakcyjność i funkcjonalność przestrzeni publicznych – potwierdza Anna Czajkowska, dyrektor sprzedaży warszawskich hoteli Sheraton Warsaw i The Westin. Hotele te należą do sieci Marriott International, która skupia w swoim portfolio większość globalnych, luksusowych brandów hotelowych, w tym polski hotel Bristol – ikonę luksusu na naszej krajowej mapie hotelowej.

Przyjazna akustyka nie dotyczy jednak tylko pokoi. Goście coraz chętniej spędzają czas w częściach wspólnych, otwartych – w restauracji czy lobby hotelowym, które przejmuje rolę miejsca spotkań towarzyskich i biznesowych. Odpowiednia akustyka tych miejsc jest kluczowa. – Zbyt duży pogłos, odbijanie się dźwięków od twardych powierzchni ścian i podłóg przełożą się na to, iż w pomieszczeniu panować będzie hałas, goście będą zmęczeni tymi otaczającymi ich niechcianymi dźwiękami – wyjaśnia Anna Baczkowska. I jak dodaje wyraźnie widać to w restauracjach, gdzie dbanie o akustykę nie jest jeszcze popularne, i gdzie panuje zazwyczaj efekt spotkania towarzyskiego: jest głośno, więc ludzie mówią coraz głośniej by być dobrze słyszanym, co z kolei powoduje, że poziom hałasu się jeszcze podnosi, więc wszyscy starają się mówić jeszcze głośniej. Poziom hałasu może wynosić więc nawet ok. 80 dB.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY