REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jacek Chrzanowski o tym, jakimi klientami są współcześni nomadzi

  • Autor: propertydesign.pl
  • 20 paź 2017 11:53
Jacek Chrzanowski o tym, jakimi klientami są współcześni nomadzi
Jacek Chrzanowski, fot. PTWP

Współczesny klient, nowe pokolenie. Mają o wiele więcej wymagań względem produktów, których używają. Rolą projektanta jest spełnić te oczekiwania - uważa Jacek Chrzanowski, założyciel i projektant One/One Lab.




REKLAMA

Jacek Chrzanowski uważa, że wszystko co projektują projektanci, musi być bliższe użytkownikowi. - W kontekście współczesnych nomadów ma to o tyle większe znaczenie, że produkt musi być naprawdę dobry, użyteczny i budzić emocje. Musi budować relację z odbiorcą. W innym przypadku stanie się zbędny. To czego zawsze doszukujemy się w procesie projektowym to uczucia. Sposób, w jaki użytkownik będzie reagował na konkretny produkt. Bez tej wiążącej nici, użytkownika z urządzeniem, produkt jest wart tylko tyle, co materiał, z którego jest wykonany. Przedmioty są wizytówkami właścicieli i im lepiej o nich świadczą tym dłużej przy nich zostają - uważa.

Jego zdaniem kluczowym elementem może być personalizacja. Projektant powinien pozostawić odrobinę miejsca użytkownikowi. - Miejsca, które ten będzie mógł urządzić na swój własny sposób. Stać się częścią procesu twórczego. A finalnie uzyskać zupełnie unikatowy produkt, dopełniony unikatowymi emocjami - wyjaśnia.

Z perspektywy twórcy Jacek Chrzanowski chciałby, żeby każdy projekt był integralną częścią czyjegoś życia. Jednakże nie przez wzgląd na uniwersalność czy cenę. - O wiele bardzie interesuje mnie indywidualna relacja. Coś co sprawia, że nie wyrzucamy rzeczy, a w dobie produktów „na chwilę”, jest to bardzo trudne zadanie - mówi.

Projektant podkreśla, że nie ma jednego uniwersalnego wzoru klienta. Każdy klient, podobnie jak każdy człowiek to indywidualna osobowość. - Owszem możemy mówić o grupach docelowych, jak w tym przypadku o współczesnych nomadach, ale skupianie się tylko na tego typu wytycznych w projektowaniu, aby jak najkorzystniej sprzedać produkt, wydaje się na dłuższą metę zgubne. Mody i trendy mijają, ale dobrze zaprojektowany, wysokiej jakości produkt może być ponadczasowy - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY