REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Idea współdzielenia sprawdza się w biurach

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 21 gru 2017 14:21
Idea współdzielenia sprawdza się w biurach
fot. mat. pras.
Idea współdzielenia sprawdza się w biurach
Idea współdzielenia sprawdza się w biurach

Mimo że znana od wieku, to obecnie uznawana jest za jeden z najważniejszych światowych trendów, który zmienia globalny rynek. Ekonomia współdzielenia zatacza coraz szersze kręgi i dotyka wielu aspektów życia codziennego. Gospodarka wymiany, oparta na wolności mierzonej dostępem a nie posiadaniem rzeczy na własność, zmienia rzeczywistość także w Polsce. Według raportu (Współ)dziel i rządź! aż 40 proc. osób wie na czym polegają usługi sharing economy, a 26 proc. aktywnie z nich korzysta za pośrednictwem platform internetowych. Idea współdzielenia z powodzeniem realizowana jest również na biurowym gruncie. W jaki sposób?

REKLAMA

Z perspektywy rozwoju gospodarczego, sharing economy wpisuje się w 3 modele biznesowe – C2C, B2B oraz B2C i doskonale sprawdza się w sektorze transportu, hotelarstwa, turystyki czy usług finansowych, przyczyniając się do wzrostu globalnego przychodu, który w 2025 roku może osiągnąć nawet 335 miliardów dolarów. Idea współdzielenia została również zaadaptowana na potrzeby rynku biurowego, gdzie doskonale się sprawdza i rozwija między innymi za pośrednictwem przestrzeni coworkingowych dostępnych niemal w każdym dużym mieście w Polsce.

- Tak jak wszystkie rozwiązania oparte na idei sharing economy, tak również „biurka” na wynajem powstały jako odpowiedź na konkretną potrzebę. Przestrzenie coworkingowe funkcjonują z myślą o młodych przedsiębiorstwach, startupach, a także freelancerach, którzy potrzebują miejsca do pracy, jednakże często nie stać ich na kupno, wynajem określonej powierzchni lub po prostu korzystaliby z takiego biura tylko raz na jakiś czas, dlatego nie chcą w nie inwestować. W Polsce znajduje się kilkaset coworkingów do wynajęcia na godziny, a w związku z ich rosnącą popularnością wzrastają również wymagania pod względem aranżacyjnym. Oprócz sprzętu do pracy, wydzielonych stref do relaksu, coraz częściej inwestuje się w systemy o funkcjach akustycznych. Z doświadczenia wiemy, że zastosowanie w coworkingach Hush Phone, Hush Meet rozwiązuje problem hałasu w biurze, a przy tym umożliwia przeprowadzenie wideorozmowy z klientem w kameralnych warunkach. Z drugiej strony doskonale sprawdzają się meble personalizowane, czyli np. biurka z możliwością regulacji blatu, które pozwolą dostosować się do potrzeb różnych użytkowników – mówi Filip Szklarz, Smart Office Workplace Consultant, Mikomax Smart Office.

– Jednym z głównych atutów, na które wskazują nasi klienci korzystający z przestrzeni coworkingowej jest możliwość pracy w nowocześnie zaaranżowanym miejscu, a jednocześnie duża oszczędność dla nich, jako właścicieli początkujących przedsiębiorstw. Nie muszą martwić się o koszty najmu, czy opłaty dodatkowe, dzięki czemu całą swoją uwagę skupiają na rozwijaniu biznesu – dodaje Marta Bloch, Project Manager, Idea Hub.

Idea współdzielenia przestrzeni w biurze

Wraz z postępującymi zmianami organizacji pracy współczesnych przedsiębiorstw, w biurach rośnie popularność rozwiązań opartych na sharing economy. Dzięki współkorzystaniu z jednej przestrzeni, czy zastępowaniu biurka „na własność” systemem typu hot desking, firmy mogą radykalnie zwiększać efektywność wykorzystywania własnych zasobów.



Rekomendowane dla Ciebie




  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.