REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Hotele z górnej półki. Oto trendy na rynku w Polsce

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 28 lip 2017 11:23
Hotele z górnej półki. Oto trendy na rynku w Polsce
fot. mat. prasowe Armstrong
Hotele z górnej półki. Oto trendy na rynku w Polsce
Hotele z górnej półki. Oto trendy na rynku w Polsce
Hotele z górnej półki. Oto trendy na rynku w Polsce
Hotele z górnej półki. Oto trendy na rynku w Polsce
Hotele z górnej półki. Oto trendy na rynku w Polsce
Hotele z górnej półki. Oto trendy na rynku w Polsce
Hotele z górnej półki. Oto trendy na rynku w Polsce

Polski rynek hotelowy i turystyczny stale rośnie. Choć jak twierdzą eksperci nadal brakuje w naszym kraju hoteli trzy i pięciogwiazdowych. Te najbardziej luksusowe są poszukiwanie nie tylko przez Polaków, ale przede wszystkim przez coraz większą grupę zagranicznych gości. Zmienia się jednak pojęcie luksusu – dziś to nie tylko jakość i obsługa, ale przede wszystkim design i komfort wnętrz.

REKLAMA

Wszystkie wskaźniki turystyczno-hotelowe od lat w Polsce rosną, dotyczy to liczby nowych obiektów hotelowych, coraz chętniej wypoczywających w naszym kraju turystów krajowych i zagranicznych, obłożenia miejsc noclegowych oraz cen za pokój. Jednym z kierunków rozwoju polskiego rynku hotelowego będzie w najbliższych latach segment hoteli luksusowych. Jak podkreślają eksperci de facto w Polsce nie ma jeszcze światowych marek najbardziej prestiżowych. Niewątpliwie zmieni się to jeszcze w tym roku – gdyż w Warszawie ruszy pierwszy w Polsce obiekt firmowany marką Raffles, który otworzy się w wyremontowanym i rozbudowanym zabytkowym hotelu Europejskim. Ale nadal nieobecne nad Wisłą są takie marki jak m.in. Four Seasons, Ritz-Carlton, Waldorf Astoria, Jumeirah, Shangri-La czy Mandarin Oriental.

Nowa definicja luksusu hotelowego

W obiektach z górnej półki, które mogą się pochwalić pięcioma, czy sześcioma gwiazdkami jeszcze do niedawna liczył się głównie serwis i jakość. Ceny podawane są nie „od” tylko „do”. Nad komfortem zamożnych gości czuwa kilka osób z obsługi hotelowej, jak ma to miejsce w jednym z najbardziej luksusowych hoteli na świecie – Burdż Al-Arab w Dubaju – gdzie na jednego turystę przypada 8 pracowników. A lokalizacja, musi być topowa. Jednak dziś to zbyt mało, by obiekt zyskał renomę prawdziwie ekskluzywnego. - Luksus to nie tylko malownicze widoki za oknem, ale też wyjątkowe, wysmakowane wnętrza, a w nich coraz ważniejsza staje się zapewniająca komfort i dyskrecję akustyka. Dlaczego? Bo luksus to nie przepych, dziś prawdziwy prestiż definiują doznania – wyjaśnia architekt Anna Baczkowska, kierownik ds. wsparcia technicznego sprzedaży w polskim oddziale międzynarodowej firmy Armstrong, produkującej akustyczne sufity podwieszane. - Goście wybierający pięciogwiazdkowe hotele są coraz bardziej wymagający, świadomi swoich potrzeb, umiejący określić własne preferencje. Oczekują od hotelu czegoś więcej, niż tylko wygodnego łóżka. Zwracają uwagę na wygląd i funkcjonalność pokoi i łazienek, a także na atrakcyjność i funkcjonalność przestrzeni publicznych – potwierdza Anna Czajkowska, dyrektor sprzedaży warszawskich hoteli Sheraton Warsaw i The Westin. Hotele te należą do sieci Marriott International, która skupia w swoim portfolio większość globalnych, luksusowych brandów hotelowych, w tym polski hotel Bristol – ikonę luksusu na naszej krajowej mapie hotelowej.

Przyjazna akustyka nie dotyczy jednak tylko pokoi. Goście coraz chętniej spędzają czas w częściach wspólnych, otwartych – w restauracji czy lobby hotelowym, które przejmuje rolę miejsca spotkań towarzyskich i biznesowych. Odpowiednia akustyka tych miejsc jest kluczowa. – Zbyt duży pogłos, odbijanie się dźwięków od twardych powierzchni ścian i podłóg przełożą się na to, iż w pomieszczeniu panować będzie hałas, goście będą zmęczeni tymi otaczającymi ich niechcianymi dźwiękami – wyjaśnia Anna Baczkowska. I jak dodaje wyraźnie widać to w restauracjach, gdzie dbanie o akustykę nie jest jeszcze popularne, i gdzie panuje zazwyczaj efekt spotkania towarzyskiego: jest głośno, więc ludzie mówią coraz głośniej by być dobrze słyszanym, co z kolei powoduje, że poziom hałasu się jeszcze podnosi, więc wszyscy starają się mówić jeszcze głośniej. Poziom hałasu może wynosić więc nawet ok. 80 dB.



Rekomendowane dla Ciebie




  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Modernizujmy armię rozsądnie. Wnioski po Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach ⬇️ @polskathetimes @EECKatowice polskatimes.pl/strefa-biznesu…
    @EECKatowice - (RT) @PZLSwidnik
  • W wiceministrem zdrowia Zbigniewem J. Królem @MinZdrowia na @EECKatowice rozmawialiśmy m.in. o zdrowiu publicznym. Po I wojnie światowej Polska była wschodnioeuropejskim liderem w tej dziedzinie #zdrowiepubliczne #EKG2018 #EEC2018 bit.ly/2kezwvf https://t.co/TL0Aq2HW8R
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY