REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

IKEA uchyla drzwi do sypialni Polaków

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 01 lut 2019 10:50
IKEA uchyla drzwi do sypialni Polaków
fot. materiał prasowy IKEA
IKEA uchyla drzwi do sypialni Polaków
IKEA uchyla drzwi do sypialni Polaków
IKEA uchyla drzwi do sypialni Polaków
IKEA uchyla drzwi do sypialni Polaków

Jaka jest czynność, której Polacy najbardziej lubią oddawać się za drzwiami sypialni? Jaka przyszłość czeka tę najbardziej prywatną część naszych wnętrz - i czy nadal to sypialnia jest tym miejscem? IKEA poznała odpowiedzi na te pytania.

REKLAMA

IKEA postanowiła zajrzeć do sypialni. Współpraca z infuture hatalska foresight institute, w wyniku której powstał Raport „Sypialnia przyszłości”, pozwoliła potwierdzić wcześniejsze obserwacje IKEA o tym, jak wielofunkcyjne jest to pomieszczenie w rzeczywistości. To przestrzeń, która żyje oraz pełni wiele różnorodnych ról: służy nie tylko do snu, seksu oraz relaksu, ale i budowania intymności, dbania o więzi z bliskimi, a także z uwagi na małe metraże mieszkań, jest garderobą, miejscem do suszenia prania, ćwiczeń, pracy oraz do zabawy z dziećmi.

Dla Polaków w codziennym życiu bardzo istotne jest łączenie tej multifunkcjonalności z prywatnością, co często bywa prawdziwym wyzwaniem. Sypialnia to często jedyne miejsce, w którym możemy być sobą i żyć po swojemu. IKEA nie chce zmieniać ludzkich przyzwyczajeń, lecz sprawić, że dzięki drobnym udogodnieniom nie będą przeszkadzać innym domownikom.

Z uwagi na otaczające sypialnię tabu, nie za bardzo lubimy dzielić się tym, co dzieje się za jej drzwiami, choć opowieści byłoby bez liku. By stało się to nieco łatwiejsze, IKEA w swojej kampanii zdecydowała się na komunikację poprzez humor, mając nadzieję, iż jej lżejszy ton zachęci Polaków do żywej i bardziej otwartej dyskusji, np. o codziennej rywalizacji o własną przestrzeń. Tym samym IKEA ma szansę zaproponować prawdziwe rozwiązania na jej urządzenie, dzięki którym dopasuje się ona do naszej codzienności. Marka ma świadomość, że życie pędzi do przodu, a dom musi za nim nadążyć.

Jako formę przekazu IKEA wybrała niebanalną formę stand-up’u, wierząc, że są rzeczy, o których nie lubimy mówić głośno, dopóki nie zaczniemy się z nich śmiać. Wyjątkowi artyści stand-upu podzielą się swoimi sypialnianymi przygodami.

Sypialnia jest najbardziej spersonalizowanym pomieszczeniem w domu. To miejsce, w którym możemy być naprawdę sobą. Jest równie wielofunkcyjna co duży pokój - z tą różnicą, że posiada drzwi, które można zamknąć. Są one nie tylko barierą fizyczną, ale i psychologiczną. Wszyscy mamy świadomość tego, że w sypialni wiele się dzieje, lecz rzadko się o tym mówi. Poruszane tematy dotyczą przeważnie jedynie kwestii zdrowego snu oraz funkcjonalnej szafy. Pozostałe aktywności, nie tylko dotyczące seksualności, bywają tematami zbyt intymnymi lub wstydliwymi, żeby o nich dywagować. Chcemy przełamać ten wizerunek sypialni jako miejsca zamkniętego i wyłącznie prywatnego, pokazując, że mamy świadomość tego, jak w rzeczywistości wygląda jej użytkowanie. Zależy nam na zaproponowaniu wielu rozwiązań na jej wyposażenie. Pomoże nam w tym spora dawka humoru, będącego uniwersalnym sposobem na rozmowy o sprawach trudnych – mówi Michał Pronobis–Proński, Communication Leader w IKEA Retail w Polsce.

Warto dodać, że w tym roku IKEA szykuje wiele niespodzianek, dzięki którym nie będziemy mieli ochoty wychodzić z sypialni. W lutym pojawi się druga odsłona serii Toma Dixona
– DELAKTIG. Dopasowujące się do wszystkich zmian w naszej codziennej rzeczywistości łóżko spełni ważną dla Polaków potrzebę personalizacji przestrzeni. Fanom nowoczesnych rozwiązań spodobają się rolety na pilota – dostępne w ofercie od kwietnia, w mig pozwolą stworzyć przytulną atmosferę w sypialni, odcinając się od świata za oknem. Jak zawsze nie zabraknie funkcjonalnych rozwiązań do przechowywania oraz tekstyliów o zróżnicowanych wzorach. Zaskoczą także nowe kolekcje limitowane, które z pewnością wprowadzą wiele niebanalnych rozwiązań. W tym roku sypialnie zostaną prawdziwie dopieszczone!

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.