REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak gig economy zmienia biura

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 19 kwi 2017 10:43
Jak gig economy zmienia biura
fot. mat. prasowe Mikomax Smart Office

Poświęcają na pracę więcej godzin w tygodniu niż pracując w biurze, ale są bardziej szczęśliwi. Bywają w firmie raz w tygodniu, ale to oni w porównaniu do pracowników stacjonarnych częściej przyznają, że czują się związani z miejscem pracy i mają poczucie, że menedżerowie dbają o ich satysfakcję oraz atrakcyjność zleceń. Wolą nawet zarabiać mniej i zrezygnować z innych udogodnień, jakie oferują korporacje, w zamian za elastyczne godziny pracy i możliwość wykonywania obowiązków z domu, kawiarni, parku. Praca zdalna to jeden z ważniejszych trendów wskazywanych przez ekspertów HR w 2017 roku. Okazuje się, że to zjawisko ma w sobie wiele paradoksów i nie przez wszystkich jest postrzegane jako rozwiązanie idealne. Sprawdzamy dlaczego oraz jak zmieniają się pracodawcy i biura?

REKLAMA

- Od 2016 roku blisko 4 miliony pracowników na całym świecie działa zdalnie przynajmniej 50 proc. swojego czasu. Co roku ludzi tak pracujących przybywa około 5,8 proc. Badania dotyczące tego zjawiska odnoszą się najczęściej do Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii oraz rynków Dalekiego Wschodu, jednak tendencja jest ogólnoświatowa, zauważana, analizowana i doceniana przez pracodawców również w Polsce. Przede wszystkim rodzimi właściciele firm oraz kluczowi menedżerowie uczą się mierzyć efektywność pracy zdalnej. Zaczynają rozumieć, że projekty realizowane w przestrzeni biurowej, na miejscu, przy wyznaczonym biurku to przeszłość. Oczywiście są osoby, które chcą i lubią tak realizować zadania, ale coraz częściej elastyczne godziny i wybór miejsca przez współpracowników są traktowane jako naturalny porządek funkcjonowania organizacji  – mówi Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. handlu i marketingu oraz członek zarządu Mikomax Smart Office. – Rezultaty naszego badania Smart Working Guidebook for Poland, opracowanego  z ABSL i firmą doradczą Variazioni, potwierdzają, że taki model współdziałania pozytywnie wpływa na rozwój kompetencji, jakość wykonywanej pracy, satysfakcję i zaangażowanie.

Prognozy

Sprawdźmy kilka ciekawych faktów. Publikacje Stanford University wskazują, że praca zdalna obniża stres o ponad 50 proc. A Harvard Business Review pisze o większym zaangażowaniu. 87 proc. pracowników czuje się „połączonych” z firmą i kolegami dzięki wideokonferencjom czy tzw. live chat. Jakie są powody takiego zainteresowania elastycznością warunków zatrudnienia? Międzynarodowa ankieta przeprowadzona na ponad 2 tys. specjalistów powyżej 18 roku życia daje kilka odpowiedzi. Okazuje się bowiem, że według 61 proc. respondentów głośni współpracownicy stanowią największy problem w koncentracji i przeszkadzają pracy w skupieniu, a co za tym idzie obniżają efektywność. 86 proc. respondentów przyznaje, że woli pracować w odosobnieniu, co wpływa korzystnie na tempo i ilość wykonanych zadań. 40 proc. nie lubi przypadkowych spotkań, uznając je za czynnik dekoncentracyjny. I wreszcie 65 proc. ankietowanych uważa, że elastyczne godziny pracy i praca zdalna w znaczący sposób mogą podnieść produktywność, ale tylko 19 proc. z nich przyznaje, że ma przyzwolenie od pracodawcy, by realizować obowiązki służbowe poza biurem.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.